ثبت دهه كرامت در تقویم رسمی كشور به تصویب شورای فرهنگ عمومی رسید

ثبت دهه كرامت در تقویم رسمی كشور به تصویب شورای فرهنگ عمومی رسید

ثبت دهه كرامت در تقویم رسمی كشور به تصویب شورای فرهنگ عمومی رسید

مدل کودک: حجت الاسلام و المسلمین ارزانی ضمن اشاره به ثبت دهه کرامت در تقویم رسمی کشور، اظهار داشت: این مهم به تصویب شورای فرهنگ عمومی رسیده و بعد از تصویب شورایعالی انقلاب فرهنگی رسما سالروز ولادت حضرت معصومه(س) بعنوان آغاز این دهه اعلام می شود.
به گزارش مدل کودک به نقل از ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما)، همزمان با دهمین روز ماه رجب المرجب و ولادت حضرت جوادالائمه(ع)، جلسه ستاد بزرگداشت دهه کرامت امروز دوشنبه ۴ اسفند با حضور نمایندگان دستگاه ها و نهادهای مختلف همچون سازمان اوقاف و امور خیریه، وزارت ورزش و جوانان، مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور، آستان مقدس حضرت معصومه(س)، بنیاد امام رضا(ع)، برخی مدیران استانی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار شد.
در این نشست که با محور دو مبحث اصلی به شکل مجازی برگزار شد، نمایندگان دستگاه ها و نهادهای حاضر علاوه بر ارائه گزارش های در رابطه با اقدامات صورت گرفته در حوزه دهه کرامت، به ارائه گزارشی در ارتباط با فعالیتهای انجام شده نسبت به یاری رسانی به مردم زلزله زده منطقه سی سخت در استان کهگیلویه و بویر احمد پرداختند که در این راستا مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد این استان هم گزارشی جداگانه ارائه کرد.
حجت الاسلام و المسلمین «حبیب رضا ارزانی» در بخشی از این جلسه، با ذکر روایتی از امام جواد(ع) و اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص رعایت حُسن احترام و ادب و وقار در برخوردها، اظهار داشت: بزرگ ترین درسی که از امام جواد(ع) می توانیم بگیریم آن است که در برخورد با یکدیگر با نگاه کرامت و احترام برخورد نماییم، دهه کرامت هم به دنبال یادآوری همین خصوصیت است که برخورد کریمانه با دیگران داشته باشیم که ادب در این حوزه از مصادیق رفتار و برخورد کریمانه به حساب می آید.
رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، همینطور ضمن اشاره به وقوع زلزله سی سخت و اقداماتی که در جهت خدمت رسانی به مردم زلزله زده منطقه انجام شده است، اظهار داشت: با عنایت به شرایط منطقه سی سخت، از اعضای ستاد بزرگداشت دهه کرامت تقاضا می کنم با عنایت به شعار خدمت کریمانه همدلی به رسم خاندان به یاری مردم منطقه بشتابند.
ایشان در ادامه به جشنواره «شده ام ۹ ساله» اشاره نمود و اضافه کرد: با عنایت به جایگاه نماز و از طرفی تاکیداتی که حضرات معصومین(ع) و بزرگان دین نسبت به این مهم داشتند، باید از کودکی فرزندان خویش را با نماز مانوس نماییم چونکه انس با نماز اثرات تربیتی و اجتماعی فراوانی دارد بنابراین امیدواریم دستگاه ها و نهادهای حاضر در ستاد بزرگداشت دهه کرامت با آستان مقدس حضرت معصومه(س) در برگزاری این جشنواره همکاری کنند.
رئیس ستاد فهما در ادامه ضمن اشاره به مسئله ثبت دهه کرامت در تقویم رسمی کشور اظهار داشت: این مهم به تصویب شورای فرهنگ عمومی کشور رسیده است و بعد از تصویب شورایعالی انقلاب فرهنگی، سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) بعنوان آغاز دهه کرامت اعلام می شود.
این گزارش می افزاید: در بخش دیگری از جلسه مذکور هرکدام از دستگاه ها و نهادهای حاضر به ارائه گزارشی نسبت به فعالیتهای خود به منظور یاری و خدمت رسانی به مردم سی سخت پرداختند که در این راستا سازمان اوقاف و امور خیریه اعلام نمود که استان هایی را بعنوان معین در جهت خدمت رسانی به مردم سی سخت در عرصه هایی هم درمان، اسکان و ملزومات غذایی تعیین کرده است.
نماینده مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور هم طی گزارشی از حضور گروه های جهادی طلاب در منطقه زلزله زده سی سخت اطلاع داده و در ادامه اظهار نمود که این مرکز آمادگی دارد تا در ارتباط با برگزاری جلسات هیات اندیشه ورز دهه کرامت حضور مضاعفی داشته باشد چونکه این مهم در دستور کار این مرکز هم قرار دارد.
همینطور در ادامه گزارشی از برنامه ها و فعالیتهای وزارت ورزش و جوانان، اعتاب مقدسه همچون آستان حضرت معصومه(س) در عرصه یاری رسانی به مردم سی سخت ارائه شد؛ خبرگزاری شبستان هم بعنوان رسانه رسمی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با راه اندازی پویش «مسجد، کانون مهر علوی» وارد میدان شد.
اما در ادامه فعالیتهای در رابطه با جشنواره «شده ام ۹ ساله» ارائه شد، این جشنواره از جانب آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، با مشارکت ستاد فهما، ستاد اقامه نماز، وزارت آموزش و پرورش و ویژه دخترانی است که اخیرا به سن تکلیف رسیدند، در این راستا بنا شد نهادها و دستگاههای حاضر به کارکنان خود اعلام کنند که اگر فرزندان دختری دارند که تازه به سن تکلیف رسیدند در این برنامه شرکت داشته باشند.
بخش دیگری از این جلسه اختصاص به آغاز برنامه های دهه کرامت داشت؛ بر این اساس بنا شد تا از هفته آینده جلسات دبیران کارگروه های ستاد بزرگداشت دهه کرامت آغاز شود، همینطور در این راستا کمیته محتوایی دهه کرامت هم از جانب آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) فعالیت خویش را آغاز می کند.
این گزارش می افزاید: با عنایت به این که در شرایط انتشار کرونا قرار دادیم، بخش دیگری از این جلسه اختصاص به بررسی شرایط برگزاری فعالیتهای دهه کرامت داشت که بر این اساس تصمیم بر آن شد تا فعالیت ها با فرض اینکه وضعیت کرونا به همین شکل باشد، اجتماعات محدودتر بوده و عموم برنامه ها در فضای مجازی و رسانه متبلور شود و از طرفی از ظرفیت معنوی ماه مبارک رمضان به منظور آشنایی بیشتر از پیش آحاد مردم با سیره و سنت علی بن موسی الرضا(ع) استفاده گردد.
استفاده از ظرفیت مجموعه های مختلف بخصوص مراکز مردمی در جهت تحقق شعار «خدمت کریمانه به رسم اهل بیت» از دیگر محورهایی بود که در این نشست عنوان شد، همجنین با عنایت به این که در این ایام عمدتا برنامه های سال ۱۴۰۰ تدوین می شود، بنا شد مبحث برنامه های مجموعه های مختلف در سال آینده بررسی شده و پیشبینی های لازم انجام شود؛ که در این راستا بنیاد امام رضا(ع) اعلام نمود که برنامه های این مجموعه بسته شده و منتظر برگزاری جلسات ستاد دهه کرامت هستند تا گزارشی از فعالیتهایی که برنامه ریزی کردند به اعضا ارائه نمایند.
این گزارش می افزاید: در بخش دیگری از این جلسه یاد و خاطره شهید «محسن جعفری» از شهدای مدافع امنیت کشور که به تازگی در استان سیستان و بلوچستان به شهادت رسید گرامی داشته شد، آن شهید برادر نماینده حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) در ستاد بزرگداشت دهه کرامت بود.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~