مقایسه ورق سیاه و ورق گالوانیزه

مقایسه ورق سیاه و ورق گالوانیزه

مقایسه ورق سیاه و ورق گالوانیزه

ورق سیاه و ورق گالوانیزه از انواع ورق های فولادی هستند که در صنایع مختلفی کاربردهای مهمی دارند.
به گزارش تجاری خبرگزاری مهر، در ادامه این مطلب با فولاد پرایس همراه شوید تا نکات ضروری که برای انتخاب این دو ورق در حوزه انواع ورق سیاه و ورق گالوانیزه و مقایسه این دو ورق فولادی نیاز دارید در اختیار شما مخاطبین قرار دهیم. ورق سیاه ورق سیاه یکی از مهم ترین ورق ها در دنیای امروز است. آهن و فولاد یکی از مهم ترین و ضروری ترین محصولات هستند. استواری بالای ورق های فولادی سبب شده است تا توجه ویژه ای به آنها شود. امروزه آهن و فولاد را با ترکیبات دیگر ترکیب می کنند و محصولات مهمی به وجود می آورند. در نتیجه این ترکیبات محصولاتی مانند ورق سیاه، ورق گالوانیزه، ورق رنگی و … به وجود می آید. در صنایع ساختمان سازی و خودروسازی و… استفاده های زیادی از ورق سیاه می شود. ورق سیاه کاربردهای فراوانی دارد بطور کلی تفاوت های زیادی بین انواع ورق های فولادی مشاهده می شود. اما این تفاوت ها بسیار اساسی و مهم هستند. ویژگی ورق سیاه: ورق سیاه توسط نورد گرم تولید می شود. ورق سیاه در دمای بسیار بالایی تولید می شود. سطح ورق سیاه زبر و خشن است. رنگ آن هم تیره و حالت مات دارد. بنا بر این نام ورق سیاه برای این نوع ورق فولادی انتخاب شده است. ورق سیاه در مقایسه با ورق های نورد سرد استواری کششی بیشتری دارد. ورق سیاه در مقابل ضربه های احتمالی مقاومت خوبی نشان میدهد. این نوع ورق ها استواری بالایی هم دارند. کاربرد ورق سیاه: ورق های سیاه دارای ضخامت ها و ابعاد متفاوتی در بازار هستند. در ادامه این مطلب به چندین کاربرد مهم ورق سیاه در صنعت اشاره می نماییم. در ساخت قطعات مختلف خودرو مانند قطعات کلیدی ساخت مخازن سوخت کشتی ها ساخت انواع پروفیل های ساختمانی ساخت انواع ابزار آلات در صنایع کشاورزی
ورق گالوانیزه ورق گالوانیزه هم یکی دیگر از ورق های فولادی است. ورق گالوانیزه هم مانند ورق سیاه دارای کاربردهای فراوانی است. ورق های فولادی استواری خوب و مناسبی دارند. اما ورق های فولادی در مقابل زنگ زدگی و خوردگی بسیار ضعیف هستند. بنا بر این باید ورق های فولادی را با روش های متفاوتی مقاوم سازی کرد. گالوانیزاسیون یکی از همین کارها برای مقاوم سازی است. ویژگی های ورق گالوانیزه: مقاومت در مقابل خوردگی و زنگ زدگی از مهم ترین خاصیت های ورق گالوانیزه است. بارگذاری و نصب صحیح ورق گالوانیزه از خاصیت های اصلی آنست. استواری بسیار بالای ورق گالوانیزه در مقایسه با ورق های دیگر بسیار اهمیت دارد. مقاومت بسیار بالا در موقعیت های مختلف آب و هوایی کاربرد ورق گالوانیزه: ورق گالوانیزه هم مانند دیگر ورق های فولادی دارای کاربردهای فراوانی هستند. ورق گالوانیزه در مناطق با رطوبت بالا مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از لوله گالوانیزه برای محیط های مرطوب و سیستم آبرسانی و… تولید پنجره ها و چارچوب های ضد زنگ ساخت انواع کابینت های آشپزخانه، لوله های بخاری و….
مقایسه ورق سیاه و ورق گالوانیزه تا به اینجا به بررسی هر دو ورق سیاه و ورق گالوانیزه بطور جداگانه پرداختیم. بطور مختصری از خاصیت ها و کاربردهای این دو ورق صحبت کردیم. در ادامه می خواهیم در مورد مقایسه بین ورق سیاه و ورق گالوانیزه صحبت نماییم. در حقیقت چندین مورد از تفاوت های مهم و اساسی را بین ورق سیاه و ورق گالوانیزه بیان می نماییم. البته باید بدانید که علاوه بر وجود تفاوت ها، شباهت هایی هم بین ورق سیاه و ورق گاوانیزه وجود دارد. نحوه تولید ورق سیاه و ورق گالوانیزه: نخستین تفاوت میان ورق سیاه و ورق گالوانیزه پایه تولید آنها است. ورق سیاه بعنوان یک ورق پایه فولادی تولید می شود. در صورتیکه ورق گالوانیزه یک محصول ثانویه است. یعنی حتی امکان دارد ورق گالوانیزه از ورق سیاه تولید شود. استحکام و مقاومت در مقابل اکسید آهن: همانطور که گفتیم برای مکان هایی که رطوبت بالایی دارند، از ورق گالوانیزه استفاده می نمایند. برای اینکه پروفیل های ورق گالوانیزه بسیار مستحکم و قوی در مقابل خوردگی و زنگ زدگی های احتمالی هستند. اما ورق سیاه مقاومت چندانی در این موقعیت ها از خود نشان نمی دهد. کاربرد ورق سیاه و ورق گالوانیزه: در مورد کاربرد هر کدام از ورق سیاه و ورق گالوانیزه هم بصورت جداگانه صحبت کردیم. خرید ورق سیاه در صنایع بزرگ و عظیم به کار می آید. زمانی که فولاد مقاوم مورد نیاز باشد، از ورق سیاه استفاده می شود. اما ورق گالوانیزه بیشتر برای صنایعی که کاربردهای کوچک تر و ظریف تری دارند، مورد استفاده قرار می گیرد.
مدت زمان تولید محصول: تولید ورق گالوانیزه بسیار سریع صورت می گیرد. یعنی در مدت زمان اندکی این ورق تولید می شود. اما ورق سیاه برای تولید نیاز به صرف زمان بیشتری دارد. مشخصات ظاهری ورق سیاه و ورق گالوانیزه: تفاوت دیگر در ظاهر ورق سیاه و ورق گالوانیزه است. ورق سیاه دارای ظاهری مات و خشن است. در صورتیکه ورق گالوانیزه یک سطح صیقلی و شفاف دارد. ابعاد ورق سیاه و ورق گالوانیزه: ورق سیاه و ورق گالوانیزه در ابعاد هم دارای تفاوت هایی هستند. ورق سیاه تنوع سایز و ضخامت های مختلفی دارد. در صورتیکه این تنوع در ورق گالوانیزه کمتر است. در حقیقت سایز و ابعاد ورق های گالوانیزه نسبت به ورق سیاه محدود تر است. فولاد پرایس برای خرید انواع ورق های فولادی، نیاز به آگاهی از قیمت روز این اوراق خواهید داشت؛ برای اطلاع از قیمت ورق سیاه و ورق گالوانیزه بصورت لحظه ای به سایت فولاد پرایس با چندین سال سابقه فروش موفق در بازار آهن تهران و با قیمت های بسیار متعادل و منصفانه مراجعه فرمائید.
این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~