بررسی موفقیت های بیمه تجارت نو رشد هشت برابری پورتفوی بیمه تجارت نو در ۱۸ ماه

بررسی موفقیت های بیمه تجارت نو رشد هشت برابری پورتفوی بیمه تجارت نو در ۱۸ ماه

بررسی موفقیت های بیمه تجارت نو رشد هشت برابری پورتفوی بیمه تجارت نو در ۱۸ ماه

بیمه تجارت نو بعنوان یکی از شرکتهای تشکیل دهنده ی سوپرمارکت مالی بانک طبق گزارش های مالی انتشار یافته در سایت کدال، در ماه های اخیر عملکرد برجسته ای را از خود به جای گذاشته است.

به گزارش مدل کودک به نقل از مهر، برای اطلاع از روند پیشرفت نماد «بنو» در فرابورس و برنامه های این شرکت در امتداد کسب سهم بیشتر از بازار صنعت بیمه کشور همزمان با روز بیمه گفت وگویی را با نیما نورالله ی مدیرعامل جوان و پرانرژی این شرکت انجام داده ایم.
خبرهای مثبت سهام بیمه تجارت نو در بازار سرمایه در ماه های گذشته و دقیق تر بگوییم ۱۸ ماه اخیر نشان از حرکت رو به رشد و پیشرفت مستمر این شرکت دارد. این مسیر از کجا آغاز شد و الان در کجای راه هستید؟
اصولاً بخش اعظم تعیین قیمت سهام شرکتها در بازار سرمایه به تجزیه و تحلیل صورت های مالی آن مجموعه بازمی گردد. در یک جمله می توان گفت، بیمه تجارت نو در دو سال قبل تا به امروز تقریباً یک رشد هشت برابری را در پورتفوی خود اینطور رقم زده است که تا آخر سال ۹۶ پورتفوی شرکت ۱۰۰ میلیارد تومان بود حال امروز حق بیمه تولیدی به ۸۰۰ میلیارد تومان بالغ شده است. همین طور با وجود شیوع بیماری کرونا و مشکلات اقتصادی حاصل از آن حق بیمه تولیدی از شروع سال جاری تا حالا نسبت به کل سال قبل ۴۰ درصد رشد داشته است. یکی از فاکتورهای مهم که از نگاه بازیگران بازار سرمایه دور نمی ماند همین گزارش های دقیق مالی است. شاخص بعدی که اهمیت بالایی دارد نسبت خسارت در صنعت بیمه است. در شش ماهه اول سال جاری که تقریباً تمامی شرکت های بیمه آمارهای خودرا در کدال قرار می دهند، با نرخ ۲۳ درصد، جزو شرکت های دارای پایین ترین نسبت خسارت هستیم که در نوع خود باتوجه به گستره انواع خدمات بیمه ای ارائه شده، بهترین شرکت بیمه ای از این منظر به شمار می رویم.
شاخص بعدی نرخ بازده دارایی شرکت است که «بنو» با ۱۴ درصد در سال ۹۸ بالاترین نرخ را از خود بجای گذاشت. در رتبه بعد بیمه پاسارگاد با ۷ درصد و پس از آن سایر شرکتها هستند که بین یک تا دو درصد ترخ بازده دارایی داشته اند.
از آنجا که هیچ یک از این موارد از چشم بازیگران هوشمند بازار سرمایه دور نمی ماند شاهد اقبال چشم گیر از سهم بیمه تجارت نو در فرابورس بودیم. از روزی که سهم شرکت با نماد «بنو» در فرابورس بازگشایی شد یعنی آخر بهار ۹۸ تا امروز این رشد مستمر همچنان ادامه داشته است.
مهمتر اینکه در گروه خودمان بالاترین روزهای مثبت را رقم زده ایم. بسیار امیدواریم باتوجه به رشد درآمدها که نسبت به سال قبل دوبرابر شده و همین طور کاهش نسبت خسارت و افزایش درآمد حاصل از سرمایه گذاری ها، روند رشد ارزش سهم همچنان ادامه داشته باشد.
یک اتفاق خوب دیگر هم ارتقا در بازار بود؛ به این نحو که سهام «بنو» در بازار پایه با نوسان ۳ درصد معامله می شد که پس از ارتقا به بازار دوم فرابورس با دامنه ۵ درصد درحال معامله است که این امر سرعت پیشرفت مجموعه را بیشتر کرد.
هدف گذاری مالی بیمه تجارت نو حول چه اعدادی است و تا آخر سال دراین زمینه چه برنامه هایی دارید؟
با نگاهی به صورت های مالی شاهد تحقق سود نزدیک به ۲۶۰ میلیارد تومانی در شش ماهه نخست امسال هستیم، به شکلی که برای هر سهم حدود ۱۶۶ تومان سود محقق شده است. بیمه تجارت نو برخلاف سایر شرکت های هم گروه، از شرکت هایی است که کسری ذخایر نداشته و اتفاقاً مازاد ذخایر هم دارد چونکه بخش مالی ما بسیار محتاطانه در باب گرفتن ذخایر عمل کرده که اگر از این احتیاط کاسته شود شاید بتوان سود بیشتری را هم شناسایی کرد.
از منظری دیگر اگر بررسی نماییم شاهد این خواهیم بود که کل سود بیمه تجارت نو ۱۳۷ میلیارد تومان بوده که رقم مذکور در شش ماهه ابتدای امسال دوبرابر شده و تا آخر سال چه از حیث افزایش تولید و چه از منظر کنترل خسارت ها و درآمد حاصل از سرمایه گذاری بهتر از شش ماهه اول خواهد بود.
توصیه شما به سهامداران بیمه تجارت نو چیست؟
یک قاعده کلی اقتصادی وجود دارد؛ کسانی که نگاه طولانی مدت به بازار سرمایه دارند اگر بعنوان مثال در یک روند ۵ ساله متوسط درآمد حاصل از سرمایه گذاری آنها را با سایر بازارها مقایسه کنید بطور قطع نسبت بالاتری را کسب کرده اند. دوم اینکه این بازار نقدپذیری بالاتری دارد کسانی که عجله کرده و به محض باز شدن نماد سهم خودرا فروختند اگر آنرا حفظ می کردند سرمایه شأن امروز در کمتر از یکسال و نیم ۴۵ برابر شده بود. به نظر من باتوجه به گزارشی که در بالا عنوان شد، بیمه تجارت نو تازه جای واقعی خودرا پیدا کرده و این اتفاقات خوب، در نقطه شروع شدن است. اینجا را من نقطه آغاز می دانم، بدین سبب بهتر است سرمایه گذاران از تجربه گذشتگان استفاده کنند.
نکته ظریف و مهم ماجرا این است که پیشرفت بیمه تجارت نو خارج از هرگونه سفته بازی صورت گرفته است. از جانب دیگر این سهم یک حقوقی شش دانگ و قدرتمند به نام بانک تجارت دارد. وقتی ما در عملیات بازاریابی خود فهرست سهامدارن مان را که شامل بانک تجارت، پست بانک و نفت و گاز پارسیان می شود مطرح می نماییم، بیمه گذار بواسطه این نام ها مجاب می شود.
خود بانک تجارت در چندسال اخیر عملکرد درخشانی را داشته و همین اضافه شدن عمده سهام “ونیکی”به “وتجارت ” اتفاق کوچکی نبود که اگر در بازار سال قبل اتفاق می افتاد، امروز شاهد رشد چندبرابری قیمت هر سهم بانک تجارت بودیم. تاکید می کنم که با داشتن سهم بیمه تجارت نو کسی ضرر نخواهد کرد.
درباره زمان افزایش سهام و اضافه شدن آن در پورتفوی صاحبان سهام هم بگویید.
افزایش سرمایه معمولاً از سه محل، آورده نقدی و مطالبات حال شده سهامداران، سود انباشته و تجدید ارزیابی دارایی صورت می گیرد. مرحله اول افزایش سرمایه ۹۱ درصدی بیمه تجارت نو نسبت به سرمایه کنونی از رقم ۱۵۷ میلیارد به ۳۰۰ میلیارد تومان در مجمع عمومی فوق العاده از دو محل سود انباشته و اندوخته سرمایه ای به تصویب رسید.
با توجه به سودی که در سال ۹۹ خواهیم داشت در مرحله دوم این رقم ظرف ۲ سال آینده به ۶۰۰ میلیارد تومان افزایش خواهد یافت که مجوز آن در مجمع ۲ آذر، به هیأت مدیره تفویض شد.
فرآیند ثبت افزایش سرمایه یک تا دو ماه زمان می برد که امضای صورت جلسات و تمامی تاییدیه ها ستاندن شده و حال در مرحله ثبت است. در نهایت یک ماه دیگر سهام جایزه در پورتفوی همکاران می نشیند.
این تازه شروع کار ما است. همین الان هم می توانیم مجدداً افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها داشته باشیم. بیمه تجارت نو از حیث دارایی پیشرفت های بسیاری داشته است. شرکتی که با پورتفوی چهار – پنج میلیارد تومانی و یک ساختمان در میرداماد و ۱۲۰ میلیارد تومان در حساب بانکی کار خودرا بطور جدی آغاز کرد، ساختمان ارزشمندی بعنوان ساختمان مرکزی بیمه تجارت نو خریداری شده است. به جز آن یک ساختمان هفت طبقه در مشهد، یک ساختمان باارزش در اراک و یک ساختمان در بوشهر خریداری و چند مورد هم سرمایه گذاری در منطقه شمال کشور انجام شده که این پروژه ها در زمان فعلی بیش از ۲۰۰ درصد ارزش افزوده دارد. ما به این موارد کمتر پرداخته ایم و همین امسال هم می توانیم تجدید ارزیابی داشته باشیم. اما شاید سال دیگر با این کار بتوانیم سرمایه را تا ۲ هزار میلیارد تومان افزایش دهیم.
به عنوان سوال آخر به وضعیت عملیاتی بیمه تجارت نو بپردازیم. درباره برنامه های آینده شرکت توضیح دهید.
امروز بیمه تجارت نو ۸۰۰ میلیارد تومان فروش بیمه نامه دارد، اعلام می کنم که تا آخر سال این عدد به ۱، ۲۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید. بیمه گذاران ما طیف گسترده ای از بنگاه های اقتصادی و بنگاه های حاکمیتی هستند. بطور مثال شرکت خودروسازی سایپا خودرو های صفر خودرا به بیمه تجارت نو واگذار می کند. جامعه ی نخبگان کشور امروز بیمه تجارت نو را انتخاب نموده و از خدمات بیمه ای ارائه شده آن استفاده می نمایند. الان مجموعه ی وزارت علوم به همراه ۱۴ دانشگاه کشور از خدمات ما بهره مند هستند.
وزارت راه و شهرسازی، سازمان راهداری کل کشور، پزشکی قانونی، کانون وکلا، شرکت انتقال گاز و ده ها شرکت و ارگان مهم کشور از خدمات بیمه ای تجارت نو استفاده می نمایند.
این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~