دبیر كانون نهادهای سرمایه گذاری: بورس مسكن باعث شفافیت و حذف رانت می شود

دبیر كانون نهادهای سرمایه گذاری: بورس مسكن باعث شفافیت و حذف رانت می شود

دبیر كانون نهادهای سرمایه گذاری: بورس مسكن باعث شفافیت و حذف رانت می شود

به گزارش مدل كودك عضو شورایعالی بورس با اشاره به اینكه مسكن كالای همگن نیست اظهار داشت: بورس مسكن می تواند به اقتصاد كشور كمك نماید. اما میزان موفقیت بورس كالا به ساز و كارهایی كه تعریف می شود بستگی دارد.

به گزارش مدل کودک به نقل از بانک عامل بخش مسکن، سعید اسلامی بیدگلی در مورد راه اندازی بورس مسکن و مزایای آن می گوید: در مورد راه اندازی بورس مسکن باید با دقت بیشتری اظهارنظر و اقدام نمود.
وی با اشاره به اینکه بورس مسکن تجربه کمتری نسبت به سایر بورس ها دارد افزود: مسکن کالایی است که همگن نیست اما اگر بخواهیم در مورد مزیت بورس کالا صحبت نماییم باید بگوییم که بورس مسکن باعث شفافیت و حذف رانت خواهد شد.
اسلامی بیدگلی با تاکید بر اینکه باید به ساز و کارهای بورس کالا به خوبی اندیشید اظهار داشت: بعنوان مثال در بورس کالا و فلزات نهادهای حاکمیتی در قیمت ها دخالت می کنند اما در بورس مسکن این طور نخواهد بود.
دبیر کل کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران افزود: اقتصاد ایران نیاز به ایجاد ساز و کارهای مشخص و شفافیت دارد ازاین رو بورس مسکن می تواند به اقتصاد کشور کمک نماید. اما میزان موفقیت بورس کالا به ساز و کارهایی که تعریف می شود بستگی دارد.
اسلامی بیدگلی تصریح کرد: شاید یکی دیگر از بخش هایی که می توان در مورد راه اندازی بورس مسکن به آن اشاره نمود این است که بخش عرضه و تقاضا و میزان نقدشوندگی به بازار مسکن کمک می نماید، پس باید از تمام فرصت های راه اندازی بورس مسکن استفاده نمود.
وی با اشاره به اینکه پس ابتدا باید بر روی راه اندازی بورس مسکن به خوبی فکر و مطالعه شود تصریح کرد: جهت راه اندازی بورس مسکن ابتدا باید اهداف و چشم اندازها و ساز و کارها و نقاط ایده آل بورس مسکن تعیین و تبیین شود و سپس به راه اندازی آن اقدام نمود.
دبیر کل کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران در پاسخ به این پرسش که برخی کارشناسان معتقد هستند که مسکن چون یک کالای همگن نیست نمی تواند وارد بورس شود و راه اندازی بورس مسکن یک اقدام اشتباه است تصریح کرد: حجم معاملات همواره بالا است و بازار مسکن بازاری است که همیشه نقطه فرار نقدینگی در جریان های تورمی بوده است. پس اقتصاددانان همواره پیشبینی می کنند که بخشی از سرمایه و نقدینگی به سمت مسکن کشیده شود و تعداد زیادی از متقاضیان مسکن با رشد قیمتها، قدرت خرید خویش را از دست بدهند.
اسلامی بیدگلی با اشاره به اینکه مشخص است که متقاضیان با رقم های پایین نمی توانند وارد بازار مسکن شوند و سرمایه گذاران هم نگران از آینده بازار هستند اظهار داشت: راه اندازی بورس مسکن در ابتدا نیازمند یک ساز و کار مناسب می باشد و باید دقت زیادی در راه اندازی آن شود.
وی در پاسخ به این پرسش که در سال های گذشته فروش متری مسکن هم موفقیت هایی نداشت اظهار داشت: به هر حال فروش متری مسکن هم در دوره خود دارای مشکلات و ایراداتی بود اما خرد کردن دارایی ها و نقدشوندگی و جذب سرمایه های خرد را فراهم می آورد.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~