رئیس سازمان حمایت مصرف كنندگان: خرما در ماه رمضان گران نمیشود

رئیس سازمان حمایت مصرف كنندگان: خرما در ماه رمضان گران نمیشود

رئیس سازمان حمایت مصرف كنندگان: خرما در ماه رمضان گران نمیشود

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان با اشاره به اینکه خرما برای ماه رمضان گران نمیشود، اظهار داشت: با عنایت به اقدامات صورت گرفته برای تأمین کالاهای پرمصرف ماه رمضان هیچ مشکلی وجود ندارد.

به گزارش مدل کودک به نقل از صدا و سیما، عباس تابش عنوان کرد: در تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز ماه رمضان ۱۴۰۰ هیچ مشکلی وجود ندارد و با تدابیر اندیشیده شده، قیمت خرما در این ماه افزایش نخواهد یافت.
رئیس سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف کنندگان اظهار داشت: طرح ویژه نظارتی سازمان حمایت با همکاری دستگاههای مربوطه تا آخر ماه مبارک رمضان ادامه دارد و با عنایت به اقدامات صورت گرفته برای تأمین کالاهای پرمصرف ماه رمضان هیچ مشکلی وجود ندارد ضمن اینکه با تدارکی که دیده شده، همه کالاهای اساسی مورد نیاز مردم تأمین و در شبکه توزیع قرار گرفته است.
پایش شرکتهای پخش روغن برای پیشگیری از احتکار
وی اظهار داشت: در مورد کارخانجات روغن خوراکی هم سال جاری متفاوت از سالهای گذشته به تفکیک واحدهای تولیدی، نوع تولید مشخص شده و به اندازه نیاز واحد، روغن خام تحویل داده شده است.
رئیس سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف کنندگان اضافه کرد: بدین سان مشخص است که هر کارخانه با چه ضرایبی روغن جامد، نیمه جامد، پخت و پز و روغن سرخ کردنی تولید می کند، ضمن اینکه بازرسان مقیم سازمان حمایت در واحدهای تولیدی مستقر شده اند، همینطور بر مبنای داده های سامانه جامع انبار، شرکتهای پخش که روغن را تحویل گرفته اند پایش می شوند و هر روز با آنها مکاتبه می شود تا بر مبنای اطلاعات موجود در سامانه جامع انبار شرکتهای پخش روغن را در انبارهای شان ذخیره کنند، ضمن اینکه این ذخیره تاریخ مشخصی دارد و اگر از آن تاریخ عدول شود، حتما مشمول احتکار خواهد شد و اگر میزان موجودی انبار این شرکت ها با ارقام سامانه جامع انبارها همکاری نداشته باشند مبحث بعنوان عدم ثبت اطلاعات درست تلقی شده و به علت عرضه خارج از شبکه با شرکت مربوطه برخورد می شود.
حل مشکل تأمین روغن جامد تا قبل از ماه رمضان
تابش ضمن اشاره به اینکه روغن سرخ کردنی به اندازه کافی در بازار موجود است، اظهار داشت: هم اکنون مشکل اصلی در مورد تأمین روغن جامد است که با برنامه ریزی های انجام شده و نظارت، امیدواریم تا قبل از ماه مبارک رمضان این مشکل برطرف شود.
وی اضافه کرد: علت آنکه روغن سرخ کردنی در بعضی از خرده فروشی ها عرضه نمی گردد کمبود آن نیست بلکه مبحث این است که این خرده فروشی ها واحد خویش را در سامانه جامع تجارت تعریف نکرده و کد نقش دریافت نکرده اند چون که همه واحدهای متقاضی توزیع انواع روغن باید در سامانه جامع تجارت واحد خویش را تعریف کرده و کد نقش دریافت نمایند، در غیر این صورت حق عرضه روغن خوراکی ندارند.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~