معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: انتخابات آزمونی برای سنجش اخلاق رسانه ای است

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: انتخابات آزمونی برای سنجش اخلاق رسانه ای است

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: انتخابات آزمونی برای سنجش اخلاق رسانه ای است

لرستان معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: آزمون اخلاق رسانه در انتخابات خودرا نشان میدهد چونکه رسانه در انتخابات باید به دنبال محتوا باشد.
محمد خدادی در کارگاه آموزشی اخلاق حرفه ای در انتخابات که با حضور اصحاب رسانه که در بستر فضای مجازی برگزار شد، اظهار نمود: هر زمان که اخلاق انتخاب اول ما باشد سبب پیدایش قدرت می شود و خروجی آن موفقیت آمیز خواهد بود، هر چقدر زمان می گذرد نیاز به اخلاق بیشتر می شود چونکه گسترش تکنولوژی سبب ثبت و ضبط کردن تصاویر و صداها می شود و باید انتشار اخبار در قالب اخلاق باشد.
وی اظهار داشت: رسانه بستر تولید اطلاعات است و و در ایجاد ارتباط نقش مهمی دارد همین طور قدرت، تولید و پردازش توسط رسانه در جامعه منتقل می شود.
معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلان اینکه نقش رسانه ایجاد ارتباط منجر به اثر در جامعه بین قشرهای مختلف است، بیان کرد: کارکرد رسانه در یک جامعه ایجاد ارتباط سازنده بین ارکان جامعه بوده که با تولید ارتباط به دنبال یک گفتمان واحد است.

کارکرد رسانه ها تبیینی است
خدادی با اشاره به این که امروزه کارکرد رسانه ها تبیینی است و دیگر جنبه تبلیغاتی معنایی ندارد، بیان کرد: اطلاعات رسانه باید باورپذیر باشد و بتواند جامعه را قانع کند و رسانه ها باید اطلاعات را ساده سازی، دسته بندی، مصداق سازی همین طور مقایسه سازی کنند.
وی با اشاره به این که میزان اثرگذاری رسانه نسبت مستقیم با اخلاق ندارد، اظهار داشت: خبرنگار باید اخلاق را در خودش نهادینه کند اگر اخلاق از رسانه گرفته شود بر ضد خودش تبدیل می شود، بی اخلاقی در رسانه سبب جعل خبر، کپی و پیست خبر بصورت غیرقانونی را به همراه داشته که در بلندمدت ماهیت آن رسانه را از بین می برد.
معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: نخستین انتظار از رسانه دقت است، قدرت یک رسانه به انتشار اخبار صحیح بوده، خیلی از مواقع بی توجهی به تولید اطلاعات منجر به ظلم می شود و آنچه که واقعیت است را نشان نمی دهد.
خدادی افزود: رسانه ها باید سوژه یابی کنند و قسمتی از جامعه را که دیده نمی گردد را نشان دهند، همین طور شناخت دغدغه ها و معرفی آن از دیگر وظایف رسانه ها می باشد.

رسانه بااخلاق مخاطب را حفظ می کند
معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این که رسانه با اخلاق مخاطب را حفظ می نماید، اظهار داشت: خبرنگار باید اخلاق مدار باشد همین طور نگاه منطبق به واقعیت را در دستور کار قرار دهد و آزمون اخلاق رسانه در انتخابات خودرا نشان میدهد چونکه رسانه در انتخابات باید به دنبال محتوا باشد.
وی با اشاره به این که رسانه ها باید در انتخابات از اسامی دوری کرده و با نگاه برطرف نمودن مشکلات اطلاع رسانی کنند، اظهار داشت: باید آداب نقد را فرا گرفته چونکه خروجی نقد باید اصلاح باشد همین طور رسانه ها باید در انتخابات تلاش کنند که حرکت رو به جلو داشته باشند تا دستاورد ها دیده شود.
خدادی با اعلان اینکه رسانه ها باید در انتخابات پیش رو به دنبال محتواسازی باشند و برای انتخاب صحیح تلاش نموده تا جامعه ترغیب شود فرد اصلح را انتخاب کنند، ظهار کرد: در انتخابات، اخلاق انتخاب اول رسانه است امیدواریم با حضور پرشکوه مردم در انتخابات سبب سرافرازی ایران اسلامی شویم.

اصحاب رسانه در مناسبت ها و رویدادهای ملی و مذهبی همیشه پای کار بوده اند
در ادامه این کارگاه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، اظهار داشت: اصحاب رسانه استان همیشه در مناسبت ها و رویدادهای ملی و مذهبی همیشه پای کار بوده و نقش خودرا در حوزه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه به خوبی ایفا کرده اند.
احمد حسین فتایی با تقدیر از معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در امتداد نگاه حمایتی وی از نشریات و رسانه های استان، اظهار داشت: ایجاد زمینه برگزاری یک انتخابات باشکوه که برگزیدن فرد اصلح را به دنبال دارد، یک وظیفه مهم برای اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه است که در این مقطع باید بصورت ویژه مد نظر نشریات و رسانه های استان قرار گیرد.
وی اشاره کرد: برگزاری این کارگاه با محوریت ” اخلاق حرفه ای” با همکاری معاونت فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات و خبرگزاری های استان و حمایت معاونت مطبوعاتی وزارت متبوع شکل گرفت و امیدواریم نتایج آنرا در انتخابات پیش رو به خوبی شاهد باشیم.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~