امضای تفاهم نامه همكاریهای علمی فرهنگی بین ایران و یونان

امضای تفاهم نامه همكاریهای علمی فرهنگی بین ایران و یونان

امضای تفاهم نامه همكاریهای علمی فرهنگی بین ایران و یونان

مدل كودك: تفاهم نامه جامع همكاریهای علمی ـ فرهنگی به امضای رایزن فرهنگی ایران در آتن و رئیس دانشگاه ارسطو تسالونیك رسید.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، رایزنی فرهنگی کشورمان در یونان به دنبال گسترش کارهای علمی ـ فرهنگی با مؤسسات و دانشگاه های معتبر یونان بویژه شهر تسالونیک (دومین شهر بزرگ یونان) از یکسال پیش برنامه مدونی تهیه و برنامه ریزی های مختلفی برای حفظ و گسترش این روابط با دانشگاه ارسطو تسالونیک ترتیب داد.
دانشگاه ارسطو بعد از دانشگاه آتن دومین دانشگاه بزرگ یونان است که چندین دانشکده در حوزه های مختلف علوم انسانی، مهندسی، پزشکی و… دارد و دانشجویان خارجی زیادی نیز در آن مشغول به تحصیل هستند. این دانشگاه در ادوار گذشته نیز مورد توجه خیلی از پژوهشگران و اساتید دیگر کشورها بوده است.
علی محمد حلمی، رایزن فرهنگی ایران در یونان ضمن حضور در ساختمان مرکزی دانشگاه ارسطو با نیکو پاپایوآنو، رئیس این دانشگاه و برخی از اساتید و مسؤلان دیگر بخش های دانشگاه، خانم النی باکچوانیذو، رئیس بخش روابط بین الملل دانشگاه، انگلیکی زیاکا، رئیس بخش مطالعات اسلامی و عربی دیدار نمود.
نیکو پاپایوآنو، رئیس دانشگاه ارسطو با قدردانی از اقدامات رایزنی فرهنگی ایران در یونان برای امضای این تفاهمنامه و حفظ و گسترش روابط فرهنگی بین دو کشور اظهار داشت: ما امروز با امضای این تفاهمنامه اهتمام در افزایش روابط بین دو کشور ایران و یونان در حوزه علمی و فرهنگی داریم.
وی افزود: این تفاهمنامه که نقطه آغازش آموزش زبان و ادبیات فارسی است، سبب نزدیک تر شدن ما به یکدیگر می شود. دو ملتی که دارای فرهنگ و تمدنی غنی هستند و این امر می تواند برای دانشجویان ما بیش از پیش حائز اهمیت و جالب باشد.
پاپایوآنو همین طور به بندهای مختلف این تفاهمنامه اشاره نمود و از آن با لفظ «توافقی جامع و کاربردی» نام برد که تمامی حوزه های علمی و فرهنگی را در بر می گیرد.
رئیس دانشگاه ارسطو افزود: امیدواریم در گام های بعدی بتوانیم از تمامی مفاد این تفاهمنامه مانند اعطای بورسیه های تحصیلی و… استفاده مناسب را داشته باشیم و حتی پروژه های مشترک دانشگاهی بین دانشگاه های ایران و دانشگاه تسالونیک ترتیب بدهیم.
ایشان سپس سخنانش، اضافه کرد: تا به امروز با مراکز علمی کشورهای مختلفی دیدار و حتی تفاهمنامه هایی هم امضا کرده ایم، اما اساسا همکاری با ایران می تواند برای دانشجویان ما بویژه دانشکده الهیات آورده های زیادی داشته باشد.
حلمی، رایزن فرهنگی کشورمان در یونان در سخنانی، اظهار نمود: اساسا زمینه فعالیت بین دو کشور صاحب تمدن ایران و یونان در بخش های مختلف بویژه علمی و فرهنگی بسیار بالاست.
وی تصریح کرد: زمینه همکاریهای دانشگاهی بین این دانشگاه و دانشگاه های برتر ایران مثل دانشگاه تهران، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه علامه طباطبایی، واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد، دانشگاه امام صادق(ع) و… وجود دارد.
حلمی به ظرفیت های خوب مراکز دینی ایران خصوصاً شهر قم اشاره نمود و افزود: ما کشوری مسلمان و مذهب ما شیعه دوازده امامی است و مرکز تشیع در جهان امروز ایران و شهر قم است. وجود مراکز علمی ـ تحقیقاتی مختلف که در این شهر در حوزه ادیان، فرق و مذاهب فعالیت دارند در دنیا کم نظیر است و این ظرفیتی است که اساسا دانشجویان الهیات این دانشگاه می توانند از آن بخوبی استفاده نماید.
در ادامه این دیدار، تفاهمنامه توسط رایزن فرهنگی کشورمان و رئیس دانشگاه ارسطو به امضا رسید. همین طور تعداد هفتاد جلد کتاب مرجع به زبان های عربی، یونانی و انگلیسی همچون ۱۴ جلد تفسیر المیزان علامه طباطبایی، کتاب تفسیر سوره حمد و چهل حدیث امام خمینی(ره) و… از جانب رایزنی فرهنگی ایران به بخش مطالعات اسلامی دانشگاه ارسطو اهداء شد.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~