۵ نكته مهمی كه باید پیش از تهیه دان پرندگان زینتی در نظر بگیرید!

۵ نكته مهمی كه باید پیش از تهیه دان پرندگان زینتی در نظر بگیرید!

۵ نكته مهمی كه باید پیش از تهیه دان پرندگان زینتی در نظر بگیرید!

مدل کودک: دان، رایج ترین غذای پرندگان هستند، اما باید بدانید که همه آنها باهم یکسان نیستند و خواص و خاصیت های یکسانی ندارند و هرکدام از آنها ممکنست فقط برای تعدادی از پرندگان مناسب باشند.
به گزارش تجاری خبرگزاری مهر، بعنوان مثال، کاسکوها معمولاً تخمه های آفتابگردان را دوست دارند اما فنچ ها تخم شاه دانه را برای خوردن ترجیح می دهند. بدین جهت اگر از چند نوع پرنده نگهداری می کنید و یا نوع خاصی از پرندگان زینتی را پرورش می دهید بهتر است در خرید دانه پرنده دقت بیشتری را به کار بگیرید. در این مطلب می خواهیم با اهمیت ترین نکاتی که باید پیش از تهیه غذای پرنده به آن توجه کنید را با هم بررسی نمائیم. پس برای آگاهی از این نکات، تنها کافی است تا با ما همراه شوید. به طبیعت و خواص دانه مورد علاقه پرنده خود توجه کنید همانطور که گفتیم بخش قابل توجهی از غذای پرنده، از دانه ها تشکیل می شود. بدین جهت توجه به خواص دانه ها بسیار مهمست چونکه زیاده روی در مصرف آنها به سلامت پرندگان زینتی لطمه می رساند. مثلاً شاهدانه، دانه ای با طبیعت گرم است. این دانه به دلیل چربی بالایی که دارد اغلب برای افزایش تحرک و میل جنسی وی در فصل جفتگیری استفاده می شود. اما مصرف بیش از حد این دانه سبب چاقی پرنده شده و سلامت او را به خطر می اندازد. جالب است بدانید این دانه همین طور اعتیادآور است و می تواند پرنده را نسبت به دانه های دیگر بی میل کند. بدین جهت بهتر است از شاهدانه همانند سایر دانه ها به اندازه مناسب و در ترکیب با موادغذایی دیگر برای تغذیه پرنده زینتی خود بهره بگیرید. در غذای پرنده از دانه های تازه و ارگانیک استفاده نمائید فراموش نکنید که ظرف غذای پرنده خودرا تنها باید از دانه های تازه و ارگانیک پر کنید. استفاده از دانه های کهنه، شکسته و خرد شده و یا حاوی انگل می تواند پرنده شما را با مشکلات گوارشی بسیاری مواجه نماید. بدین جهت اگر از پرنده خود در خانه نگهداری می کنید بهتر است غذای مورد علاقه او را از فروشگاه های معتبر خریداری نمائید. همین طور توجه داشته باشید که خرید بیش از حد دانه و نگهداری آن به مدت طولانی، می تواند سبب کهنه شدن دانه ها شود. بدین جهت سفارش می نماییم حداکثر به اندازه مصرف یک ماه پرنده خود، دانه تهیه نمائید و برای ماه بعد، مجدد دانه مورد نیاز خودرا سفارش دهید.
دانه های حاوی سنگ ریزه را در دسترس پرنده خود قرار ندهید همانطور که می دانید برخی پرندگان در طبیعت با خوردن سنگ ریزه ها به هضم غذای خود کمک می کنند. این مساله ممکنست برخی پرورش دهندگان را گرفتار اشتباه کند که بر این اساس می توانند از دانه های حاوی سنگریزه برای تغذیه پرنده خود استفاده کنند. در صورتیکه واقعیت امر این است که دانه های حاوی سنگریزه برای تغذیه پرندگان خانگی بسیار خطرناک بوده و ممکنست صدمات جبران ناپذیری را به منقار آنها وارد کند. بدین جهت سفارش می نماییم حتما دانه های تمیز، بهداشتی و پاک شده را در دسترس پرنده خود قرار دهید. چونکه در صورت نیاز می توانید، ماسه تمیز و ضدعفونی شده را نیز در ظرفی جداگانه در قفس پرنده بگذارید. فراموش نکنید که برای ضدعفونی کردن ماسه باید آنرا با مقداری آب بجوشانید تا آب آن بخار شود. سپس آنرا در محل مناسبی پهن کنید تا خشک و سرد شود. حال ماسه تمیز را جمع کرده و برای استفاده، در دسترس پرنده خود قرار دهید. غذای پرنده را به دانه ها محدود نکنید پیش از خرید انواع دانه به این نکته توجه نمائید که شما نباید غذای پرنده خودرا به غلات و دانه ها محدود نمائید. بدین جهت همیشه قسمتی از این بودجه را به خرید میوه و سبزیجات تازه، پلت و مکمل های غذایی اختصاص دهید. با این کار شما می توانید رژیم غذایی کاملی را برای پرنده خود فراهم ساخته و سلامت و طول عمراو را تضمین نمائید. از جوانه دانه ها و غلات استفاده کنید خوردن و هضم برخی دانه ها برای پرندگان ریز جثه نظیر فنچ و سهره دشوار است. بدین جهت به یاد داشته باشید که از برخی دانه ها و غلات باید بصورت جوانه زده استفاده نمائید. برای این کار می توانید خود دانه را بصورت خشک تهیه کرده و در منزل آنرا خیس کرده و آماده جوانه زدن کنید. همین طور اگر جای مورد اعتمادی را سراغ دارید می توانید از جوانه های آماده نیز برای این کار استفاده نمائید. گندم، ماش، عدس، جو، سویا و دانه هایی از این دست، همگی مواردی هستند که می توانید از جوانه آنها برای تغذیه پرنده خود استفاده نمائید. در آخر یادآور می شویم که برای تهیه انواع غذای پرنده بصورت ارگانیک، بهداشتی و بسته بندی شده تنها کافی است تا سری به فروشگاه اینترنتی دانه مارکت بزنید. در دانه مارکت شما می توانید سفارش خودرا در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نموده و آنرا در اسرع وقت، درب منزل خود در سراسر کشور تحویل بگیرید.
این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~