رقابت در میدان بازی سامسونگ و شیائومی

رقابت در میدان بازی سامسونگ و شیائومی

رقابت در میدان بازی سامسونگ و شیائومی

به گزارش مدل کودک رقابت میان شیائومی و سامسونگ داستان جذابی دارد که در ادامه می خوانید.

به گزارش مدل کودک به نقل از مهر، «اگر هیچ مزیت رقابتی نداری، پس رقابت نکن.» این نظر جک ولش درباره رقابت است. رقابت همه چیز است؛ هر آنچه امروز در دنیای تکنولوژی می بینید حاصل رقابت کمپانی های بزرگ و کوچک با یکدیگر است. هر نوآوری نتیجه رقابت برای فروش بیشتر است. در این میان، در زیر سایه رقابت تنگاتنگ، کمپانی های کوچک، بزرگ می شوند و به رقابت با کمپانی های بزرگ تر می پردازند. داستان آنچه میان شیائومی و سامسونگ می گذرد درست ماجرایی به همین شکل و شمایل است.
ظهور چینی ها در این مارکت، شیائومی به حرکت درآمد
شیائومی در سال ۲۰۱۰ توسط لی جون و لی بین تاسیس شد. شاید دور از ذهن عموم بود که در بازاری همانند چین که تکیه بر کسب و کارها و تولیدی های کوچک و بزرگ دارد و احتمال عدم پیشرفت در آن زیاد است شیائومی بتواند به این سرعت و در زمان کم در بازارهای بین المللی خودنمایی کند اما بعد از تاسیس شیائومی تنها ۱ سال زمان کافی بود تا شیائومی نخستین گوشی خویش را با نام MI ۱ تولید نماید. از همان ابتدا محبوبیت گوشیهای شیائومی در بین چینی ها آغاز شد. شیائومی که مزه فروش خوب را چشیده بود نسخه قوی تری به نام MI ۲ را در سال ۲۰۱۲ عرضه نمود اما این تنها آغازی بر جاه طلبی های این کمپانی بود.
سری بعدی گوشی شیائومی یعنی MI ۳ موفقیتی به ابعاد ۱۸.۷ میلیون فروش گوشی را برای شیائومی به ارمغان آورد. این گوشی آنقدر خوب بود که شیائومی تصمیم گرفت ماجراجویی خویش را در اقیانوس بازار بین المللی با دو گوشی MI ۳ و MI ۴ شروع کند. از همان ابتدا زمزمه های این برند در دنیا پراکنده شد و خبرگزاری ها از گوشیهای شیائومی و صعود خیره کننده شان به سمت بالای جدول پرفروش های سالانه و ماهانه می نوشتند. این شرکت با تکیه بر “حاشیه سود کمتر در ازای فروش بیشتر” بر ضد غول های این صنعت و حکومتشان شورش کرد.
هدف این کمپانی فروش گوشیهای شیائومی به تمام مردم دنیا در تمام کشورها و تمام رنج های قیمتی است و برای این هدف بزرگ، شیائومی می دانست که احتیاج به برندهای مختلف دارد تا در زیر سایه آنها برای هر رنج قیمتی و سلیقه ای گوشی به بازار عرضه نماید. زیربرندهای ردمی (و ردمی نوت)، پوکو، بلک شارک و می MI همگی از زیرمجموعه های برند شیائومی هستند.
درباره یک همیشه پیروز در میدان رقابت: سامسونگ

درست از آن زمان که اپل گوشی جدید خود یعنی آیفون را همراه با سیستم عامل IOS معرفی نمود، دیگر همه فهمیدند که موبایل‎‎ ها از این پس مقرر است جور دیگری تولید شوند. یکی از کمپانی هایی که سریعاً این تغییر را حس کرد و به جای مقاومت در مقابل آن نسبت به این تغییر انعطاف نشان داد سامسونگ بود. گوشیهای سامسونگ توانستند رقبای خویش را یکی بعد از دیگری کنار بزنند و سامسونگ را بر روی این تحول سوار کنند تا عمارتی بزرگ در مارکت کالاهای دیجیتال بسازد.
پس از این تحولات، سامسونگ رقابتی بین المللی به راه انداخت. هدف این کمپانی این بود که هر شخصی در هر قشری و با هر درآمدی که هست بتواند یکی از گوشیهای سامسونگ را در جیب داشته باشد. امروزه ما در هر رنج قیمتی که به دنبال خرید موبایل باشیم بدون شک یکی یا بیشتر از یکی از گزینه های پیش روی ما از خانواده بزرگ سامسونگ خواهد بود. گوشیهای سامسونگ همه جا هستند و شما آنها را در هر شهر، کشور و با هر قیمتی می بینید.
در طول این سال ها سامسونگ پیوسته فنی مخفی داشته که رو کند و توجه همه را به خود جلب نماید. بعنوان مثال، در سال ۲۰۱۱ سامسونگ نخستین فبلت موفق را بعنوان Samsung galaxy note معرفی نمود. فبلت کلمه ای ترکیبی از phone و tablet است، این اسم ابداعی نشان از آن است که فبلت ها گوشیهایی هستند که قابلیت تبلت ها را هم دارا می باشند.
در حالی که ماشین مارکت تلفن های همراه تحت کنترل اپل و با سرعتی سرسام آور در حرکت بود، سامسونگ با این موفقیت بزرگ، مسیر حرکت تازه ای برای این ماشین تعریف کرد. سامسونگ توانست زبان طراحی فبلت را به این مارکت دیکته کند، پس اگر شما امروزه یک گوشی ۶ اینچی در دست دارید حتی اگر از برند دیگری باشد این ابعاد و اندازه بزرگ را مدیون این شجاعت و ریسک پذیری سامسونگ هستید.
با تمام این حرف ها، سامسونگ امپراطور مطلق این میدان نیست. چه در اندروید و چه در سیستم عامل دیگری همچون IOS، سامسونگ رقبای بزرگی داشته که همیشه در تلاش بودند تیشه به ریشه این کمپانی کره ای بزنند. اما در طول این سال ها این تنها کمپانی ها نبودند که پیشرفت کردند، بلکه میادین رقابت هم تغییراتی مثبت داشته اند تغییراتی که هم برای فروشنده و هم برای خریدار تماماً مزیت و خوبی به حساب می آید. اگر در گذشته محصولات کمپانی ها در دستان فروشندگان و در فروشگاه های کوچک و بزرگ با یکدیگر رقابت می کردند حالا ابعاد این رقابت با آمدن فروشگاه ها اینترنتی بزرگ تر از قبل شده است.
فروشگاه های اینترنتی خرید موبایل
فروشگاه های اینترنتی آمده اند تا این مشکل را رفع کنند فرقی نمی کند از چه برندی می خواهید خرید کنید. آیا شیائومی ردمی می خواهید یا پوکو یا می و یا مشتری سری A سامسونگ هستید و یا از سری های پرچمدار S و Note، امروزه دیگر به سادگی می توانید در فروشگاه های اینترنتی به گشت و گذار بپردازید و گوشیها را با یکدیگر مقایسه کنید تا بتوانید محصول مورد علاقه خویش را پیدا کنید.
با این اوصاف باآنکه فروشگاه های اینترنتی زیادی وجود دارد اما معتبر بودن یا نبودن آنها و کیفیت سرویسی که عرضه می دهند به یک معضل تبدیل گشته است گاهی امکان دارد به پست فروشگاه های غیر رسمی و کلاهبردار بخورید و پولتان به باد برود و یا به فروشگاه های تازه تاسیس و بی تجربه برخورد کنید که دانش عرضه سرویس خوب را ندارند.
بنابراین تلاش کردیم در این مقاله علاوه بر معرفی دو شرکت سامسونگ و شیائومی راه خرید مناسبی پیش رویتان قرار دهیم تا بتوانید محصولات این برندها را به راحتی و با قیمت مناسب خرید کنید. یک فروشگاه اینترنتی خوب که علاوه بر قیمت بسیار مناسب، به دلیل سابقه بالای حضور در این صنف به خوبی می داند که چگونه رضایت مشتری را جلب نماید. حتما کنجکاو شده اید که داریم درباره چه فروشگاهی با شما صحبت می کنیم؟ شما را بیشتر از این منتظر نمی گذاریم؛ اسم این فروشگاه، ایسل است.
ایسل، یک فروشگاه اینترنتی معتبر در بین قدیمی ‎‎ ها

آنان که در این صنف قدیمی هستند به خوبی ای سل را می شناسند. در دهه هفتاد گروهی از افراد تحصیل کرده وارد صنف کامپیوتر شدند و در سال ۱۳۸۵ شرکت خویش را به ثبت رسمی رساندند. بعد از سال ها تجربه موفق در صنف کامپیوتر و سپس موبایل، آنها به این نتیجه رسیدند که برای سرویس دهی باکیفیت بالاتر و به افراد بیشتر احتیاج به یک فروشگاه اینترنتی است.
اما ای سل فقط یک فروشگاه اینترنتی نیست، رسالت و هدف ای سل مشاوره به مشتری برای رسیدن به کالای دیجیتال مناسب و دلخواه است. آنچه که ای سل را خاص و جذاب می کند مشاوره تلفنی برای خرید موبایل است. شما می توانید به سادگی با کادر مجرب و تحصیلکرده مشاور ای سل ارتباط برقرار کنید و از آنها برای خرید محصول مورد نیاز خود به صورت مجانی مشورت بگیرید.
این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~