اضافه شدن ادبیات به حوزه فعالیتهای مؤسسه هنرمندان پیشكسوت

اضافه شدن ادبیات به حوزه فعالیتهای مؤسسه هنرمندان پیشكسوت

اضافه شدن ادبیات به حوزه فعالیتهای مؤسسه هنرمندان پیشكسوت

به گزارش مدل کودک در جلسه شواری هنر شورایعالی انقلاب فرهنگی، اضافه شدن «شعر و ادبیات داستانی» به حوزه شمول فعالیتهای مؤسسه هنرمندان پیشکسوت به تصویب شورای هنر شورایعالی انقلاب فرهنگی رسید.
به گزارش مدل کودک به نقل از مرکز خبر شورایعالی انقلاب فرهنگی، سعیدرضا عاملی، دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی در قبل از دستور شصت و چهارمین شورای هنر شورایعالی انقلاب فرهنگی که در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد، با تاکید بر نافذ بودن مصوبات شورای هنر، تصریح کرد: بر مبنای آئین نامه داخلی شورایعالی انقلاب فرهنگی، شورای هنر بعنوان شورای تخصصی و اقماری شورایعالی انقلاب فرهنگی عنوان شده است. بر طبق این آیین نامه، مصوبات شوراهای تخصصی شورایعالی انقلاب فرهنگی پس از دو هفته تصویب در آن شورا، به استحضار اعضای شورایعالی انقلاب فرهنگی رسانده می شود و در صورت عدم اعتراض اعضا بعنوان مصوبه تلقی می شود و قابلیت ابلاغ از سوی رئیس شورایعالی انقلاب فرهنگی را دارد. البته اگر دو نفر از اعضا نسبت به مصوبه اعتراض داشته باشند، در دستور شورایعالی انقلاب فرهنگی قرار می گیرد.

همینطور اصغر عبدالهی، مشاور دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی درباره روند ابلاغ و اجرای مصوبات شورای هنر، تصریح کرد: مصوبات شوراهای اقماری که بر مبنای مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی تشکیل می شوند، پس از دو هفته از تصویب در آن شورا، حکم مصوبه را دارد و لازم الاجراست.
در ادامه علیرضا اسماعیلی، رئیس فرهنگستان هنر با عنایت به دستور اول جلسه که به بررسی ماهیت حقوقی موسسه «فرهنگی و هنر صبا» و مؤسسه «متن» اختصاص داشت، توضیح داد: بخشی از وظایف و فعالیتهای ده گانه فرهنگستان هنر شامل حوزه تجسمی و نشر توسط مؤسسه فرهنگی و هنری صبا و مؤسسه تألیف، ترجمه و نشر آثار هنری (متن) انجام می شود.
وی در ادامه به عرضه توضیحاتی درباره تاریخچه شکل گیری، وظایف و دستاوردهای این دو مؤسسه پرداخت و اظهار داشت: اساسنامه این دو مؤسسه توسط شورای هنر شورایعالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده و شامل مقررات مؤسسات غیرانتفاعی است.
اسماعیلی با بیان اینکه در مورد ماهیت حقوقی موسسه فرهنگی و هنری صبا و موسسه متن مشکلاتی وجود دارد، اضافه کرد: پیشنهاد فرهنگستان هنر این است که این دو مؤسسه به صورت مؤسسه عمومی غیردولتی فعالیت داشته باشند و همینطور ماده واحده ای به «ماده ۸۸ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت» اضافه شود که بر مبنای آن این مؤسسات بتوانند از امکانات فرهنگستان هنر استفاده کنند و به فعالیت خود ادامه دهند.
در ادامه اعضای جلسه تاکید کردند که انتشارات یکی از ارکان فرهنگستان هنر است و خیلی از کتاب های مؤسسه متن هم مرجع و منبع دانشگاهی است، همینطور یکی از اهداف تشکیل مؤسسه فرهنگی هنری صبا این بوده است که نبض اکسپو کشور را بر عهده گیرد و پیشنهاد دادند که این دو مؤسسه «به صورت مؤسسه عمومی غیردولتی فعالیت کنند. همینطور از آن جا که امکان تفکیک وظایف این دو موسسه از فرهنگستان هنر وجود ندارد، «این دو مؤسسه به فرهنگستان هنر ملحق شوند اما درآمد خودکفا داشته باشند»، همینطور می توان بررسی کرد «این دو مؤسسه ادغام شوند و بعنوان یک بنیاد فعالیت داشته باشند.»
بعد از بحث و بررسی اعضا، تصویب گردید موسسه فرهنگی و هنری صبا و موسسه متن در حکم مؤسسه عمومی غیردولتی فعالیت کنند.

دستور دوم این جلسه به عرضه گزارش در مورد مصوبه پیشنهادی شورایعالی معماری و شهرسازی درباره سند ملی معماری و شهرسازی ایرانی_ اسلامی اختصاص داشت که این گزارش توسط دکتر محمود حاجیلویی معاون خط مشی گذاری ستاد فرهنگ دبیرخانه شورایعالی انقلاب فرهنگی عرضه شد و بعد از بحث و بررسی اعضا بعضی از اصلاحات پیشنهادی شورایعالی معماری و شهرسازی در متن سند ملی معماری و شهرسازی ایرانی ـ اسلامی در جلسه به تصویب رسید.
در ادامه نیکنام حسینی پور، مدیرعامل مؤسسه هنرمندان پیشکسوت درباره دستور آخر این جلسه که به بررسی مبحث اضافه شدن «شعر و ادبیات داستانی» به حوزه شمول فعالیتهای مؤسسه هنرمندان پیشکسوت اختصاص داشت، تصریح کرد: مؤسسه هنرمندان پیشکسوت بر مبنای مصوبه ۵۸۵ شورایعالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۸۵ تأسیس و در سال ۱۳۹۱ به راه افتاده است و وظیفه اصلی آن عرضه خدماتی به هنرمندان پیشکسوت و درجه یک هنری بالای ۶۰ سال است. تقریباً ۷۰۰ هنرمند پیشکسوت در زمینه هنرهای مختلف مانند هنرهای نمایشی، سنتی، تجسمی و… عضو مؤسسه هنرمندان پیشکسوت هستند و این مؤسسه بعنوان مؤسسه ای که اغلب هنرهای مختلف در آن جمع هستند، مطرح است.
مدیرعامل مؤسسه هنرمندان پیشکسوت درباره خدمات عرضه شده توسط این مؤسسه، اظهار داشت: بیشترین خدمات این مؤسسه در زمینه کمک های معیشتی، رفاهی، پزشکی، پرستاری و… به هنرمندان پیشکسوت عضو مؤسسه بوده است. پیشنهاد مؤسسه هنرمندان پیشکسوت این است که اصلاحاتی در اساسنامه این مؤسسه بابت افزایش گروه های شمول فعالیتهای مؤسسه هنرمندان پیشکسوت اعمال شود.

همینطور سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره مبحث «اضافه شدن «شعر و ادبیات داستانی» به حوزه شمول فعالیتهای مؤسسه هنرمندان پیشکسوت» اظهار داشت: حوزه شعر و ادبیات داستانی بعنوان هنر مکتوب و کلامی مطرح هستند و این حوزه نسبت روشن و مشخصی با مؤسسه هنرمندان پیشکسوت دارد. حوزه شعر و ادبیات داستانی در آیین نامه ارزشیابی هنرمندان هم مشمول دریافت گواهی نامه مدارج هنری، انتخاب دبیر هنری و… است.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~