وقتی فشار خون بالا سقوط می كند

وقتی فشار خون بالا سقوط می كند

وقتی فشار خون بالا سقوط می كند

مدل كودك: فشار خون بالا یا پرفشاری خون (Hypertension) كه گاهی به آن پرفشاری شریانی گفته می شود، یك بیماری مزمن است كه در آن فشار خون در شریان ها بالا می رود.

به گزارش مدل کودک به نقل از مهر، فشار خون یکی از بیماری های پرخطر عصر کنونی است. فشار خون بالا یا پرفشاری خون (Hypertension) که گاهی به آن پرفشاری شریانی گفته می شود، یک بیماری مزمن است که در آن فشار خون در شریان ها بالا می رود. به دنبال این افزایش فشار، قلب باید برای حفظ گردش خون در رگ های خونی شدیدتر از حالت طبیعی فعالیت کند. شامل دو مقیاس سیستولی و دیاستولی است که وابسته به انقباض (سیستول) یا استراحت (دیاستول) ماهیچه قلب بین ضربان ها است. در حالت استراحت، فشار خون طبیعیِ سیستولی (حداکثر فشار خون) بین ۱۰۰ تا ۱۴۰ میلی متر جیوه و فشار خون طبیعی دیاستولی (حداقل فشار خون) بین ۶۰ تا ۹۰ میلی متر جیوه است.
در صورتی که فشار خون برابر یا بیش از ۱۴۰ بر روی ۹۰ میلی متر جیوه باشد، فرد از فشار خون بالا رنج می برد. نزدیک به ۵۰ درصد از مبتلایان به فشار خون از بیماری خود باخبر نیستند و خیلی از بیماران به صورت تصادفی از فشار خون خود با خبر می شوند و این اتفاق زمانی رخ می دهد که فشار خون به صورت ناگهانی بالا می رود و حالتی پدید آید که بیمار باید تحت مراقبت های فوری پزشکی قرار بگیرد.
علائمی که غالباً به ندرت مشاهده می شوند شامل سرگیجه، سردرد و خونریزی بینی هستند. علایم فشار خون بالا عموماً محدود هستند و گاهی هیچ نشانه ای از این بیماری در فرد دیده نمی گردد. خیلی از افراد بدون آنکه بدانند، سال ها گرفتار این عارضه هستند. فشار خون بالا اگر کنترل نشود، به سرخرگ ها لطمه می رساند و همین طور عاملی خطرناک برای بروز سکته قلبی و مغزی و بیماری های قلبی و عروقی است. بدین سبب بهترین راه تشخیص آزمایش است.
دلایل ابتلاء به فشار خون بالا:
· سن: هرچه سن افراد افزایش یابد، میزان ابتلاء به فشار خون بیشتر می شود.
· سابقه خانوادگی و موروثی: این بیماری ریشه ی وراثت دارد. در صورتیکه اقوام نزدیک فرد، مبتلا به بیماری فشار خون باشند، احتمال ابتلای شخص به این عارضه نیز بیشتر است.
· چاقی و وزن زیاد: افرادی که دارای اضافه وزن می باشند، بیشتر در معرض ابتلاء به این بیماری قرار دارند.
· جنسیت: طبق تحقیقات جدید میزان شیوع این بیماری در بین مردان بالغ بیشتر از زنان می باشد.
· مصرف بیش از اندازه نمک: افرادی که عادت به مصرف زیاد نمک دارند بیشتر در معرض ابتلاء به این بیماری قرار دارند.
· استرس: فشار عصبی و استرس های روزانه نیز می تواند عامل مهمی در ابتلاء به فشار خون بالا باشد.
· مصرف غذاهای پرچرب: رژیم غذایی ناسالم و پرچرب یکی از اصلی ترین دلیلهای ابتلاء به این بیماری می باشد که سبک زندگی ماشینی امروزه و کاهش فعالیت بدنی هم مزید بر علت شده و سالانه افراد زیادی را به این بیماری مبتلا می کند.
عوارض احتمالی فشار خون بالا:
· سکته مغزی و لطمه به مغز
· سکته قلبی و نارسایی قلب
· ایجاد لخته های خونی
· آنوریسم (بزرگ شدن دیواره سرخرگ)
· بیماری کلیوی
· ضخیم شدن، تنگ شدن یا پاره شدن رگ های خونی چشم
· سندرم متابولیکی
· مشکلات عملکرد مغز و حافظه
فشار خون و حملات قلبی
اگر فشار خون بالا تحت درمان قرار نگیرد، می تواند موجب افزایش احتمال حمله قلبی شود. رسوب چربی، کلسترول و دیگر مواد درون سرخرگ ها پلاک نامیده می شود. با سپری شدن زمان، پلاک ها سخت شده و سبب تنگ شدن سرخرگ ها می شوند. تنگ شدن سرخرگ ها به مفهوم این است که برای راندن خون در شبکه ی رگ های خونی به فشار بیشتری نیاز است. وقتی پلاک تشکیل شده در دیواره سرخرگ، از دیواره جدا می شود، یک لخته خون در اطراف پلاک ایجاد می شود که احتمال مسدود شدن جریان خون و بروز سکته را بدنبال دارد.
چگونه فشار خون را درمان کنیم؟
با توجه به آنچه گفته شد پایین آوردن چربی خون و پاک سازی جدار عروق از پلاک ها و کاهش استرس، تحت نظر پزشک و تجویز داروهای مختلف می تواند به درمان فشارخون کمک نماید. داروهای تجویز شده ممکنست شیمیایی و یا گیاهی باشند.
یکی از داروهای مفید و مؤثر در پیشگیری و درمان فشارخون، آلیوم-اس دینه ایران است که محصولی کاملاً گیاهی است و از پودر سیر تحت نظر متخصصین مجتمع صنایع دینه ایران تهیه شده است، قرص گیاهی آلیوم-اس دینه با بوی کنترل شده و بدون نگرانی از باقی ماندن بوی سیر همراه با کلیه فواید سیر و تأثیر درمانی اعجاب انگیز آن در دسترس مصرف کنندگان قرار دارد.
آشنایی با قرص گیاهی آلیوم-اس دینه:
این محصول کاملاً گیاهی از ۴۰۰ میلی گرم پودر سیر با نام علمی Allium sativum استاندارد شده ( معادل ۱۱۰۰ میکروگرم آلیسین) تهیه و برای کاهش فشار خون و تنظیم آن توسط پزشکان تجویز می گردد. سیر استفاده شده در قرص آلیوم-اس موجب پیش گیری از تغییرات عروق خونی وابسته به سن و تصلب شرایین می شود.
مصرف آلیوم-اس برای کاهش چربی خون و پیش گیری از ترومبوز نیز مؤثر است. از موارد مصرف دیگر آلیوم اس می توان به درمان عفونت های تنفسی اشاره نمود.
اثرات درمانی و فارماکولوژی قرص گیاهی آلیوم اس (قرص سیر) دینه:
آلیوم – اس بعنوان پایین آورنده چربی خون، گشاد کننده عروق و کاهنده فشار خون، ضد انعقاد و آنتی آترومی (ضد گرفتگی دیواره سرخرگ ها)، آنتی اکسیدان، آنتی ویروس و بازدارنده رشد تومورها به کار برده می شود. این اثرات عمدتاً وابسته به آلیسین و مشتقات آن است.
این دارو بوسیله مهار لیپوژنز اندوژن و افزایش تجزیه و دفع چربی ها از دستگاه گوارش، موجب کاهش چربی خون شده و با پایین آوردن مقدار رسوب کلسترول در دیواره رگ های خونی و وازودیلاتاسیون عروق محیطی می تواند فشار خون مینیمم را در افراد مسن کم کند.
آلیسین و الیگوسولفیدهای موجود در سیر، اثرات آنتی پلاکتی خودرا بوسیله مهار آزادسازی آدنوزین دی فسفات، کلاژن و بتاترومبوگلوبولین اعمال می کنند.
آلیوم-اس رادیکال های آزاد ناشی از دود سیگار را می کاهد. اثرات آنتی اکسیدان یک میلی گرم از پودر سیر قابل مقایسه با ۳۰ نانومول ویتامین C یا ۶/۳ نانومول ویتامین E است.
مطالعات نشان داده اند که این دارو بعنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی با فعالیت ضد میکروبی مقابل طیف وسیعی از باکتری ها، قارچ ها و حتی ویروس ها عمل می کند.
نحوه استفاده از قرص گیاهی آلیوم اس (قرص سیر):
هرچند که مصرف هرنوع دارویی بهتر است با نظر و مشورت پزشک صورت گیرد اما روش استفاده از این قرص بطور کلی:
برای درمان فشار خون بالا، بزرگسالان باید ۲ الی ۳ بار در روز هر بار ۱ عدد پس از صرف غذا (معادل ۳ تا ۵ میلی گرم آلیسین در روز) مصرف کنند.
برای پیشگیری روزانه یک قرص به صورت دراز مدت مصرف شود.
نکات مهم درباب مصرف قرص گیاهی آلیوم اس:
· حداقل ۱۰ روز پیش از شروع عمل جراحی مصرف این قرص متوقف شود.
· آلیوم اس با وارفارین و سایر داروهای ضد انعقاد خون، ضد پلاکت، ترومبولیتیک، هپارین با وزن مولکولی پایین و ایندومتاسین تداخل دارویی دارد و در صورت مصرف همزمان این داروها باید با پزشک مشورت شود.
· این قرص در دوران حاملگی و شیردهی منع مصرف دارد.
· مصرف قرص گیاهی آلیوم اس دینه در مقادیر سفارش شده هیچ نوع عارضه جانبی ایجاد نمی کند ولی در افراد حساس ممکنست آنافیلاکسی، سردرد، سرگیجه، درد عضلانی و به ندرت عوارض گوارشی و تهوع ظاهر شود.
قابل تهیه در کلیه داروخانه های کشور
www. dinehiran.ir
info@dinehiran.ir
صدای مشتری: ۰۲۱۶۱۰۱۸ داخلی ۳
این مطلب، یک خبرآگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~