در سلسله نشست هایی بررسی می شود ایران شناسی به مثابه رشته دانشگاهی در ایران

در سلسله نشست هایی بررسی می شود ایران شناسی به مثابه رشته دانشگاهی در ایران

در سلسله نشست هایی بررسی می شود ایران شناسی به مثابه رشته دانشگاهی در ایران

مدل کودک: انجمن علمی ایران شناسی و تاریخ دانشگاه میبد همزمان با روز ایران شناسی، کارگاهی را با موضوع «ایران شناسی به مثابه رشته دانشگاهی در ایران» برگزار می نماید.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، نشست نخست این کارگاه ۲۶ اردیبهشت و بصورت مجازی انجام می شود. سلسله نشست های این دوره به مدت شش شب و با حضور استادان و فعالان شناخته شده این حوزه هر شب در ساعت ۲۰ برپا می شود.
در اولین شب علی شهیدی – استادیار گروه ایران شناسی دانشگاه تهران -، «ایران شناسی ایرانی و ایران شناسی در ایران» را بررسی می کند. دبیر این جلسه نیز بهزاد کریمی – استادیار گروه ایران شناسی دانشگاه میبد – است.
علی شهیدی در این زمینه به ایسنا می گوید: استادان دانشگاه میبد را می توان جزو پیشگامان حوزه ایران شناسی دانست. آنها این دغدغه را دارند که قسمتی از مسائل و مشکلات این رشته را چه از نظر موضوعی و چه عناوین سرفصل های آموزشی و مباحث درسی و حتی مسائلی که به دانشجویان و دانش آموختگان در حین تحصیل مرتبط می شود در قالب گفت وگوهای علمی بررسی نمایند.
او این دوره های آموزشی را با عنوان «مدرسه ایران شناسی» تفسیر می کند و ادامه می دهد: در این دوره ها مقرر است هم اندیشی بین دانشگاه های دارای رشته ایران شناسی مورد توجه باشد و گروه های آموزشی و اعضای هیات علمی برای بهتر شدن ایران شناسی در ایران و ایران شناسی ایرانی گام بردارند.
این مدرس دانشگاه تاکید می کند: به اعتقاد ایران شناسان دیدن ایران از دید یک ایران شناسِ ایرانی با دیدن ایران از دید یک ایران شناس خارجی متفاوت می باشد، چون نگاه ها متفاوت هستند.
در اولین دوره از کارگاه «ایران شناسی به مثابه رشته دانشگاهی در ایران» همین طور مقرر است سیدمحمد بهشتی – عضو شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری – با موضوع «در ضرورت ایران شناسی ایرانی»، محمود جعفری دهقی – استادیار ایران شناسی دانشگاه تهران و رئیس انجمن ایران شناسی – درباره «کاربردهای ایران شناسی در وضعیت امروز»، حسن فتح زاده – دانشیار گروه فلسفه دانشگاه زنجان – درباره «ایران به مثابه میدان نیرو»، ساسان قاسمی فیروزآبادی – استادیار گروه ایرانشناسی دانشگاه میبد – درباره «ایران شناسی علم مطالعه ایران به مثابه یک ابژه یا علم مطالعه سوژه ایرانی» و پیام شمس الدینی – دانش آموخته دکترای ایران شناسی از بنیاد ایران شناسی – درباره «ایران شناسی خرد، ایران شناسی کلان» سخنرانی داشته باشند.

علاقه مندان برای ورود به این جلسه می توانند روی لینک «http: //vc.meybod.ac.ir/hi-meeting» کلیک کنند. همین طور حضور همزمان در این جلسه ها در صفحه اینستاگرام انجمن علمی به آدرس «@iranology_history_meyboduni» قابل مشاهده می باشد.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~