صالحی: صحیفه سجادیه به تمام ابعاد زندگی توجه دارد

صالحی: صحیفه سجادیه به تمام ابعاد زندگی توجه دارد

صالحی: صحیفه سجادیه به تمام ابعاد زندگی توجه دارد

به گزارش مدل کودک وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تکیه بر این مورد که صحیفه سجادیه یک کتاب جامع است که به تمام ابعاد وجودی انسان می پردازد، اظهار نمود: صحیفه خصوصیت ای دارد که هر انسانی می تواند سهم خویش را از آن بردارد و صحیفه سجاده یک مضمون وحیانی دارد.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، سید عباس صالحی – وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی – عصر امروز (دوشنبه ۶ بهمن ماه) در آیین آغاز رسمی طرح ملی «یزد، اولین پایتخت صحیفه سجادیه ایران» با بیان اینکه صحیفه سجادیه تنها یک اثر و یک کتاب چون دیگر آثار و کتاب ها نیست، اظهار نمود: در طول زندگی بشر آثار زیادی در اختیار او قرار گرفته می شود اما خصوصیت صحیفه سجادیه این است که به انسان با تمام ساحت وجودی اش توجه می کند و این یک نکته پرارزش در صحیفه سجادیه است.
ایشان در ادامه با تکیه بر این مورد که انسان چهار ساحت وجودی دارد که عبارتند از ارتباط انسان با خود، انسان با سایر انسان ها، انسان با جهان و طبیعت و رابطه انسان با خداوند تصریح کرد: این که یک اثر بتواند به تمام ساحات وجودی انسان بپردازد بی نظیر است. صحیفه برای تمام ابعاد وجودی انسان حرف دارد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: نکته ی بعدی صحیفه این است که این کتاب یک منزمه وحیانیست با زبان انسانی است. آثاری داریم که با وجود انسان در ارتباط می باشد اما امکان دارد روح او را در بر نگیرد، اما صحیفه زبان بشری است که سبب ارتباط انسان با خداوند می شود. در مجموع صحیفه یک کتاب جامع دعا است که به تمام ابعاد زندگی انسان توجه کرده است و هر انسانی می تواند سهمی از آنرا بردارد، چون که در چارچوب یک زبان انسانی و وحیانی است.
صالحی تصریح کرد: صحیفه سجادیه به سه حوزه وجودی انسان هم پاسخ می دهد. حوزه اول حوزه معرفتی است. حوزه دوم این است که انسان گاهی نمی داند چه می خواهد و مشکل بعدی این است که نمی داند چگونه آنرا مطرح کند. با عنایت به این که صحیفه سجادیه با چهار ساحت انسان در ارتباط می باشد می تواند به این سوالات هم پاسخ بدهد. در صحیفه معرفت انسان تصحیح می شود حتی انسان می تواند رابطه خودش را با انسان را ببیند و دقیقا بیندیشد که چه می خواهد محور بعدی که در صحیفه وجود دارد این است که چه بخواهیم و نکته ی بعدی چگونه خواستن است. تمام این موارد در صحیفه سجادیه آمده است.
وی افزود: صحیفه کتابی است که در اختیار شیفتگان خاندان (ع) در طول تاریخ و در کنار انسان ها قرار گرفته است. در طول تاریخ اسلام و تشییع کارهای زیادی برای ترویج صحیفه صورت گرفته است، اما کارهای بیشتری باید مدنظر قرار گیرد. برهمین اساس در جهت پایتخت هایی که برای موارد مختلف در نظر گرفتیم استان یزد را بعنوان پایتخت صحیفه سجادیه معرفی می نماییم، چون که یزد پایتخت دارالعباده و دارالعلم است و امیدواریم این تجربه سبب اشاعه بیشتر صحیفه سجادیه شود.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~