آشنایی با انواع فلومتر در صنعت

آشنایی با انواع فلومتر در صنعت

آشنایی با انواع فلومتر در صنعت

مدل كودك: در این مطلب با انواع فلومتر در صنعت و كاربردهای آن آشنا خواهید شد.

به گزارش مدل کودک به نقل از مهر، فلومتر در صنعت کاربردهای بسیاری دارد که در این مطلب با انواع آن و کاربردهایش آشنا خواهید شد.
فلومتر
سرعت جریان مقدار مایعاتی است که در یک بازه زمانی معین از قسمت معینی از لوله یا موارد مشابه عبور می کند. ما انتخاب گسترده ای از فلومتر ها را داریم که قادر به اندازه گیری جریان در شرایط مختلف هستند. بیشتر فلومترهای که توسط ایشاپ صنعت تأمین می شوند از معتبرترین سازندگان فلومتر در جهان که برپایه استانداردهای معتبر جهانی و مطابق تکنولوژی روز دنیا است و از راه شبکه فروش و خدمات در سطح کشور آماده پاسخگویی سریع هستند. ما می توانیم ضمن داشتن امکانات کالیبراسیون فلومتر، فلومترهای دقیق و ایمن عرضه دهیم.
در صنعت کاربردهای بسیاری دارد که در این مطلب با انواع آن و کاربردهایش آشنا خواهید شد.

فلومتر کورولیس
فلومتر کوریولیس یک فلومتر جریان جرمی برای اندازه گیری مستقیم و مداوم «جرم» است، تنها مشخصه سیال است که در اثر تغییر دما، فشار، ویسکوزیته و چگالی آن تحت تاثیر قرار نمی گیرد. بر مبنای یک اصل منحصر به فرد با استفاده از نیروی کوریولیس، می توان طیف گسترده ای از سیستم مبتنی بر جابجایی سرعت جریان را با شناسایی دبی جرمی با دقت و حساسیت بالا و تبدیل آن به خروجی آنالوگ یا فرکانس تنظیم کرد. علاوه بر مایعات متداول می توان میزان جریان مواد غذایی، مواد شیمیایی، دوغاب، گاز با چگالی بالا و غیره را اندازه گیری نمود. یکی از خصوصیت های مهم فلومترهای کوریولیس یک حسگر پیچیده است که می تواند دما و چگالی را همزمان با جریان اندازه گیری نماید.
فلومترهای ورتکس
فلومترهای ورتکس به صورت متناوب و منظم در سمت راست و چپ تحت شرایط معین در پایین دست از جسم (بدنه بلوف شکل دلتا) که در جریان قرار می گیرد رخ می دهد. این مدل از فلومترها که فلومتر ورتکس یا گردابی نامیده می شوند این امکان را برای شما فراهم می آورد که میزان جریان ناشی از فرکانس آنرا بشناسید. فلومترهای ورتکس برای مایع، گاز و بخار به کار می آید. هیچ قسمت متحرکی ندارد و بنابراین دارای افت فشار کمی است. این تجهیز یک فلومتر آسان جهت استفاده با دوام و قابلیت تکرار بالا است و به صورت گسترده در زمینه های مختلف همچون انتقال سیال و کنترل سیال مورد استفاده قرار می گیرد.

فلومترهای مغناطیسی
فلومترهای مغناطیسی تجهیزاتی برای اندازه گیری جریان حجمی است که هیچ قسمت متحرک ندارد. این فلومتر برای کاربردهای فاضلاب یا هر مایع کثیفی که رسانا یا دارای آب باشد ایده آل است. فلومترهای مغناطیسی همینطور برای کاربردهایی که افت فشار کم و نگهداری کم نیاز دارند، ایده آل است.
فلومترهای مغناطیسی به صورت کلی با هیدروکربن ها، آب مقطر و خیلی از محلول های غیر آبی کار نمی کنند.

فلومترهای فراصوتی (آلتراسونیک)
در فلومترهای فراصوتی تفاوت های اساسی در عملکرد وجود دارد. فلومتر فراصوتی اندازه گیری جریان از محاسبه اختلاف زمان بین انتشار امواج فراصوت یعنی زمان رفت و برگشت امواج بین دو مبدل A و B است. این روش اندازه گیری جریان بسیار دقیق و پایدار می باشد.
فلومتر توربینی
فلومتر توربینی میزان جریان را از تعداد چرخش های تیغه قرار داده شده در جریان اندازه گیری می کند. سرعت چرخش تیغه با یک محور موازی با جهت جریان متناسب با سرعت جریان است. با استفاده از توانایی اندازه گیری بسیار دقیق برای طیف گسترده ای از میزان ویسکوزیته، فلومتر توربینی برای کنترل فرایند، انتقالات و همینطور کنترل فرایند فرآورده های نفتی، مایعات شیمیایی، سیالات به شکل مایع گاز، آب و غیره مفید می باشد.
فلومتر جرمی حرارتی
سنسورهای یک فلومتر جرمی حرارتی از دو حسگر لوله شکل غلافی تشکیل شده است که به ترتیب بعنوان حسگر سرعت جریان و حسگر دما عمل می کنند. حسگر سرعت جریان با اختلاف دمای مشخص از دمای محیط (گرم) کنترل می شود. گرمای گرفته شده از حسگر جریان به علت جریان سیال با جریان جرمی در ارتباطست. ازاین رو می توان جریان جرمی را از مقدار توان اعمال شده برای حسگر جریان برای جبران گرمای حذف شده به دست آورد. فلومتر جرمی حرارتی از دامنه وسیع جریان برخوردار بوده و اندازه گیری مستقیم جریان جرمی را بدون جبران دما و فشار امکان پذیر می کند.
فلومتر جابجایی مثبت
در واقع فلومتر جابجایی مثبت به انرژی خارجی مانند برق نیاز ندارد. جریان از تعداد چرخش یک روتور فعال شده توسط انرژی سیال محاسبه می شود. به صورت کلی، فلومتر جابجایی مثبت اندازه گیری با دقت بالایی را عرضه می دهد و برای جمع کردن جریان مناسب می باشد.
کاربرد فلومتر
محصولات گران قیمت که باید دقیقاً اندازه گیری شوند
مایع، گاز یا بخار
جریان های بسیار بزرگ یا فقط جریان های کوچک
فشار و دمای کم یا زیاد مایعات، گاز یا بخار موجود در لوله
مایعات، گازها یا بخار با تنظیمات پیچیده یا در لوله کشی های بزرگ که جریان دارد
انتخاب بهترین تکنولوژی فلومتر بر مبنای پاسخ به سوالات فوق است، بعضی از فلومترها هنگام اندازه گیری چیزهای مختلف به خوبی کار می کنند.
اولین گام برای انتخاب فلومتر صحیح
اولین قدم در انتخاب فلومتر جریان، تعیین این نکته است که آیا اطلاعات جریان باید به صورت مداوم یا کامل باشد و آیا این اطلاعات به صورت محلی یا از راه دور مورد نیاز است یا خیر. اگر از راه دور باشد، آیا انتقال باید آنالوگ، دیجیتال یا مشترک باشد و در صورت اشتراک، (حداقل) فرکانس مورد نیاز بروزرسانی اطلاعات چیست؟ بعد از پاسخ به این سوالات باید ارزیابی خصوصیات جریان سیال فرایند و لوله کشی که فلومتر را در خود جای می دهد، صورت گیرد.
این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~