در یك روز جهانی پیشنهاد شد دبیرخانه ترویج علم راه اندازی شود

در یك روز جهانی پیشنهاد شد دبیرخانه ترویج علم راه اندازی شود

در یك روز جهانی پیشنهاد شد دبیرخانه ترویج علم راه اندازی شود

مدل كودك: رئیس انجمن ترویج علم در روز جهانی ˮعلم در خدمت صلح و توسعهˮ پیشنهاد راه اندازی دبیرخانه و یا شورای ترویج علم را ارائه نمود.
به گزارش ایسنا دکتر اکرم قدیمی امروز در مراسم بزرگداشت روز جهانی علم در خدمت توسعه و صلح ضمن اشاره به شعار سال جاری روز جهانی با ابراز امیدواری از اینکه این شعار تبدیل به حقیقت شود، اضافه کرد: این روز جهانی فرصتی مناسب برای یادآوری مجدد راه اندازی دبیرخانه و یا شورای ترویج علم در کشور است.
وی تصریح کرد: ما آمادگی خویش را برای انجام این مهم اعلام می نماییم.
قدیمی، ضمن اشاره به تجارب جهانی در این حوزه در کشورهای پیشرفته اظهار داشت: در این کشورها می توان حمایت دولت ها از سیاست های ترویج علم را مشاهده کرد.
رییس انجمن ترویج علم ضمن اشاره به کشف واکسن کرونا همزمان با این روز جهانی، اظهار نمود: این امر به معنای دست یافتن به ناشناخته های نیازهای ضروری جهانی است که علم برآورده می سازد.
قدیمی، ابراز امیدواری کرد که هفته ترویج علم و عمومی سازی به شیوه و منش تک تک افراد تبدیل گردد تا با نگرشی نو رابطه علم و جامعه شکل گیرد؛ نگرشی که محصول آن ایجاد و تفکر علمی در جامعه در پرتو خردورزی است.
وی با بیان شعار “زیست بوم ترویج علم با ایجاد دبیرخانه ترویج علم، خاطرنشان کرد: امیدوارم این هفته شروعی باشد که سیاستگذاران به تشکیل دبیرخانه ترویج علم بها دهند و سال جاری تا آخر این هفته در هفته پژوهش این امر محقق شود.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~