مقایسه انواع دستگاه های حضور و غیاب

مقایسه انواع دستگاه های حضور و غیاب

مقایسه انواع دستگاه های حضور و غیاب

به گزارش مدل كودك این روزها استفاده از دستگاه حضور و غیاب برای فرایند ثبت تردد كارمندان، امری اجتناب ناپذیر به نظر می آید.

به گزارش مدل کودک به نقل از مهر، همان گونه که می دانید حدود ۲۰ سال قبل، برای ثبت زمان ورود و خروج کارمندان از سیستم دستی یا فرایند طاقت فرسای نوشتن استفاده می شد. اما این روزها شاهد دیدن انواع و اقسام دستگاه های حضور و غیاب پیشرفته اثر انگشتی و تشخیص چهره هستیم که توسط شرکت های متنوع داخلی و خارجی تولید می شوند.
ما در این مطلب می خواهیم انواع دستگاه های حضور و غیاب را با یکدیگر مقایسه و راهکاری برای انتخاب بهترین دستگاه حضور و غیاب به شما عرضه نماییم.
دستگاه حضور و غیاب
زمانی بود که فرایند حضور و غیاب کارمندان با استفاده از دستگاه های حضور و غیاب پانچی و سیستم های دستی صورت می گرفت. به این شکل که یک کارت یا برگه به کارمندان یک سازمان داده می شد و در ازای هر بار ورود و خروج کارمند آن برگه پانچ می شد. در آخر ماه هم با شمردن تعداد پانچ های روی برگه و محاسبه ساعتهای کاری، حقوق کارمند محاسبه می شد و در اختیارش قرار می گرفت.
فرآیند این محاسبه حقوق به این سادگی ها هم نبود! محاسبات طولانی و ساعتهای متمادی پشت ماشین حساب نشستن و محاسبه تعداد سوراخ های پانچ و ساعت ها را می طلبید و حسابدار در این فرایند فرسوده می شد. علاوه بر تمام این عوارض جانبی برای کارمند حسابدار شرکت، امکان خطا و اشتباه بسیاری هم برای او وجود داشت.
دستگاه حضور و غیاب به میدان می آید!
کم کم عده ای به فکر طراحی دستگاه های حضور و غیابی افتاند که زحمت حسابدار را بکاهد و میزان خطاها و اشتباهات را کم کند. این گونه شد که استفاده از دستگاه های حضور و غیاب کارتی در ادارات مورد توجه قرار گرفت و دیگر اداره به روز و پیشرفته ای باقی نمانده بود که از همان متدهای قبلی برای حضور و غیاب استفاده نماید.
البته طولی نکشید که دستگاه های حضور و غیاب کارتی هم جای خویش را به دستگاه های حضور و غیاب اثر انگشتی دادند، چونکه احتمال تقلب و کارت زدن به جای اشخاص دیگر در این دستگاه بسیار زیاد بود. به مرور زمان و با روی کار آمدن دستگاه های بیومتریک دیگر نظیر دستگاه تشخیص چهره و کنترل تردد عنبیه و سایرین کم کم دستگاه های کارتی به حاشیه رانده شدند و جای خویش را به جوان ترها دادند.
در این مطلب به دستگاه های حضور و غیاب پرطرفدار و خلاصه ای از مزایا و معایب این دستگاه ها پرداخته می شود.
خرید دستگاه حضور و غیاب
به طور کلی، مدیرانی که تصمیم به خرید دستگاه حضور و غیاب را دارند؛ به دو گروه کلی تقسیم می شوند؛
گروه اول، شامل مدیرانی هستند که اخیرا با دستگاه حضور و غیاب آشنا شده اند و اطلاعات تخصصی درباره انواع دستگاه و خدمات عرضه شده توسط شرکت های سازنده را ندارند.
معمولاً برای این دسته از مدیران، قیمت دستگاه حضور و غیاب نخستین و مهم ترین فاکتور برای خرید دستگاه است. شاید خود شما هم جزو کسانی باشید که اخیرا با این دستگاه آشنا شده اید و تصمیم دارید ارزان ترین و کارآمدترین دستگاه را با عنایت به بودجه خود تهیه کنید. اما باید توجه کنید که فقط به دنبال ارزان ترین دستگاه نباشید! چونکه پشیمانی به دنبال دارد.

مقایسه دستگاه حضور و غیاب کارتی و دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی
دستگاه حضور و غیاب کارتی از دستگاه های قدیمی در زمینه حضور و غیاب است و طرفداران بسیاری هم دارد. این دستگاه به علت معایبی که داشت، کم کم به حاشیه رانده شد و جای خویش را به دستگاه های حضور و غیاب جدیدتر نظیر دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی داد.
در ادامه به مقایسه دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی و دستگاه کارتی پرداخته می شود؛
* در دستگاه حضور و غیاب کارتی، امکان تقلب بسیاری وجود داشت، اما در دستگاه های حضور و غیاب اثر انگشتی این امکان وجود نداشت به علت این که اثر انگشت هر فرد مختص خود اوست و کسی نمی تواند حضور شخص دیگری را در صورت نبود او ثبت کند.
* دستگاه حضور و غیاب اثرانگشتی نسبت به دستگاه حضور و غیاب کارتی قیمت بالاتری دارد پس برای سازمان هایی که قصد دارند هزینه ای اقتصادی و به صرفه برای دستگاه حضور و غیاب خود بپردازند بهتر است که دستگاه های حضور و غیاب کارتی را تهیه و استفاده کنند.
* فرایند تشخیص هویت و شناسایی افراد در دستگاه های حضور و غیاب اثر انگشتی امکان دارد کمی زمان بر باشد بنابراین استفاده از آن برای سازمان های پرجمعیتی که سرعت فرایند حضور و غیاب هم اتفاقاً برایشان بسیار مهم می باشد، سفارش نمی گردد.
سازمان های بزرگ و پرجمعیت بهتر است از دستگاه های حضور و غیابی استفاده کنند که فرایند شناسایی پرسنل را در کمترین زمان ممکن به انجام می رسانند.
* در دوران کرونا دستگاه های حضور و غیاب اثر انگشتی یکی از منابع انتقال آلودگی و سطوح مشترکی هستند که سبب بیماری کارمندان می شوند. بنابراین استفاده از دستگاه های حضور و غیاب اثر انگشتی در خیلی از ادارات به حالت تعلیق درآمده است. پس اگر به فکر خرید دستگاه حضور و غیاب هستید بهتر است که دستگاه های حضور و غیاب کارتی آن هم با کارت تماس غیر مستقیم را تهیه نمائید تا سطوح مشترک برای کارمندانتان را به حداقل میزان ممکن برسانید.
اگر با خواندن موارد مقایسه ای دستگاه حضور و غیاب کارتی و اثر انگشتی هنوز به نتیجه خاصی نرسیده اید و احساس می کنید به قابلیت هایی از هر دو دستگاه در شرکت خود نیاز دارید؛ می توانید با خرید دستگاه انگشتی جهان گستر پارس رادن، در عین حال صاحب دو دستگاه شوید.
برای اطلاع از قیمت و مدلها می توانید به سایت جهان گستر پارس به آدرس https: //www.jahangostarpars.com/time-attendance/ رجوع کنید!

مقایسه دستگاه حضور و غیاب اثرانگشتی و دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره
دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره، همان گونه که احتمالاً از اسم آن هم پیداست با استفاده از تکنولوژی تشخیص هویت با چهره، عملیات حضور و غیاب افراد را به ثبت می رساند. این دستگاه مدت ها بعد از دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی وارد بازار شد و با وجود پیشرفت علم، بسیار پیشرفته تر از دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی است.
در ادامه پاره ای از تفاوت های این دو دستگاه بررسی شده است؛
* دستگاه حضور و غیاب چهره به علت پیشرفته بودن و داشتن آپشن های متنوع تر، از دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی گران تر است. پس اگر به دبنال یافتن دستگاه های حضور و غیاب ارزان تر هستید به سراغ دستگاه تشخیص چهره نروید.
* دستگاه حضور و غیاب چهره به علت استفاده تکنولوژی های پیشرفته تر، امکان تقلب در میان کارمندان را تقریباً به صفر می رساند.
* علاوه بر تقلب، در خیلی از سازمان ها مساله امنیت و شخصی سازی سازمان از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد و حساسیت این مساله به قدری بالاست که با ورود یک فرد ناشناس به سازمان، امکان دارد امنیت جانی و مالی کارکنان به خطر بیفتد.
در این گونه موارد سفارش ما به این سازمان ها این است که از دستگاه های حضور و غیاب تشخیص چهره استفاده کنند.
جمع بندی
در این مقاله سعی کردیم تا با مقایسه دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی و دستگاه کارتی و دستگه تشخیص چهره، راه مناسب را به شما نشان دهیم و به شما کمک نماییم تا بتوانید مناسب ترین دستگاه را برای سازمانتان انتخاب کنید.
حقیقت این است که هر کدام از انواع دستگاه های حضور و غیاب جهت استفاده ای خاص به نوبه خود خوب هستند و شما باید با شناسایی نیازهای سازمانتان، بهترین دستگاه را برای خودتان انتخاب کنید.
منبع: سایت جهان گستر پارس https: //www.jahangostarpars.com
این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~