فواید دیده نشده كرونا

فواید دیده نشده كرونا

فواید دیده نشده كرونا

«دُرُسته كه كرونا عزیزای خیلیا رو گرفت اما یه چیزای خوبی هم داشت. قبلنا اگه یه غذایی می افتاد رو زمین، فوتش می كردیم و میذاشتیم تو دهنمون ولی اكنون اوضاع فرق كرده. كِی از درِ خونه می رفتیم توو قبلِ هر كاری دستمونو می شستیم؟ ولی اكنون می شوریم».

راننده تاکسی پس از به زبان آوردن این حرف ها بقیه پول مسافر را می دهد و می گوید: «نگران نباش خانوم، هر شب که میرم خونه همه این پولا رو می جوشونم و تا بامداد پهن می کنم خشک شن».

شیوع ویروس کرونا فقط به زندگی ما ماسک، دستکش و الکل اضافه نکرد؛ خیلی چیزها را تغییر داد و حتی فرهنگ ها را هم تحت تأثیر قرار داد. از جمع شدن روبوسی و دست دادن دوستان و خویشاوندان گرفته تا برگزاری مراسم عروسی، ختم، مناسک عزاداری و شادی. بساط مراسم مجلل و لاکچری جمع شد و خیلی از عروس ها و دامادها با ساده ترین و اقتصادی ترین جشن ها، زندگی مشترکشان را شروع کردند. مثل «سپیده» که قول و قرار عروسی اش را پیش از شیوع کرونا گذاشته بود تا مراسم مجللی برگزار کند اما محدودیت های اعمال شده همه چیز را بهم زد و به ناچار جشن مختصری گرفت: «حتی از بیرون هم غذا سفارش ندادیم. ترسیدیم. مامانم یه کم سالاد الویه و بابام هم جوجه کباب درست کرد. خیلی منتظر موندیم اما دیدیم کرونا تموم شدنی نیس. مامان و بابای من و همسرم از اینکه نتونستیم عروسی بگیریم خیلی ناراحت بودن اما دیگه مجبور شدیم یه جشن کوچولو بگیریم و فقط خواهر و برادرامونو دعوت نماییم، اونم با فاصله اجتماعی».

این روزها هزینه های مراسم سوم و هفتم و چهلم عزاداری به موسسه های خیریه تعلق می گیرد یا لااقل ادعای صاحبان عزا این است که این کار را می کنند. بساط شام های مجلل در تالارها و ارسال دسته گل های آنچنانی هم حدودا برچیده شده است. حتی برخی مراسم عزاداری و یادبودها هم در شبکه های اجتماعی و به صورت آنلاین برگزار شدند؛ همچون مراسم ترحیم سهیل گوهری سرپرست مستعفی روابط عمومی باشگاه استقلال، روح الله رجایی روزنامه نگار باسابقه و خسرو سینایی کارگردان پیشکسوت سینما.

البته کرونا فقط روی فرهنگ ما اثرگذار نبوده بلکه فرهنگ کشورهای دیگر را هم تحت الشعاع قرار داده است. حتی «پرنسس بئاتریس» نوه ملکه بریتانیا هم مراسم عقدش را بر خلاف مراسم مجلل خانواده سلطنتی و با حضور خویشاوند نزدیکش در معبد سلطنتی السینتس برگزار کرد. او حتی ترجیح داد برای مراسم عروسی اش که خیلی مختصر برگزار شد، یکی از لباس های قدیمی مادربزرگش را با کمی تغییرات بپوشد و برخلاف دیگر عروس های خاندان سلطنتی لباس ندوزد!
نمایی از مراسم عقد پرنسس بئاتریس نوه ملکه بریتانیا

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~