مهر خبر می دهد؛ دولت از قیمت گذاری بلیت اتوبوس خارج شد

مهر خبر می دهد؛ دولت از قیمت گذاری بلیت اتوبوس خارج شد

مهر خبر می دهد؛ دولت از قیمت گذاری بلیت اتوبوس خارج شد

شورایعالی ترابری با هماهنگی سازمان حمایت، مصوب کرد از این پس قیمت بلیت اتوبوس های بین شهری از نرخ گذاری دستوری خارج شده و به صورت رقابتی ولی با نظارت وزارت راه باشد.

به گزارش مدل کودک به نقل از مهر، شورایعالی ترابری با هماهنگی سازمان حمایت، مصوب کرد از این پس قیمت بلیت اتوبوس های بین شهری از نرخ گذاری دستوری خارج شده و به صورت رقابتی ولی با نظارت وزارت راه باشد.
در نشست ۲۱۵ شورای عالی هماهنگی ترابری کشور با حضور محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی و مشارکت اعضا و مدعوین به صورت غیرحضوری (از طریق ویدئو کنفرانس) برگزار گردید.
اسلامی در این جلسه، ضمن تسلیت سالگرد شهادت سردار سلیمانی و با تاکید بر لزوم کارآمد سازی نظام حمل و نقل لجستیک کشور، اظهار نمود: مهم ترین هدف دشمن در اعمال تحریم ها و رفتارهای غیرانسانی و غیرقانونی در این عرصه کاهش توان و قابلیت جمهوری اسلامی ایران و از بین بردن اعتماد مردم به نظام است.
وی اظهار داشت: تکلیف مشخص ما این است که مقتدرانه قابلیت لجستیک و حمل و نقل کشور را در دو بخش کالا و مسافر افزایش داده و از این طریق علاوه بر مقابله با تحریم ها، سهم مؤثری در شکوفایی اقتصادی کشور داشته باشیم.
وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: مهم ترین وظیفه شورا حمایت و حراست از این میراث و ارتقای آن است که بدون داشتن حمل و نقل کارآمد، مؤثر و با قیمت های مناسب و رقابتی نمی تواند نقش خویش را ایفا نماید.
به گفته وی هدف از متعادل سازی قیمت ها هم پیشگیری از اضمحلال ظرفیت، کیفی تر شدن قابلیت ها، عرضه خدمات مطلوب تر و افزایش بهره وری است.
لازم به ذکر است که در این جلسه بعد از بحث و بررسی تصمیمات زیر اتخاذ شد:
دستورالعمل پیشنهادی تعیین نرخ بلیت حمل و نقل عمومی مسافر جاده ای توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای (ارسالی طی نامه شماره ۷۱/۸۳۳۸۸ مورخ ۹۹/۰۶/۲۶) که در نشست مورخ ۹۹/۰۷/۲۲ کمیسیون فرعی شورا عرضه و اصلاح شده بود، مطرح و خلاصه ای از فرایند انجام کار، بدین شرح بیان شد:
با عنایت به مکاتبات وزیر راه و شهرسازی به معاون اول رئیس جمهور (نامه شماره ۰۲/۱۰۰/۴۶۴۶۵ مورخ ۹۹/۰۴/۲۸) و پاسخ ارسالی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان (نامه شماره ۳۱۶۰۷/۹۹/۳۷۰ مورخ ۹۹/۰۵/۱۹ به وزارت صمت)، در خصوص حاکمیت مکانیزم عرضه و تقاضا در این حوزه و حداقل بروز تخلف به علت وجود رقابت و همینطور اعمال نظارت و کنترل لازم توسط نهادهای دولتی با هدف کمک به توسعه ناوگان حمل و نقل جاده ای، نرخ گذاری حمل و نقل جاده ای برون شهری مسافر از لیست کالاها و خدمات مشمول قیمت گذاری حذف می گردد و تعیین نرخ بلیت حمل و نقل عمومی مسافر جاده ای بر مبنای دستورالعمل تهیه شده توسط وزارت راه و شهرسازی صورت می گیرد، مشروط بر اینکه دستورالعمل مذکور در شورای عالی هماهنگی ترابری کشور تصویب شود. بعد از بحث و تبادل نظر با عنایت به همسو نبودن نظرات اعضا و ضرورت بازنویسی دستورالعمل به شکل ساده تر و روان تر، مقرر شد:
۱- اعضا نظرات خویش را به صورت مکتوب ظرف مدت یک هفته به دبیرخانه شورا عرضه نمایند.
۲- سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با عنایت به نظرات اعضا، نسبت به بازنویسی دستورالعمل با هدف حمایت بیشتر از حقوق مصرف کنندگان، ارتقای کیفیت خدمات و نوسازی ناوگان اقدام نموده و نتیجه را به دبیرخانه شورا اعلام نماید.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~