وزیر ارشاد: راه امام (ره) و نلسون ماندلا، پر رهرو ادامه دارد

وزیر ارشاد: راه امام (ره) و نلسون ماندلا، پر رهرو ادامه دارد

وزیر ارشاد: راه امام (ره) و نلسون ماندلا، پر رهرو ادامه دارد

به گزارش مدل كودك وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: امام خمینی (ره) و نلسون ماندلا هر دو در امتداد تحقق صلح و عدالت مبارزه كردند و راه این دو رهبر همچنان پر رهرو ادامه دارد.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، سیدعباس صالحی چهارشنبه شب در وبینار آنلاین «امام خمینی (ره)، نلسون ماندلا، رهبران بزرگ برای همه اعصار» که به مناسبت سی و یکمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) به همت سفارت و رایزنی فرهنگی ایران در آفریقای جنوبی برگزار شده بود، با اشاره به خاصیت های شخصیتی امام خمینی (ره) اظهار نمود: امام خمینی در زندگی فردی و ارتباطات اجتماعی خود بسیار قانونمند و منظم بودند و در همین چهارچوب از فرصت ها و اوقات خود به صورت قاعده مند و مناسب بهره می بردند.
وی با اشاره به اندیشه های سیاسی امام خمینی (ره) و جایگاه مردم در آن، اشاره کرد: در نخستین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ایشان به تأسیس نظام سیاسی پرداخت و در همین چهارچوب چند انتخابات برگزار شد؛ دو انتخابات مربوط به تعیین اعضای خبرگان و رأی به قانون اساسی و همین طور برگزاری انتخابات مجلس و ریاست جمهوری و تعیین نوع رژیم سیاسی در ایران.
صالحی با اعلان اینکه “شخصیت قاعده مند و منظم امام (ره) موجب شد که انقلاب ایران به سرعت به سمت نظام سازی سیاسی و اجتماعی سوق داده و جمهوری اسلامی تشکیل شود”، اظهار داشت: امام خمینی دارای شخصیت با ثباتی بودند و در طول دوران زندگی خود از قدرت بالای وجودی برخوردار بودند. ایشان واهمه و هراسی از تهدیدها و ارعاب های قدرت های جهانی نداشتند و مواجهه ای ساده و بدون تصنع با انسان ها داشتند. ایشان در روابط سیاسی دارای روابطی صادقانه با دولت ها و ملت ها بوده است و با صداقت و صراحت از مظلومان دفاع می کردند و در مقابل ظالمان می ایستادند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همین طور به شخصیت عرفانی امام راحل اشاره نمود و اظهار داشت: ایشان در بعد عرفان عملی و نظری نیز دارای خاصیت های کم نظیری بودند.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود به تمجید از نلسون ماندلا رهبر مردم آفریقا جنوبی در مبارزه با رژیم آپارتاید پرداخت و اظهار داشت: ایشان سال ها با نژادپرستی مبارزه کردند و ۲۷ سال زندان، شخصیت مقاوم و محکمی از ایشان ساخت.
وزیر ارشاد در آخر اظهار نمود: امام خمینی (ره) و نلسون ماندلا هر دو در امتداد تحقق صلح و عدالت مبارزه کردند و راه آنها همچنان پر رهرو ادامه دارد.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~