رئیس موزه ملی علوم و فناوری خبر داد شروع به كار ششمین جشنواره علم برای همه از فردا

رئیس موزه ملی علوم و فناوری خبر داد شروع به كار ششمین جشنواره علم برای همه از فردا

رئیس موزه ملی علوم و فناوری خبر داد شروع به كار ششمین جشنواره علم برای همه از فردا

به گزارش مدل كودك رئیس موزه ملی علوم و فناوری اعلام نمود: همزمان با آغاز هفته جهانی علم در خدمت صلح و توسعه، ششمین جشنواره ˮعلم برای همهˮ، در بخش های متنوع و جذاب به صورت مجازی از تاریخ ۲۰ الی ۳۰ آبان ماه ۹۹ برگزار می گردد.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، دکتر سیف اله جلیلی با بیان اینکه «موزه ملی علوم و فناوری ایران هر سال به مناسبت هفته جهانی علم مبادرت به برگزاری جشنواره “علم برای همه” به صورت حضوری می کند»، اظهار داشت: سال جاری ششمین جشنواره این موزه متأثر از شیوع کرونا در بخش های مختلف از تاریخ ۲۰ تا ۳۰ آبان ماه ۹۹ به صورت مجازی برگزار می شود.
وی در مورد بخش های ششمین “جشنواره علم برای همه”، اظهار داشت: این جشنواره از بخش های مختلفی مانند داستان های علمی- تخیلی، معرفی بهترین کتاب های علمی از دید کودکان، نشست با متخصصان، بازی کامپیوتری با موضوعیت جدول تناوبی، آزمایش ها و مطالب علمی کوتاه، سخنرانی ها، وب کست کارشناسان حوزه کتاب و کتابخوانی، پادکست علمی-تخیلی به همراه نمایشنامه و… تشکیل شده است که امید است با حضور و استقبال گرم مخاطبان همراه باشد.
رئیس موزه ملی علوم و فناوری ایران اضافه کرد: این جشنواره در دو بخش داستان نویسی علمی-تخیلی با مبحث «بلاهای میکروبی، ویروسی و شیمیایی و تاثیر آن بر روی انسان، اجتماع و محیط زیست» و بخش معرفی کتاب های علمی ویژه کودکان و نوجوانان با عنوان «بهترین کتاب علمی که خوانده اید را به دوستانتان معرفی کنید» فراخوان های جداگانه ای برای مشارکت همه داده بود که خوشبختانه با اطلاع رسانی خوب در حدود ۲۵۰ اثر دریافت شده است که بعد از داوری، اثرهای منتخب در سایت موزه به نام فرد شرکت کننده بارگذاری می شود.
جلیلی تصریح کرد: باوجود بیماری کرونا و تاثیری که این ویروس بر همه جوانب زندگی بشری گذاشته است، موزه ملی علوم و فناوری ایران درصدد است تا تهدیدات را به فرصت تبدیل نموده و نقش آموزشی خویش را همچنان از راه فناوری های نوین به نحو احسن عرضه کند.
بنا بر اعلام روابط عمومی موزه ملی علوم و فناوری ایران، او در آخر اظهار داشت: علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و مشارکت در ششمین “جشنواره علم برای همه” می توانند به سایت موزه ملی علوم و فناوری ایران به آدرس https: //inmost.ir رجوع کنند.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~