لوله شیشه ای پیركس و كوارتز

لوله شیشه ای پیركس و كوارتز

لوله شیشه ای پیركس و كوارتز

به گزارش مدل کودک لوله شیشه ای پیرکس یا بوروسیلیکات (به انگلیسی: Borosilicate glass) نوعی لوله شیشه ای سیلیکاتی با مقدار اکسید بور بیشتر از ۴ درصد وزنی است.
به گزارش مدل کودک به نقل از مهر، خیلی از ظروف شیشه ای آزمایشگاهی، صنعتی و خانگی با استفاده از این نوع شیشه ساخته می شوند. این شیشه ها در بازار با نامهای تجارتی مانند پیرکس، سیماکس، ترکس و … شناخته می شوند و به صورت لوله های سفید و لوله های رنگی بروسیلیکات به فروش می رسند. ترکیبات لوله شیشه ای پیرکس محدوده ترکیبی این نوع شیشه بسیار محدود است و تغییرات اندک در ترکیب مواد اولیه امکان دارد منجر به بروز پدیده جدایش فازی شود. شیشه های بوروسیلیکاتی امروز معمولاً در محدوده ترکیبی زیر قرار دارند. * SiO۲: ۷۹، ۵-۸۰.۵% * B۲O۳: ۱۲-۱۳% * Al۲O۳: ۲-۲، ۸% * Na۲O: ۳، ۵-۴.۵% * K۲O: ۰-۱، ۱% کاربرد لوله پیرکس (بوروسیلیکات) * الان تمامی شیشه های استفاده شده در آزمایشگاه ها همچون بشر، ارلن مایر و … از جنس بوروسیلیکات است. * همینطور در سرنگ های از پیش پر شده، پکیج داروهای پرنترال و انواع داروهای تزریقی به کار می آید. * همینطور در مصارف پزشکی که قطعه ای در بدن قرار می گیرد همچون ایمپلنت دندان، مفصل، استخوان های سیمانی و چشم های پروستتیکی هم از بوروسیلیکات استفاده می شود. * به علت ضریب انبساط کم و مقاومت بالای آنها نسبت به حمله ی شیمیایی، شیشه آلات آزمایشگاهی بوروسیلیکاتی در تولید کالاهای آزمایشگاهی همانند با بشرها، فلاسک ها، کتری ها، لوله های آزمایش، بست های آزمایشگاهی و دیگر محصولات علمی به کار گرفته می شوند. با مراقبت صحیح، آنها نسبت به تقریباً هر نوع حرارتی که در کاربرد معمولی آزمایشگاهی استفاده می شود، مقاومت نشان می دهند.
تاریخچه لوله بوروسیلیکات این جنس از شیشه نخستین دفعه توسط یک شیشه ساز آلمانی به نام otto schott در قرن ۱۹ میلادی ساخته شد و تحت نام تجاری DURAN به فروش رسید. در سال ۱۹۱۵ شیشه پیرکس تولید شد و از آن پس شیشه بوروسیلیکات زیر گروه پیرکسی قرار گرفت. شرکت SCHOTT DURAN یکی از بزرگترین و معروفترین در زمینه تولید شیشه آلات آزمایشگاهی پیرکس می باشد. لوله شیشه ای کوارتز چیست؟ لوله های کوارتز گداخته در صنایع مختلف کاربرد دارند. خصوصیت این لوله ها مقاومت شیمیایی و پایداری دمایی بالا، مقاومت شوک حرارتی بالا و همینطور انبساط حرارتی پایین است. قطر خارجی لوله کوارتز موجود در انبار پیرکس فن از ۲ میلی متر تا ۹۰ میلی متر می باشد و برای کاربردهای ویژه امکان تأمین کوارتز تا طول ۵ متر هم وجود دارد. لوله کوارتزگداخته در فرایند کوره گذاری جهت انجام واکنش های شیمیایی بعنوان یک محفظه به کار می رود و یا بعنوان دهانه ورودی مایعات، گازها و یا بعنوان لوله های انتقال به کار می رود. خصوصیت های این لوله کوارتز محتوی حباب پایین آنها، خلوص شیمیایی بالا و تلورانس ابعادی دقیق جهت صنعت نیمه رساناها می باشد. پیرکس فن لوله های کوارتز گداخته در گریدهای مختلف جهت مرتفع نمودن نیازهای خالص سازی شیمیایی در صنایع نیمه هادی ها را عرضه می نماید. کاربردهای لوله شیشه ای کوارتز * فرایند گداخت الکتریکی محصول کوارتز را با بالاترین ویسکوزیته برای کاربردهای کوره تک آبه و درجه حرارت های بالا مهیا می سازد. * این لوله بعنوان محفظه واکنش، PECVDکاربرد دارد. * این نوع لوله در فرایند خورشیدی و کوره های مدخل ورودی مایع یا گاز و بعنوان لوله های انتقال به کار می رود. * همینطور کاربرد این نوع لوله در تولید لامپ می باشد.
خرید لوله شیشه ای پیرکس و کوارتز شرکت پیرکس فن آماده فروش لوله شیشه ای بوروسیلیکات و کوارتز در قطر و ضخامت های مختلف به صورت شاخه ای و کیلویی و تناژ می باشد لطفاً جهت دریافت قیمت با شماره تلفن ۶۶۸۱۱۰۰۰ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمائید. آدرس کارخانه و دفتر فروش: تهران – ابتدای بزرگراه فتح (جاده قدیم کرج) – خیابان ۱۷ شهریور- خیابان مختاری پلاک ۱۵ این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~