چاه فاضلاب چیست و چگونه از زود پر شدن چاه فاضلاب جلوگیری كنیم؟

چاه فاضلاب چیست و چگونه از زود پر شدن چاه فاضلاب جلوگیری كنیم؟

چاه فاضلاب چیست و چگونه از زود پر شدن چاه فاضلاب جلوگیری كنیم؟

مدل کودک: چاه فاضلاب در مدلهای مختلفی حفر می شود و به تناسب نوع ساختار و حفاری، نام گذاری می شود.

به گزارش تجاری خبرگزاری مهر، چاه ها به اشکال، انواع، دلیلهای و در کاربردهای مختلفی ساخته می شوند. یکی از این موارد متنوع، چاه فاضلاب است. از ابتدا و شروع یکجانشینی و سکونت در بخش های ثابت، انسان ها متوجه شدند که می بایست به دنبال روشی جهت دفع فاضلاب های انسانی و حیوانی باشند. نخستین و بهترین روشی را که انسان های سنتی جهت دفع فاضلاب در پیش گرفتند، حفر گودال هایی تحت عنوان چاه فاضلاب توسط چاه کن یا مقنی چاه بود. امروزه نیز در خیلی از مناطق جهان و کشور ما، چاه فاضلاب را جهت دفع فاضلاب های شهری و خانگی مورد استفاده قرار می دهند. بدین جهت مطالعاتی توسط کارشناسان مربوطه در بازه های زمانی مختلف صورت گرفت تا بشر بتواند بهترین و کاربردی ترین روش حفر و ساخت این پدیده را در پیش بگیرد. باتوجه به تحقیقات صورت گرفته در زمینه مذکور، مشخص شد نوع حفر چاه تابعی از شرایط محل زندگی افراد است؛ چونکه نوع و جنس خاک منطقه بر روی چاه تأثیر به سزایی دارد. حفر چاه فاضلاب یکی از مواردی است که برای صاحب ساختمان بسیار مهمست و در مورد آن همیشه از شرکت یا افرادی که این خدمات را انجام می دهند، سوال می شود. در مورد قیمت حفر چاه فاضلاب باید به صورتی چاهی که حفر می شود دقت نمود برای اینکه خدمات و مصالح و زمانی که برای هر حفر هر نوع چاه فاضلاب، به کار گرفته می شود تعیین کننده قیمت است. البته این قیمت ها در شرکت های حفر چاه فاضلاب، تماماً برمبنای قوانین می باشد. از این رو چاه فاضلاب در مدلهای مختلفی حفر می شود و به تناسب نوع ساختار و حفاری، نام گذاری می شود. در ادامه با دو نوع مهم از این چاه ها آشنا خواهیم شد و نکاتی را جهت جلوگیری از پر شدن چاه فاضلاب بیان خواهیم کرد. چاه سپتیک چاه سپتیک در حقیقت چاهی است که جهت انبار کردن مواد فاضلابی ایجاد می شود. به سبب ساختار مواد سازنده بدنه، امکان نفوذ آب به درون چاه سپتیک وجود ندارد. این چاه از مواد مقاوم در مقابل خوردگی و نفوذ ناپذیر همچون بتن، مصالح ساختمانی، پلی اتیلن، مواد پلیمری و…. تولید شده است و از مقاومت تقریباً بالایی در مقابل نفوذ آب برخوردارست. این چاه ها در دو نوع یک و چندبخشی ساخته می شوند. هر کدام از این انواع نامبرده شده کاربرد خاص خودرا دارا هستند. تقسیم بندی مذکور برمبنای بخش بندی داخلی چاه سپتیک می باشد و این نوع ساختار داخلی بر روند استفاده از این چاه ها تأثیرگذار است. در چاه فاضلاب به سبک سپتیک یک بخشی، جهت به وجود آمدن امکان جدایی آب از مواد معلق، لازم است از دیوارهای کوتاهی در راه بعنوان موج گیر استفاده گردد. هنگامی که با نصب دیوارهای کوتاه امکان جدایی آب از مواد جامد حاصل شد، به مرور زمان مواد معلق بصورت لجن در آمده و در کف چاه فاضلاب جمع می شوند. بعد از این پروسه امکان تخلیه چاه وجود خواهد داشت. چاه های سپتیک چند بخشی در این سبک از چاه فاضلاب به سبک مذکور، هدف نهایی جدایی مواد معلق در آب از بخش مایع است. در این چاه ها با ایجاد دو یا بیش از دو عدد اتاقک مرتبط به هم، امکان جداسازی فراهم می شود. امکان جداسازی در چاه سپتیک چندبخشی اغلب در اتاقک های ابتدایی فراهم می شود. این چاه ها وظیفه حفظ و نگهداری فاضلاب و جلوگیری از نشت آن به محیط است. چاه سپتیک می بایست در دوره های کوتاه و مشخصی بعد از پر شدن، توسط تانکرها یا دستگاه های مخصوص تخلیه شود. چاه جذبی
این سبک از چاه فاضلاب از قدیمی ترین و ساده ترین مدلهای چاه فاضلاب در جهان است. دلیل این فراگیری چاه جذبی در مکان های مختلف، سادگی ساختارش است. چاه جذبی چاهی است که فاضلاب درون آن ریخته و بعد از آن جذب زمینهای اطراف می شود. میزان کارآیی این چاه باتوجه به جذب آب موجود توسط دیواره ها بررسی می شود. نفوذپذیری یا اینکه چاه جذبی چگونه آب یا بخش مایع فاضلاب را جذب نماید وابسته به جنس خاک و نوع زمینی است که چاه در آن حفر و راه اندازی می شود. چاه جذبی از ۴ بخش مختلف اما به هم مرتبط تولید شده است: میله ی چاه طوقه ی چاه دال بتنی یا آجری سر چاه انباره پایین دال بتنی یا آجری لوله هواکش هر یک از بخش های تشکیل دهنده چاه فاضلاب جذبی، توضیحات مخصوص به خودرا دارند که به اختصار به آنها اشاره خواهیم کرد: گلدانی: دهانه چاه جذبی به شکل گلدان ایجاد می شود و از همین رو، گلدانی نامیده می شود. گلدانی محل استقرار لوله های فاضلاب و جمع آوری مواد فاصلابی است و بطور کلی بصورت مستقر در خارج از چاه فاضلاب، وظیفه هدایت مواد فاضلابی به درون چاه را به عهده دارد. میله چاه جذبی: استوانه ای که گلدانی سر چاه جذبی روی آن مستقر می شود و تعیین کننده عمق چاه فاضلاب است. انباره: به آن بخش از فضای چاه جذبی که آب و مواد معلق در آنرا در خود انبار می کند، انباره می گویند. انباره در بخش انتهایی چاه قرار دارد و مساحت بیشتری، نسبت به سایر بخش های چاه دارد. مساحت این بخش می بایست به شکلی باشد که در آن هنگام که فضولات در آن جمع آوری شد، مدت زمان لازم جهت جدا شدن آب و مواد جامد وجود داشته باشد و همین طور فرصت کافی جهت جذب آب توسط خاک های اطراف به وجود آید. نکته تأکیدی این بخش این است که چاه جذبی می بایست در مکان هایی با خاک نفوذپذیر نسبت به آب حفر شود، در نتیجه در زمین هایی با خاک رس که جذب کمتری دارند، انتخاب مناسبی نیست.
برای جلوگیری از پر شدن چاه می بایست نکاتی را مورد توجه قرار داد. از این نکات می توان به مواردی همچون؛ ساخت انباره چاه به اندازه متناسب در نظر گرفتن حجم و ارتفاع کافی برای چاه فاضلاب جلوگیری از وجود هرگونه مانع و وسیله مانع شونده به چاه عدم اتصال ناودانی آب یا راه های ورودی آب باران به درون چاه فاضلاب و….. اشاره نمود. اگر قصد استفاده از خدمات حفر چاه فاضلاب خونه سازها را دارید، می توانید به گروه خونه سازها به آدرس اینترنتی https: //khunesazha.ir/ مراجعه کنید. مجموعه خونه ساز با در اختیار داشتن کادری مجرب و با اخلاق و همین طور بهترین و مدرن ترین دستگاه های لازم آماده خدمات رسانی در زمینه مذکور است. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت خونه سازها مراجعه نمائید و یا با شماره ۰۹۱۸۷۰۹۹۲۷۸ جهت بازدید و کارشناسی رایگان در تهران تماس حاصل نمائید.
این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~