آغاز تفاهم نامه معاونت هنری و استان ها با سیستان و بلوچستان

آغاز تفاهم نامه معاونت هنری و استان ها با سیستان و بلوچستان

آغاز تفاهم نامه معاونت هنری و استان ها با سیستان و بلوچستان

اولین تفاهم نامه معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استان ها، با اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان انجام شد.
به گزارش مدل کودک به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فصل انعقاد تفاهم نامه های معاونت امور هنری با ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها در سال ۹۹ برای پشتیبانی از هنر در استان ها با امضای تفاهم نامه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان شروع شد و در ایام آینده تفاهم نامه های دیگر استان ها امضا می شود.

این تفاهم نامه با حضور سید مجتبی حسینی، معاون امور هنری و حسین مسگرانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان به امضا رسید.

سیدمجتبی حسینی، معاون امور هنری در این نشست اظهار داشت: یکی از مواردی که در استان ها می تواند مورد توجه قرار گیرد توجه به رویکردهای آمایشی است و لزوم دارد استعدادها و ظرفیت های هنری که در حوزه ها و رشته های هنری در استان ها وجود دارد، مورد توجه قرار گیرد و متناسب با شرایط فرهنگی، اجتماعی و لزوم ها به هنر در استان ها پرداخت گردد.

حسینی افزود: بخشی از پشتیبانی از استان ها، پشتیبانی از جشنواره هاست و متأسفانه جشنواره ها بیشترین اعتبار و بودجه هنر را صرف می کنند و تعداد جشنواره های هنری هم در کشور زیاد است. ازاین رو لازم است همین بودجه محدود، طوری هزینه شود که آثار ماندگاری داشته باشد. می توان در برخی از رویدادها تجدید نظر کرد و به جای برخی از جشنواره ها در استان ها یک برنامه و فعایلت مؤثرتری انجام داد و با بازبینی در رویدادهای فانی و فصلی و با رویکرد آمایشی، بودجه محدود هنر را دقیق تر برای کارهای ضروریتر و مؤثرتر هزینه کرد.

حمید قبادی، مشاور اجرایی معاونت امور هنری هم در این نشست اظهار داشت: سال جاری با نظر ادارات کل تخصصی معاونت امور هنری، برنامه های حمایت معاونت از فعالیتهای هنری استان ها مدون شد و حدود ۱۲میلیاد تومان امسال از فعالیتهای استانی در چارچوب تفاهم نام حمایت خواهد شد.

اولین تفاهم نامه با اداره کل فرهنگ و ارشاد استانی سیستان و بلوچستان با حضور مدیران امضا می شود و تفاهم نامه با دیگر استان ها هم در ایام آینده منعقد می شود.

در امضای تفاهم نامه با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان مدیران کل هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، دفتر موسیقی و دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری و مشاور برنامه ریزی و نظارت راهبردی معاونت امورهنری حضور داشتند.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~