بازی هایی برگرفته از ادبیات فارسی

بازی هایی برگرفته از ادبیات فارسی

بازی هایی برگرفته از ادبیات فارسی

به گزارش مدل كودك ده بازی رومیزی و كارتی برگرفته از آثار فاخر ادبیات كهن فارسی و ادبیات معاصر رونمایی گردید.
به گزارش مدل کودک به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون، این بازی ها که مناسب کودکان و نوجوانان هفت سال به بالاست، از آثار فاخر ادبیات کهن فارسی همچون مثنوی معنوی مولانا، منطق الطیر عطار نیشابوری، کلیله و دمنه و تاریخ بیهقی و همینطور ادبیات معاصر شامل آثار نیما یوشیج و حبیب یغمایی اقتباس شده است.
طراحی این بازی ها با الهام و اقتباس از داستان های ادبیات فارسی به سفارش مرکز سرگرمی های سازنده و بازی های کامپیوتری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال ۱۳۹۷ شروع شد. در همین ارتباط نشست های هم اندیشی با حضور طراحان ایرانی بازی و اسباب بازی و متخصصان حوزه ادبیات فارسی تشکیل و دستاورد این پروژه تابحال ۱۰ بازی رومیزی و کارتی شده است.
بازی کارتی «سیمرغ» با اقتباس از منطق الطیر و بر مبنای داستان سیمرغ عطار نیشابوری با طراحی آیدین مهدیزاده تهرانی، «گنجیشکک اشی مشی» با اقتباس از ادبیات فولکور استان فارس و بر مبنای داستان گنجشکک اشی مشی و «مار و مارگیر» با اقتباس از منطق الطیر و بر مبنای داستان مار و مارگیر هر دو با طراحی علی شیرکرمی، «شغال هفت رنگ» با اقتباس از مثنوی معنوی و بر مبنای داستان شغال هفت رنگ با طراحی احسان عبدی، «طوطی و بقال» با اقتباس از مثنوی معنوی و بر مبنای داستان طوطی و بقال با طراحی عماد ارغند و پازل کارتی «آهو و پرنده ها» با اقتباس از آثار نیما یوشیج و بر مبنای داستان آهو و پرنده ها با طراحی شادی عظیمی همچون آثار کارت بازی ها هستند.
همینطور بازی های مهره و صفحه «گوهر شب چراغ» با اقتباس از مثنوی معنوی و بر مبنای داستان گوهر شب چراغ با طراحی مهنام منفرد، «روباه و زاغ» با اقتباس از دیوار اشعار حبیب یغمایی و بر مبنای داستان روباه و زاغ با طراحی شهاب محسنین، «زاهد و دزدان» با اقتباس از کلیله و دمنه و بر مبنای داستان زاهد و گوسفند با طراحی فرحناز ورنان و «ایاز و یاران» با اقتباس از تاریخ بیهقی و بر مبنای داستان سلطان محمود و ایاز با طراحی عماد ارغند هم از دیگر آثاری است که رونمایی گردید.
مدیرکل سرگرمی های سازنده و بازی های کامپیوتری کانون پرورش فکری درباره لزوم بهره گیری از متون و ادبیات کهن در طراحی اسباب بازی و سرگرمی اظهار داشت: هدف از انجام این پروژه، آشنایی کودکان و نوجوانان با ادبیات، هنر و پاس داشت میراث کهن ایران زمین، زنده نگه داشتن ادبیات ملی و بومی و بسترسازی برای فعالیتهای تحقیقی و پژوهشی است.
محسن حموله ضمن دعوت از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران برای فعالیت در این عرصه اظهار داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال های گذشته برای معرفی طراحان و ایده پردازان در حوزه اسباب بازی فعالیتهایی را با برگزاری نشست های تخصصی و رویداد ملی ایده آزاد شروع کرده است که پیشبینی می شود قابلیت ها و استعدادهای نسل جوان نوپرداز بیشتر از گذشته شناسایی و معرفی شود.
بر طبق این خبر، این محصولات با هدف رونق تولید کالای ایرانی و حضور در بازارهای بازی و اسباب بازی با مشارکت و همکاری سازمان ها و نهادهای علاقه مند در سال جهش تولید رونمایی می شود.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~