بررسی جامع فن کویل و انواع آن

بررسی جامع فن کویل و انواع آن

بررسی جامع فن کویل و انواع آن

مدل کودک: در این مطلب به چگونگی عملکرد فن کویل پرداخته و ضمن معرفی انواع فن کویل، شرکت آسا تهویه را به شما معرفی نماییم.

به گزارش تجاری خبرگزاری مهر، حتما تا حالا انواع فن کویل ها را در خانه و یا محیط های کاری دیده اید و می دانید که فن کویل دستگاهی چند منظوره است که می تواند در فصول گرم هوای محیط شما را خنک کرده و در فصول سرد سال محیط شما را گرم نماید. ما در این مطلب اهتمام داریم بیشتر به چگونگی عملکرد فن کویل پرداخته و ضمن معرفی انواع فن کویل، شرکت آسا تهویه را به شما معرفی نماییم که بتوانید خرید فن کویل را به آسانی انجام داده و محصول با کیفیتی را دریافت نمایید.
فن کویل چیست و چگونه هوای سرد و گرم تولید می کند؟ در ابتدای این مطلب اشاره کردیم که فن کویل یک مبدل چند منظوره است که می تواند هوای سرد و گرم محیط شما را فراهم نماید. فن کویل قسمتی از سیستم HVAC شمرده می شود که طراحان و سازندگان مجتمع های بزرگ، ساختمان های اداری، تجاری و برخی پروژه های مسکونی ترجیح می دهند برای سیستم گرمایشی و یا سرمایشی از این دستگاه استفاده نمایند. عملکرد فن کویل برای تولید هوای سرد یا گرم به این صورت است که با بهره گیری از آب سرد یا گرم که درون هر یک از کویل ها جریان می یابد، مبادرت به تولید هوای خنک یا گرم کرده و آنرا وارد فضای شما خواهند کرد. هر فن کویل از اجزای زیر تشکیل یافته است. * فن * فیلتر هوا که هم اکنون دو نوع قابل شست و شو و قابل تعویض آن در بازار موجود است. * شیر فلکه * شیر هواگیری در نهایت بواسطه ترموستاتی که در این دستگاه قرار دارد میزان گرما و سرما تنظیم شده و مقدار رطوبت تولید شده نیز توسط بخشی به نام هیومیدستات تنظیم می گردد.
انواع فن کویل فن کویل همانطور که از نامش مشخص است از دو بخش فن و کویل تشکیل یافته است که کویل ها عموماً دارای لوله هایی از جنس مس و پره هایی از جنس آلومینیوم می باشند. فن کویل ها از آن جهت که می توانند بصورت توکار یا روکار نصب شوند دارای انواع سقفی و زمینی و کاستی هستند. ما در ادامه به معرفی انواع فن کویل خواهیم پرداخت. فن کویل کاستی این نوع از فن کویل به جهت آن که داخل سقف های کاذب نصب می شود بدین سبب جای کمی را اشغال کرده و نمای زیبایی نیز دارد. به همین جهت طراحان و متخصصانی که قصد انتخاب سیستم سرمایشی، گرمایشی مناسبی دارند و نمی خواهند این دستگاه فضای زیادی را به خود اختصاص دهد، می توانند از فن کویل کاستی استفاده نمایند. دیواری از دیگر انواع فن کویل ها می توان به نوع دیواری آن اشاره نمود که ظاهری شبیه به اسپیلت دارد و به جهت آن که ظرفیت کمتری دارند و برای مکان های بزرگ مناسب نیستند، کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. زمینی روبرو زن یا بالازن فن کویل زمینی یکی دیگر از انواع فن کویل است که شما آنرا در ساختمان های مسکونی و همین طور مراکز اداری دیده اید. این نوع فن کویل به دو نوع روبرو زن یا بالا زن تقسیم می شود و از این جهت چنین نامی بر آنها گذاشته شده که هوای سرد و گرم را با ظرفیتی بین ۲۰۰ تا ۱۰۰۰ فوت مکعب بر دقیقه از روبرو و یا از قسمت بالا وارد فضا می کند. این نوع فن کویل از گذشته تا امروز موارد استفاده زیادی داشته و انجام تعمیرات آنها نیز آسان است. اما یک عیب کلی دارد و آن هم این است که می تواند جای زیادی از محیط را به خود اختصاص دهد. سقفی توکار و روکار از دیگر انواع فن کویل ها می توان به مدل سقفی آن اشاره نمود که در سقف و به دو صورت روکار و توکار نصب می شود. این نوع فن کویل با ظرفیتی در حدود ۲۰۰ تا ۱۰۰۰ فوت مکعب بر دقیقه می تواند هوای سرد یا گرم محیط شما را تامین نمایند. مدل سقفی توکار این محصول به جهت آن که بصورت توکار و داخل سقف نصب می شود فضای کمی را به خود اختصاص داده و صدای کمی نیز تولید می کند. این نوع فن کویل را می توان در قسمت ورودی هر فضا و زیر سقف کاذب نصب نمود. ضمن آن که در زیر آن نیز دریچه ای برای تعمیر در نظر گرفته می شود که در صورت نیاز می توان به آن دسترسی پیدا کرد. مزیت استفاده از فن کویل هم اکنون سیستم های مختلفی برای تامین هوای سرد و گرم یا تهویه مطبوع تولید شده که مهندسان این حوزه باتوجه به نیاز هر سازه ای نسبت به نصب و استفاده از آنها اقدام می کنند. فن کویل یکی از این سیستم های سرمایشی و گرمایشی به شمار می آید که مزایای خاص خودرا دارد. همچون خاصیت های این دستگاه می توان به موارد زیر اشاره نمود.

دست کاربر برای انتخاب و خرید فن کویل در مدلهای مختلف باز است.
برخی از آنها به لحاظ نوع طراحی فضای کمی را اشغال می کنند.
روش استفاده از انواع فن کویل ساده است.
نگهداری از آنها ساده است و چنانچه گرفتار خرابی و لطمه شوند تعمیرات آنها به آسانی انجام می شود.
در صورت ایجاد آتش کنترل آن به آسانی انجام می گیرد.
نیاز به کانال کشی های اضافه برای نصب ندارد.
حذف کانال کشی های اضافه
می توان دمای هر اتاق را بطور مجزا تنظیم نمود.
امکان سرایت آلودگی از یک فضا به فضای دیگر وجود ندارد. به همین جهت است که از انواع فن کویل در خیلی از هتل ها و ساختمان های مسکونی چند واحدی و همین طور ساختمان های اداری و بیمارستان ها استفاده می شود. قیمت انواع فن کویل بر چه اساسی محاسبه می شود؟ باتوجه به آن که فن کویل دارای انواع مختلفی است بدین سبب قیمت انواع فن کویل نیز می تواند متناسب با نوع ساختار و عملکرد فن کویل تفاوت هایی داشته باشد. نکته دیگر آن که چنانچه در فن کویل از موتور اینورتر استفاده شده باشد یا خیر و یا بعنوان مثال مدلهای کاستی از نوع دو لوله ای باشد یا چهار لوله ای و یا این که ظرفیت هوا دهی آن چقدر باشد، همگی در قیمت انواع فن کویل موثر خواهد بود که بهتر است چنانچه دراین زمینه اطلاعات کافی ندارید هنگام انتخاب و خرید فن کویل از متخصصان این حوزه راهنمایی و مشاوره بگیرید. شرکت آسا تهویه چنانچه قصد خرید و نصب یکی از انواع سیستم های سرمایشی و گرمایشی را برای محیط خانه و یا فضای کاری خود دارید، شرکت آسا تهویه یکی از مراکز فعال در این حوزه می باشد که در مدت ۱۲ سال فعالیت خود در این عرصه توانسته حالا به یکی از تامین کنندگان تجهیزات این نوع از سیستم ها تبدیل گردد. شما می توانید جهت انتخاب و خرید هر یک از انواع سیستم ها و تجهیزات حرارتی و برودتی به سایت این مجموعه به آدرس الکترونیکی asatahvieh.comمراجعه کرده و ضمن کسب راهنمایی و دریافت مشاوره از متخصصان شرکت آسا تهویه خرید فن کویل یا سایر سیستم های تهویه مطبوع و.. را انجام دهید.
این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~