پیام وزیر ارشاد برای هفته كتاب

پیام وزیر ارشاد برای هفته كتاب

پیام وزیر ارشاد برای هفته كتاب

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به بیست وهشتمین دوره «هفته كتاب» اظهار داشت: كتاب پدیده اعجاب انگیز و اعجازگر همه دوران ها است؛ بشر دانش خویش را با كتاب ثبت و منتقل كرده و كتاب در هر تمدنی چراغ راهنما و حافظ میراث معنوی و فرهنگی آن بوده است.
به گزارش مدل کودک به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در متن پیام سیدعباس صالحی آمده است: «به نام خداوند مهر و دانایی
کتاب پدیده شگفت­ انگیز و اعجازگر همه دوران­ ها است؛ بشر دانش خویش را با کتاب ثبت و منتقل کرده و کتاب در هر تمدنی چراغ راهنما و حافظ میراث معنوی و فرهنگی آن بوده است. به گواهی تاریخ تمدن­ هایی که در آنها رابطه بین کتاب و انسان­ ها گسسته شد، به بوته فراموشی سپرده شدند و جوامعی که کتاب بعنوان نقشه راه در آن ارج­ نهاده شد، رشد و تعالی یافتند.
در جهان امروز هم بر این باوریم که کتاب، محور نوآوری­ های شروع سده جدید بوده و محتوای مورد نیاز همه آنها با ذهن خلاق نویسندگان پدید آمده است. به بیان دیگر کتاب هم محتوا را تأمین می­ کند و هم چرخه­ های اقتصادی صنایع فرهنگی را به گردش درمی­ آورد.
نقش کتاب در ارتباطات میان نسلی و میان فرهنگی هم بسیار برجسته است؛ بگونه ای که در گستره سرزمینی ایران و جهان ایرانی، هرآن چه به مفاهیم دینی، هویتی و فرهنگی توجه شده، جملگی به مدد کتاب از نسلی به نسل دیگر انتقال یافته و زمانی که به نام پدیدآوران این محتوای غنی ملی نظر می­ افکنیم، درمی یابیم که از اقوام گوناگون و جای­ جای این خاک پهناور در انتقال و تعالی این مهم، کوشش­ های کم نظیری انجام شده است.
حالا که به برکت خون شهیدان این سرزمین و انفاس قدسی امام راحل و هدایت­ های مقام معظم رهبری «مدظله­ العالی» گام دوم انقلاب اسلامی را مستحکم­ تر و با عزمی راسخ­ تر برمی داریم، نیک ­می ­دانیم که برای خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی، بی ­حضور کتاب پیشرفتی حاصل نخواهد شد و برای ایجاد آینده­ ای روشن برای نسل ­های بعدی، کتاب­ های خوب، آگاهی و توانایی جوانان آینده­ ساز این ملک را افزایش داده و جامعه را به کمال و سعادت خواهد رساند.
به رغم همه مشکلاتی که کشور عزیزمان در سه سال گذشته با آنها روبرو شده، از تحریم­ های ناجوانمردانه آمریکا تا بیماری فراگیر کرونا و اثرات سوء آن بر اقتصاد کشور که فرهنگ و کتاب و پدیدآوران ارجمند آن هم از این صدمه برکنار نبوده اند، هرچند آهسته تر اما مستحکم تر به راه خود ادامه می­ دهیم، چون که روح فرهنگ­ پرور ایرانی هیچ وقت در بحران­ ها متوقف نشده، و همچنان فرهنگ و کتاب پویا، زنده و پایدار می باشد.
در بیست­ وهشتمین سال از برگزاری «هفته کتاب»، تمامی تلاش­ های خالصانه ای را که از جانب نهادها، انجمن ها و صنوف و هم پدیدآوران کتاب در این سال­ ها شکل گرفته ارج می­ نهیم و خویش را وام­ دار کتاب، این انیس و دوست بی­ صدا، اما پرمحتوا می ­دانیم. پس برای تکریم قلم و اندیشه گرد هم می­ آییم، هم اندیشی می­ نماییم و نسبت به رفع مشکلات، با تلاش مضاعف به یاری فرهنگ و اندیشه می­ شتابیم.»

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~