آشنایی با مفهوم هیدرولیك و كاربردهای آن

آشنایی با مفهوم هیدرولیك و كاربردهای آن

آشنایی با مفهوم هیدرولیك و كاربردهای آن

مدل كودك: در این مطلب به صورت ساده و روان به این پرسش كه سیستم های هیدرولیكی چه كاربردی در صنعت و زندگی ما انسان ها دارند، پاسخ داده شده است.

به گزارش مدل کودک به نقل از مهر، انسان امروزی خیلی از پیشرفت های خود در زمینه های گوناگون را مدیون علم فیزیک است! در حقیقت، فیزیک دان ها در طول تاریخ تلاش بی وقفه ای برای کاهش مشکلات ما انجام داده اند که همچون این تلاش ها می توان به پایه ریزی قانون پاسکال و ساخت سیستم های هیدرولیک اشاره نمود.
حال شاید از خود بپرسید که قانون پاسکال چه ارتباطی به هیدرولیک دارد؟ اصلاً این سیستم های هیدرولیکی چه کاربردی در صنعت و زندگی ما انسان ها دارند؟ ما در این مقاله تلاش نموده ایم که پاسخ این سوالات را به صورت ساده و روان برای شما توضیح داده و در آخر یک شرکت معتبر برای خرید این سیستم ها به شما معرفی نماییم.
هیدرولیک چیست؟ چه کاربردی دارد؟
بسیاری از ما در دوران دبیرستان با قانون پاسکال آشنا شده ایم؛ مطابق این قانون، فشار وارد شده به یک مایع در همه جهات آن به صورت مساوی منتقل می شود. همچنین، مقدار این فشار با مساحت سطح آن نسبت عکس دارد. یعنی هر چه سطح مایع کمتر باشد، فشار وارد شده به آن نیز بیشتر خواهد بود.
حال بمنظور برقراری ارتباط بین قانون پاسکال و هیدرولیک باید گفت سیستم های هیدرولیکی بر اساس انتقال قدرت توسط یک مایع یا سیال تحت فشار طراحی شده اند. به همین دلیل، در این سیستم ها می توان سیال را به وسیله ی لوله ها و شلنگ های مخصوص انتقال داد و جریان آنرا به کمک شیرهای هیدرولیک کنترل کرد.
تا اینجا با مفهوم سیستم های هیدرولیکی آشنا شدیم. اما به نظر شما دلیل استفاده از این سیستم ها چیست؟ پاسخ کاملاً روشن است! ما با کمک قانون هیدرولیک می توانیم بدون استفاده از لوازم سنگین و حجیم، نیرو را در مقیاس بزرگ جابه جا نماییم. علاوه بر آن، تولید کردن سرعت های پیوسته و دورانی توسط سیستم هیدرولیکی بسیار ساده خواهد بود. این خاصیت ها باعث شده است که لوازم و ابزار هیدرولیکی در ساخت ماشین آلات صنعتی، صنایع کشاورزی، خودروسازی، معدن، فولاد و صنایع غذایی کاربرد گسترده ای داشته باشد. بدین سبب شناخت این سیستم می تواند کمک بزرگی برای پیشرفت های تکنولوژیکی در آینده باشد.

انواع مختلف سیستم های هیدرولیکی
یک سیستم هیدرولیک اغلب از سه بخش تشکیل شده است که هر کدام از آنها وظیفه ی مشخصی دارند. این بخش ها عبارتند از؛
* منبع تغذیه: در منبع تغذیه یک پمپ وجود دارد که روغن یا سیال را به درون سیستم وارد میکند. این کار بمنظور راه اندازی سیلندرهای به کار رفته در سیستم بسیار ضروری می باشد.
* بخش کنترلی: در بخش کنترلی، مسیر حرکت سیال و مدت زمان رسیدن آن به سیلندرها کنترل می شود. علاوه بر آن، بمنظور حفظ فشار سیال نیز باید از شیرهای هیدرولیک در این بخش استفاده نمود.
* سیلندرها: اصلی ترین بخش یک سیستم هیدرولیک، سیلندرهای آن هستند که وظیفه آنها تبدیل کردن فشارهای هیدرولیکی ناشی از سیال به نیروی مکانیکی است. این سیلندرها انواع مختلفی داشته و برمبنای نوع کاربرد، طراحی و انتخاب می شوند.
همان طور که گفتیم، سیستم های هیدرولیکی کاربرد زیادی در صنعت دارند. از انواع مختلف این سیستم ها می توان به موارد زیر اشاره کرد؛

۱- یونیت هیدرولیک
به مجموعه ای از مخازن هیدرولیکی، شیرآلات کنترل و الکتروموتورها، یک یونیت هیدرولیک یا پاورپک می گویند که تأثیر زیادی روی سیستم طراحی شده دارد. این یونیت ها به صورت پیوسته می توانند جهت جریان سیال، دبی مورد نیاز و فشار سیال را کنترل کرده و مقادیر مورد نیاز را تامین کنند.
یکی از نکات مهم در یونیت های هیدرولیکی، نوع طراحی آن است؛ این طراحی باید برمبنای نوع قطعات، حجم مخزن سیال و محدودیت های ابعادی صورت گیرد. در غیر این صورت میزان بازدهی یونیت بطور چشمگیری کاسته می شود.
۲- پمپ هیدرولیک
پمپ هیدرولیک در واقع یک تولید کننده ی انرژی است که که موجب افزایش میزان انرژی سیال می شود. نحوه ی کار این پمپ ها به شکلی است که جریان با فشار کم را از مخزن سیال گرفته و به جریال پرفشار در سیستم تبدیل می کند.
یک پمپ هیدرولیکی برمبنای نوع عملکرد به دو دسته ی پمپ های دینامیکی و پمپ های جابجایی مثبت تقسیم بندی می شود. در پمپ دینامیکی، انرژی جنبشی منتقل شده به سیال در طول مسیر به گرادیان فشار تبدیل می شود. همچون زیر شاخه های این پمپ می توان به پمپ گریز از مرکز و پمپ با اثر ویژه اشاره نمود.
۳- شیر هیدرولیکی
شیر هیدرولیک بمنظور کنترل سیال در سیستم های هیدرولیکی به کار می رود. بعضی از انواع این شیرها عبارتند از:
* شیرهای راه دهنده: این شیرها برای باز و بسته کردن مسیر سیال به کار می روند.
* شیرهای کنترل جریان: در این شیرها می توان حجم روغن موجود در سیستم را کنترل کرد و دبی سیال را تغییر داد.
* شیرهای کنترل فشار: بمنظور محافظت از سیستم هیدرولیک در مقابل افزایش یا کاهش فشارهای ناگهانی از شیرهای کنترل فشار استفاده می شود.
آدینه سپهر ایسوا؛ ارائه دهنده ی مطمئن ترین سیستم های هیدرولیکی
احتمالاً شما هم به حساسیت سیستم های هیدرولیک و ضرورت استاندارد بودن آنها پی برده اید! بدین سبب سفارش ی ما این است که بمنظور خرید و استفاده از انواع تجهیزات هیدرولیکی به دنبال شرکت های معتبر و باتجربه باشید.
شرکت آدینه سپهر ایسوا نیز یکی از همین شرکت ها است که سابقه ای ۱۰ ساله در طراحی و ساخت انواع سیستم های هیدرولیکی دارد. علاوه بر آن، این شرکت برای تامین قطعات از برندهای بین المللی نیز کوشش های قابل توجهی انجام داده است و در کوتاه ترین زمان ممکن می تواند نیاز مشتریان خودرا برطرف کند. همچون خاصیت های آدینه سپهر ایسوا می توان به موارد زیر اشاره کرد؛
۱- تضمینی بودن کیفیت محصولات و قیمت ها
مهندسان شرکت آدینه سپهر ایسوا به تمامی مشتریان خود از نظر کیفیت و اصالات محصولات، تضمین می دهند. بنا بر این خیال شما از این نظر راحت خواهد بود. همچنین، قیمت های ارائه شده نیز نسبت به کیفیت آن بسیار مناسب می باشد.
۲- ارتباط با برندهای معتبر
شرکت ایسوا بمنظور تامین قطعات هیدرولیک از برندهای معتبر جهانی، مبادرت به واردات مستقیم این قطعات کرده است. بدین سبب هیچ گونه محدودیتی برای خرید این تجهیزات نخواهید داشت.
۳- خدمات بعد از فروش
یکی از اهداف مهم در مجموعه ی ایسوا، حفظ رضایت مشتری است. بنا بر این خدمات بعد از فروش در این شرکت از جایگاه بالایی برخوردارست. شما هم بعد از خرید سیستم هیدرولیک ایسوا می توانید این خدمات را امتحان کنید!
در آخر پیشنهاد ما این است که وارد سایت اینترنتی شرکت آدینه سپهر ایسوا شده و مشخصات دقیق محصولات را مشاهده نمائید. همین طور برای ارتباط و مشاوره نیز می توانید با کارشناسان ایسوا تماس بگیرید؛ منتظر شما هستیم.
این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~