نتایج نظرسنجی های ایسپا نشان داد اولویت های مردم برای بازگشایی اماكن عمومی

نتایج نظرسنجی های ایسپا نشان داد اولویت های مردم برای بازگشایی اماكن عمومی

نتایج نظرسنجی های ایسپا نشان داد اولویت های مردم برای بازگشایی اماكن عمومی

به گزارش مدل كودك نتایج نظرسنجی های مركز افكارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) نشان می دهد: ۳۲٫۹ درصد ترجیح می دهند «مراكز تجاری و خرید» و ۳۲٫۶ درصد ترجیح می دهند «اماكن مذهبی و زیارتگاهی» در اولویت بازگشایی قرار گیرند.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران از مردم پرسیده است: «اگر قرار باشد محدودیت های ناشی از شیوع بیماری #کرونا از مراکز و مکان ها برداشته شود، شما ترجیح می دهید کدام یک از موارد زودتر بازگشایی شود؟ » در این سوال پاسخگویان امکان انتخاب سه گزینه را داشته اند.
یافته ها و نتایج نشان می دهد، ۳۲.۹ درصد ترجیح می دهند «مراکز تجاری و خرید» و ۳۲.۶ درصد ترجیح می دهند «اماکن مذهبی و زیارتگاهی» در اولویت بازگشایی قرار گیرند.
در مراتب بعدی به ترتیب «باشگاه های ورزشی، استخر و ورزشگاه ها» با ۲۹.۱ درصد، «نماز جماعت و جمعه» با ۲۱.۲ درصد، «پارک ها و مراکز تفریحی» با ۱۹ درصد، «رستوران ها و کافی شاپ ها» با ۱۵.۶ درصد، «کلینیک های زیبایی و آرایشگاه ها» با ۱۱.۹ درصد و «سینما، تئاتر، کنسرت» با ۷.۴ درصد قرار دارند.
این نظرسنجی به صورت تلفنی و با جامعه آماری افراد بزرگسال (بالای ۱۸ سال) در سطح ملی و حجم نمونه ۱۵۶۳ در تاریخ ۲۴ تا ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ اجرا شده است.
یافته ها و نتایج یکی دیگر از نظرسنجی های ایسپا نشان میدهد ۳۶.۸ درصد از شهروندان به میزان زیاد، ۱۷.۱ درصد تا حدودی و ۲۱.۹ درصد به میزان کم از ابتلای خود به بیماری کرونا ترس دارند. همین طور ۲۴ درصد از مردم ایران بیان کردند، اصلاً ترسی از ابتلای خود به بیماری کرونا ندارند.
ایسپا اعلام نموده است که تفاوت معناداری بین گروه های مختلف از حیث «ترس از ابتلای خود به بیماری کرونا» وجود دارد. زنان بیشتر از مردان از ابتلای خود به بیماری کرونا می ترسند. همین طور مانند نظرسنجی های پیشین، افراد بالای ۵۰ سال کمتر از سایر گروه های سنی و افراد دارای تحصیلات دیپلم و زیر دیپلم کمتر از دیگران از ابتلای خود به بیماری کرونا ترس دارند.
بنا بر اعلام ایسپا، این نظرسنجی نیز به صورت تلفنی و با جامعه آماری افراد بزرگسال (بالای ۱۸ سال) در سطح ملی و حجم نمونه ۱۵۶۳ در تاریخ ۲۴ تا ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ به صورت خویش فرمایی توسط ایسپا اجرا شده است.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~