آیا با سازه پارچه ای آشنایی دارید؟

آیا با سازه پارچه ای آشنایی دارید؟

آیا با سازه پارچه ای آشنایی دارید؟

برای مسقف كردن فضای باز، سایبان پاركینگ و سازه چادری و ایجاد سقف متحرك در محیط كسب وكار سازه های پارچه ای گزینه مناسبی خواهند بود.

به گزارش مدل کودک به نقل از مهر، آیا تاکنون به مسقف کردن فضای باز خود با سازه پارچه ای فکر کرده اید؟ آیا فضای رستوران شما دارای محوطه باز و بدون استفاده است؟ آیا به دنبال ایجاد فضای چشم گیر و جذب مشتری برای کسب و کار خود با سازه چادری و سقف متحرک هستید؟ آیا در تابستان خودروی خودرا زیر آفتاب می گذارید؟ آیا در انتخاب یک سایبان پارکینگ از میان انواع سایبان ماشین گیج شده اید؟ آیا در روف گاردن نیاز به سایبان فضای سبز دارید؟
اگر جواب شما به سوالات مثبت باشد، متن زیر راهنمای شماست.
انواع سایبان فضای باز
در فصل تابستان افراد همیشه به دنبال آن هستند که در محوطه ویلا، رستوران و … زیر سایه و دور از تابش آفتاب روز خوبی را سپری کنند که برای ایجاد چنین فضایی کافی است سایبان مناسبی تهیه کنند.
دسته بندی کلی انواع سایبان فضای سبز
در حالت کلی سایبان محوطه دارای کیفیت های متفاوتی است که روی قیمت تمام شده مؤثر خواهد بود. این سایبان ها شامل موارد زیر هستند؛
۱. سایبان چتری:
طرح این سایبان الهام گرفته از چتر است. پارچه این نوع آفتابگیر از جنس برزنت است و در مقابل آفتاب مقاومت چندانی نداشته و زودتر از بین می رود. حداکثر طول عمر آن ۲ تا ۳ سال خواهد بود.
از این آفتابگیرها می توان بعنوان سایبان تبلیغاتی، جلوی مغازه، کنار ساحل و … استفاده کرد، اما به نکته ای که درباره این چترها باید توجه کرد، مقاومت بسیار پایین آنها در مقابل بارش برف و بادهای شدید می باشد، بدین سبب برای مناطق برف خیز و بادی سایبان های مناسبی برای طول روز نخواهند بود.
اما از مزیای آنها می توان به سبک بودن، امکان جابجایی آنها در فضا و قیمت بسیار پایین اشاره نمود.
۲. سازه پارچه ای:
یکی از راه های پیشرفت استفاده از تکنولوژی های جدید در زمینه های مختلف است. یکی از زیر مجموعه های فناوری نوین در صنعت ساختمان، سازه چادری است. پارچه کششی مورد استفاده در سقف پارچه ای نسبت به سایر مصالح برای مسقف کردن فضا بسیار سبک تر است و سازه پارچه ای در رده سازه های سبک دسته بندی می شود.

مزایای سازه چادری
سایبان چادری نسبت به سایبان چتری دارای مزایای بسیاری است، بطوریکه کشورهای حاشیه خلیج فارس که آب و هوایی بسیار گرم و شرجی دارند به این نوع سایبان پارچه ای رو آورده اند. همچون مزایای سازه های پارچه ای می توان به این موارد اشاره کرد؛
* سقف پارچه ای دارای طرح های متنوعی است و می توان با حداقل ستون، فضایی با دهانه های بزرگ را مسقف کرد.
* ایمنی بالایی در مقابل بارش برف، وزن انسان و حتی باد شدید را دارد.
* پارچه دارای ایمنی بالایی در مقابل حریق و اشتعال است.
* سایبان چادری عمر بالا و سرعت اجرای زیادی نسبت به مصالح دیگر دارد.
انواع سایبان چادری
سازه چادری مقاومت بالایی در مقابل بارش باران، برف و … دارد. بدین جهت سطح پارچه صاف در مقابل نیروهای وارده ضعیف است. بدین سبب برای تامین مقاومت در طراحی سازه پارچه ای از فرم آنتی کلاستیک استفاده می شود. انواع سازه چادری را می توان برمبنای فرم های اصلی سازه کششی دسته بندی کرد. با ادغام فرم خیمه، زین اسبی، آرک که فرم های پایه سازه غشایی است می توان طرح های متنوعی را برای محوطه ها با کاربردهای مختلف ایجاد کرد.
قیمت و هزینه سازه چادری ثابت
نکته ای که برای هر کسب و کار مهم خواهد بود، قیمت تمام شده سایبان ها است. عوامل زیادی روی قیمت و هزینه سازه پارچه ای مؤثر خواهد بود. همچون این عوامل می توان به ابعاد فضای تحت پوشش، جنس پارچه و نوع دوخت اشاره نمود.
۳. سقف متحرک
سقف پارچه ای متحرک یکی دیگر از متریال هایی است که می توان برای پوشش فضای باز استفاده نمود. باوجود مقاومت بالای سازه چادری ثابت در مقابل باد و برف مقاومت سقف متحرک پارچه ای دراین زمینه محدود خواهد بود.
انواع سقف متحرک پارچه ای
سقف متحرک بعنوان یکی از آبجکت های روز دنیا در کسب و کارهایی مانند رستوران فضای باز، فودکورت، کافی شاپ ها و… مورد استقبال زیادی قرار گرفته است، بطوریکه معماران برای ایجاد فضای متفاوت در این کسب و کارها علاوه بر استفاده از سازه چادری در کنار آن از سقف متحرک پارچه ای برای مسقف کردن فضا استفاده می نمایند. در حالت کلی می توان سقف متحرک را به سقف جمع شونده دستی و سقف تاشو موتوردار تقسیم بندی کرد.
* سقف متحرک دستی: برای جمع کردن آن از قدرت انسانی استفاده شده و به وسیله یک اهرم سایبان بسته و باز می شود.
* سقف متحرک موتوردار: با زدن یک دکمه روی ریموت کنترل در هر زمان می توان ازراه دور آنرا باز و بسته کرد.
سایبان ماشین
امروزه برای محافظت بیشتر از خودرو ها و ایجاد سایبان های زیباتر در پارکینگ ویلاها و پارکینگ های عمومی از سازه پارچه ای نیز استفاده می نمایند. یکی از مزایای استفاده از این دو سازه محافظت خودرو از نور آفتاب مخصوصاً در فصول گرماست. از مزایای این سایبان ماشین به این موارد اشاره کرد؛
* ایجاد عایق حرارتی و خنک نگهداشتن فضای زیر سایبان پارکینگ خودرو
* سرعت بالای ساخت و نصب و سبک بودن متریال
* نصب سایبان پارچه ماشین با کمترین عملیات عمرانی در فضای مدنظر
* محافظت دربرابر اشعه Uv خورشید
این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~