امضای برنامه عملیاتی و اجرایی بین سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و دانشگاه خوارزمی

امضای برنامه عملیاتی و اجرایی بین سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و دانشگاه خوارزمی

امضای برنامه عملیاتی و اجرایی بین سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و دانشگاه خوارزمی

به گزارش مدل كودك برنامه عملیاتی و اجرایی بین سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و دانشگاه خوارزمی در زمینه استفاده بهینه جهت ایجاد هم افزایی علمی و دانشگاهی و ارتقاء شاخصهای توسعه روابط فرهنگی امضاء شد.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به منظور همکاری میان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و دانشگاه خوارزمی در برای استفاده بهینه و مطلوب از ظرفیت ها و توانایی های علمی و دانشگاهی در روابط فرهنگی، این برنامه عملیاتی و اجرایی قبل از ظهر امروز (۲۶ مردادماه) به امضای حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی پور، معاون همکاریهای علمی و فرهنگی این سازمان و عزیزالله حبیبی، رئیس دانشگاه خوارزمی رسید.
ایمانی پور- معاون همکاریهای علمی و فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی- در آغاز این دیدار، با اشاره به فعالیت بیشتر از ۶۰ نمایندگی فرهنگی ایران در خارج از کشور اظهار نمود: رایزنی های فرهنگی ما در خارج از کشور بازوان فرهنگی نظام محسوب می شوند و وظیفه آنان، شناساندن فرهنگ و هنر ایرانی و دستاوردها ایران علمی وفرهنگی و ارزش های انقلاب اسلامی به جهانیان است.
معاون همکاریهای علمی و فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به اجرای موافقتنامه فرهنگی اشاره نمود و اظهار داشت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به منظور هماهنگی بیشتر فعالیتهای فرهنگی در خارج از کشور تشکیل شده است و مهمترین وظیفه آن، اجرای موافقتنامه فرهنگی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دیگر کشورها است.
وی ادامه داد: مبحث امروز تفاهمنامه همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و دانشگاه خوارزمی، برنامه عملیاتی بین دو مرکز است. در این چارچوب، تحکیم و تقویت روابط بین این دانشگاه و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در جهت توسعه همکاریهای آموزشی و پژوهشی در دستور کار قرار دارد.
ایمانی پور حوزه های ترجمه و نشر معارف اسلامی و علوم انسانی، گفت وگوی ادیان و تمدن ها، همکاریهای علمی و دانشگاهی و مطالعات راهبردی روابط فرهنگی را از محورهای این برنامه عملیاتی دانست.
وی همچنین، مخاطب شناسی را عامل موفقیت در عرصه فرهنگی بین ملل مختلف معرفی نمود و اضافه کرد: به علت تنوع فرهنگ ها، هر ملتی ذائقه خاص خودش را دارد. ازاین رو، باید ذائقه فرهنگی مردم دنیا را بشناسیم و بر مبنای آن ذائقه ها برنامه ریزی نماییم.
معاون همکاریهای علمی و فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اهتمام جدی به امر ترجمه آثار فاخر و وزین علمی فرهنگی کشور به زبان های مختلف، نحوه حضور فرهنگی ایران در عرصه بین الملل، اجرایی شدن بیانیه گام دوم انقلاب، برگزاری دوره های دانش افزایی، تعامل بین نخبگان جهان اسلام و گسترش روابط علمی و دانشگاهی را ضروری دانست.

همکاری مشترک دانشگاه خوارزمی با اتریش
اکبر قولی- سرپرست اداره کل همکاریهای علمی و دانشگاهی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی- در سخنانی در این دیدار، اظهار داشت: سیاست گذاری، برنامه ریزی، مدیریت و هدایت امور همکاریهای بین المللی در حوزه های علمی، آموزشی و دانشگاهی از وظایف مهم سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به حساب می آید.
وی برقراری ارتباط و همکاری با مراکز ایرانشناسی، اسلام شناسی و آموزش زبان و ادبیات فارسی در کشورهای هدف را سه حوزه مدیریتی این سازمان دانست و اظهار داشت: شناسایی زمینه ها و نیازهای آموزشی، علمی و دانشگاهی در خارج از کشور و تنظیم برنامه های مبادلات علمی و دانشگاهی در قالب اهداف این سازمان قرار دارد.
قولی با اشاره به همکاری دانشگاه خوارزمی با دانشگاه های اتریش، تاکید کرد: با وجود ظرفیت های عظیم علمی و پژوهشی در کشور بخصوص دانشگاه خوارزمی، روابط دانشگاهی اثربخش و سازنده با سایر کشورها، نیازمند برنامه ای هدفمند و کاربردی است.
سرپرست اداره کل همکاریهای علمی و دانشگاهی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بر لزوم برگزاری وبینارهای گفت وگوی فرهنگی و دینی بین ایران و اتریش تاکید کرد.
وی همچنین، پیشنهاد ایجاد بخش آموزش زبان کره ای در دانشگاه خوارزمی را داد و اظهار داشت: از آنجایی که حضور نیروهای متخصص و در عین حال دو یا چند زبانه بودن آنان، روند تجارت و اقتصادی بین دولت ها را تسهیل می کند و به آن شتاب می بخشد، برای موفقیت در بازارهای جهانی نیازمند آموزش زبان های دنیا به خصوص زبان کره ای هستیم.
سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در برنامه های علمی و فرهنگی با دانشگاه خوارزمی اشتراک نظر دارند
حبیبی- رئیس دانشگاه خوارزمی- در سخنانی، به زمینه های همکاری این دانشگاه با سازمان فرهگ و ارتباطات اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: دانشگاه خوارزمی هم اکنون جزء ۲۰ دانشگاه برتر کشور و اولین دانشگاه مدرن ایران است. همینطور با هدف تقویت علمی و اعتبار دانشگاه در عرصه بین المللی، ارتباطات گسترده ای را با سایر کشورها برقرار کرده است.
وی از آموزش زبان های فرانسه و چینی در آینده ای نزدیک در دانشگاه خوارزمی اطلاع داد و اضافه کرد: دانشگاه خوارزمی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی می توانند در راه اجرای برنامه های علمی و فرهنگی، گام های سازنده ای بردارند.
احمد گلی- مدیرکل همکاریهای علمی بین المللی دانشگاه خوارزمی- با تشریح امور بین الملل این دانشگاه اظهار داشت: دانشگاه خوارزمی با هدف تقویت علمی و اعتبار دانشگاه در عرصه بین المللی، ارتباطات گسترده ای را با سایر کشورها برقرار کرده است و همواره به دنبال جذب دانشجویان خارجی و توسعه روابط دانشگاهی با ملل مختلف بخصوص اتریش است.
رسول رسولی پور-رییس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه خوارزمی- آمادگی و همکاری این دانشگاه را با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در زمینه های ترجمه و نشر، گفت وگوی ادیان، همکاریهای علمی و دانشگاهی و تدریس زبان فارسی به غیر فارسی زبانان اعلام نمود.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~