قیمت روز جهانی فلزات از كجا رقم میخورد

قیمت روز جهانی فلزات از كجا رقم میخورد

قیمت روز جهانی فلزات از كجا رقم میخورد

لندن یكی از مراكز بزرگ قیمت گذاری بر طلا و نقره است و برای تنظیم و فیكس نمودن قیمت ها ، مانند گذشته های دور ، مركزی سنتی باقی مانده است.

قیمت روز جهانی فلزات از کجا رقم میخورد ؟

قیمت گذاری جهانی طلا و نقره کمی پیچیده است اما قسمت زیادی از طلا و نقرا در جهان به وسیله زوریخ در کشور سوییس به جریان می افتد.

 سوئیس  جایی است که بانک ها و معامله گران ، معاملات روز اکثر طلای استخراج شده در آفریقای جنوبی و شورویانجام می دهند و لندن برای تنظیم و فیکس نمودن قیمت ها ، مانند گذشته های دور ، مرکزی سنتی باقی مانده است.

لندن یکی از مراکز بزرگ قیمت گذاری بر طلا و نقره

لندن در حقیقت همان مکانی است که پنج معامله گر مهم شمش طلا و نقرا در بازار بورس لندن را در دست دارند روزانه ۲ بار با یکدیگر ملاقات کرده تا سفارش ها و قیمت ها را با یکدیگر هماهنگ کنند.

این قیمت گذاری که سفارش ها و خریدها بر اساس آن است پس از تثبیت از طریق سرویس های خبررسانی به عنوان یک خبر و اطلاعیه به سراسر جهان مخابره می شود. سایر مراکز تجارت تاثیرگذار طلا و نقره در جهان عبارتند از: نیویورک، شیکاگو، وینپگ، پاریس، فرانکفورت، بیروت، جده، هنگ کنگ، بمبئی، سنگاپور و توکیو.

طلا و نقره شوروی که در بازار های جهانی مورد معامله قرار می گیرد، دارای خلوص ۹۹۹/۰ در مقایسه با ۹۹۵/۰ برای فلزات طلا و نقره در دسترس از جانب دیگر منابع می باشد. تعدادی از بانک ها ، دلالان و استفاده کنندگان صنعتی طلای با درجه خلوص بالا ۹۹۹/۰ را ترجیح می دهند.

زیورآلات نقره و طلا

یکی دیگر از کاربرد های فلزات طلا ۱۸ عیار و نقره ۹۲۵ ، زیورآلات است.

انگشتر نقره و طلا جزو محبوب ترین ها در دنیای زیورآلات محسوب می شود و بیشترین انگشتر ها فروش را در بین دیگر زیورآلات دارد.

انگشتر و حلقه های ساده پرفروش ترین زیورالات در سراسر جهان هستند.

به ترتیب دستبند نقره و طلا ، النگو نقره و طلا ، ساعت و گردنبند جزو زیورآلات محبوب به حساب می آیند.

فروشگاه اینترنتی زیورآلات و نقره خام نقرا جزو بزرگترین فروشندگاه زیورآلات نقره در ایران م باشد.

فلزات طلا و نقره

در سال ۱۹۸۲ ، آفریقای جنوبی، طلا با خلوص زیاد یعنی (۹۹/۹۹) برای رقابت با طلای شوروی روانه ی بازارهای بین المللی نمود. در سال های اخیر، شوروی حدود یک پنجم واردات طلا و و نقره ایالات متحده را تامین نموده، اگرچه در خلال سال ۱۹۸۳ از طرف شوروی طلایی به ایالات متحده وارد نشده بود.

علاوه بر تجارت شمش ، تجارت بین المللی در رابطه با فلزهای حاوی کنسانتره ی طلا و نقره و طلای قراضه وجود دارد. برای بعضی از کشورها طلای بازیابی شده از کانی های وارداتی و قراضه، ممکن است درصد مهمی از کل تولید طلایشان را تامین نماید.

برای مثال در ژاپن ، طلا به عنوان یک محصول فرعی از کنسانتره های فلز مادر وارداتی، بازیابی می شود که قیمت آن جدا مشخص می شود و بالغ برتقریبا ۸۰% تولید طلای ژاپن در خلال سال ۱۹۸۳ می باشد.

بسیاری از کشورهای تولیدکننده ی طلا و نقرا ، فروش طلایی که در داخل کشور تهیه شده را ممنوع کرده اند ولی در عوض لازم می دانند آن ها را به عنوان یک دارایی ملی در مراکز دولتی حفظ و نگهداری کنند.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~