جنت آباد یكی از محله های محبوب و معروف منطقه ۵

جنت آباد یكی از محله های محبوب و معروف منطقه ۵

جنت آباد یكی از محله های محبوب و معروف منطقه ۵

مدل كودك: طبق آمارهای انتشار یافته از بانك مركزی، در خصوص معاملات انجام شده در ماه های امسال، منطقه ۵ تهران بیشترین تعداد معاملات ملكی را در میان مناطق ۲۲ گانه تهران داشته است.

به گزارش مدل کودک به نقل از مهر، در ادامه این مطلب می خواهیم شما را با این منطقه و محله های معروف و پرطرفدار آن بیشتر آشنا نماییم همراه ما باشید.
منطقه ۵ تهران
منطقه ۵ تهران یکی از مناطق پرطرفدار شهر تهران است که در شمال و شمال غرب کلان شهر تهران واقع شده است.
این منطقه از شمال به رشته کوه البرز، از جنوب به بزرگراه شهید لشگری و میدان آزادی، از سمت شرق با بزرگراه اشرفی اصفهانی و بزرگراه محمدعلی جناج و منطقه ۲، و از سمت غرب با منطقه ۲۲ تهران، همسایه است.
منطقه ۵ تهران یکی از مناطق شهری است که دسترسی بسیار خوبی به بزرگراه های همت، حکیم، آبشناسان، باکری، ستاری، شیخ فضل الله نوری، جناح و اشرفی اصفهانی دارد.
طبق آمار انتشار یافته از سرشماری سال ۱۳۹۵ در ایران، جمعیت این منطقه ۸۵۶، ۵۶۵ نفر است که شامل ۴۳۶، ۱۳۴ نفر زن و ۴۲۰، ۴۳۱ نفر مرد است.
برخی از محله های مهم در منطقه ۵ تهران
* بلوار فردوس غرب
* بلوار فردوس شرق
* آیت الله کاشانی
* سازمان برنامه
* پونک
* شاهین
* شهران شمالی
* شهران جنوبی
* شهرک نفت
* اباذر
* ستاری
* شهر زیبا
* حصارک
* جنت آباد شمالی
* جنت آباد مرکزی
* جنت آباد جنوبی
جنت آباد پرطرفدارترین محله در منطقه ۵ تهران
جنت آباد محله ای، در شمال غرب تهران است که در منطقه ۵ واقع شده است. این محله از سمت شمال به حصارک، از سمت جنوب به خیابان آیت الله کاشانی، از سمت غرب به شهران و از سمت شرق با پونک، چهاردیواری و بزرگراه اشرفی اصفهانی محدود می شود.
بلوار جنت آباد از جاده حصارک شروع شده و به خیابان آیت الله کاشانی ختم می شود. همچون خیابان های بزرگ و مهمی که به این بلوار ختم می شود، می توان به خیابان های ۲۰ و ۳۵ متری گلستان اشاره نمود.
محله جنت آباد از ۳ بخش اصلی، جنت آباد شمالی، جنت آباد مرکزی و جنت آباد جنوبی تشکیل شده است. این محله یکی از خوش آب وهوا ترین محله های غربی در منطقه ۵ است، که متقاضیان زیادی برای سکونت دارد.
با تاریخچه جنت آباد بیشتر آشنا شوید!
جنت به معنای بهشت است. و محله جنت آباد به سبب داشتن آب و هوای مساعد، وجود رودخانه هایی چون، سولقان، کن، ورد آورد و چشمه های باغ فیض به نام جنت آباد، نام گرفت. به سبب وجود همین رودخانه ها وفور آب در این محله جاری شد و این محله را از سرسبزی و آب و هوای بسیار عالی برخوردار کرد. بیشتر زمین و باغ های این محله متعلق به فردی معروف به نام (نظام مافی) بوده که مدرسه و مسجد نظام مافی همچون یادگاری های اوست. بطور قطع باتوجه به رواج شهرنشینی و ساخت و ساز آپارتمان ها بیشتر این رودخانه ها منحرف و خشک شدند. اما هنوز هم در این محله، آب و هوای مطلوب و درختان انار و گیلاس خودنمایی می کنند.
بافت محله جنت آباد
یکی از علت های اصلی برای محبوبیت و معروفیت محله جنت آباد، کاربری مسکونی آن است. در این محله خبری از ادارات دولتی یا شرکت های خصوصی نیست! و بنا بر این همیشه جای پارک ماشین و آرامش و سکوت در این محله پابرجا است.
بافت این محله بیشتر آپارتمان های مسکونی نوساز است و ساخت و ساز در این محله بسیار رواج دارد. یکی از موارد بسیار مهمی که در انتخاب محله و خرید خانه نقش بسیار مهمی می تواند داشته باشد، دسترسی محلی آن به مرکز شهر و دیگر نقاط مهم شهری است.
دسترسی به اتوبان های همت، آبشناسان، اشرفی اصفهانی، شهید باکری، سیمون بولیوار و حکیم همچون دسترسی های مهم برای این محله شمرده می شود که می تواند افراد را ترغیب به خرید آپارتمان در جنت آباد مرکزی کند. علاوه بر خرید آپارتمان، گزینه های بسیاری وجود دارد که می تواند نظر خیلی از افراد را به اجاره آپارتمان در جنت آباد مرکزی جلب نماید.
ویژگی های مهم محله جنت آباد
* داشتن آب و هوای مساعد
* کوچه و خیابان های پهن
* وجود فضای سبز گسترده و بوستان
* مراکز تجاری و تفریحی گوناگون
* بافت نوسازی شده
* مجاورت با بازار بزرگ گل و گیاه غرب تهران
* دسترسی سریع و آسان به بزرگراه های مهم
* نبود ترافیک
اگر در جست و جوی خرید آپارتمان در تهران هستید، حتما سری به محله جنت آباد بزنید و نظر و تجربیات خودتون رو با ما و بقیه کاربران به اشتراک بگذارید.
این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~