سامانه اسناد فضاهای فرهنگی راه اندازی می شود

سامانه اسناد فضاهای فرهنگی راه اندازی می شود

سامانه اسناد فضاهای فرهنگی راه اندازی می شود

به منظور حفاظت از اسناد و عرضه خدمات آرشیوی به پژوهشگران و کارشناسان حوزه فرهنگ و هنر، سامانه اسناد فضاهای فرهنگی ایران راه اندازی می شود.
به گزارش مدل کودک به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امین عارف نیا، مدیر عامل موسسه کمک به توسعه فرهنگ و هنر در جلسه مجمع عمومی این موسسه که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، با بیان این خبر اظهار نمود: ارتقای مرجعیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در توسعه و بهره برداری از فضاهای فرهنگی و هنری ضروریست.
عارف نیا ضمن اشاره به اصول برنامه راهبردی موسسه اظهار داشت: برنامه ریزی، تسهیل گری و مشارکت در ایجاد گذرهای فرهنگ و هنر، ایجاد سامانه اسناد توسعه فضاهای فرهنگی ایران، برگزاری سمینارهای مجازی بررسی روند توسعه فضاهای فرهنگی در جهان، مستندسازی تاریخ شفاهی راه اندازی بناهای فرهنگی ایران، تهیه مدل بهره برداری از مراکز فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و عرضه خدمات گردشگری به خادمان فرهنگ و هنر عناوین اصلی برنامه های موسسه در سال ۱۳۹۹ بوده است.
مدیرعامل موسسه کمک به توسعه فرهنگ و هنر ضمن اشاره به اینکه پرونده ۱۸ گذر فرهنگ و هنر در دست اقدام است، بیان نمود: در صورت اعطای تسهیلات به کسب و کارهای متقاضی فعالیت در این گذرها تا آخر سال ۱۴۰۰ می توانیم شاهد راه اندازی این گذرها باشیم.
عارف نیا ضمن تبیین روند ایجاد سامانه اسناد فضاهای فرهنگی ایران اضافه کرد: این سامانه ضمن تجمیع اسناد و مدارک در رابطه با بناهای فرهنگی، دسترسی پژوهشگران و کارشناسان حوزه فرهنگ و هنر به اسناد در رابطه با فضاهای فرهنگی کشور را تسهیل می کند.
وی همینطور اظهار داشت: تابحال بیشتر از ۸۰هزار برگ سند مرتبط از مراکز اسنادی کشور گردآوری، توصیف و بر روی سامانه بارگذاری شده است و بعد از اتصال به درگاه های دولت الکترونیک در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.
مدیرعامل موسسه کمک به توسعه فرهنگ و هنر ضمن اشاره به برگزاری ۱۰ سمینار مجازی جهت بررسی روند توسعه و نظام بهره برداری از فضاهای فرهنگی و هنری در کشورهای مختلف اظهار داشت: رهیافت های این وبینارها در تدوین مدل بهره برداری از مراکز فرهنگی و هنری کشور که در دست تدوین است، مورد توجه خواهد بود.
وی همینطور تصریح کرد: در سالهای گذشته روند بهره برداری از مجتمع های فرهنگی و هنری و تالارهای شهر با اختلال هایی مواجه بوده که باید برای ایجاد رونق در این مراکز چاره اندیشی کرد.
امین عارف نیا به لزوم مستندسازی تجارب دست اندرکاران راه اندازی بناهای فرهنگی کشور اشاره نمود و اظهار داشت: در پروژه مستندسازی تاریخ شفاهی این حوزه با سیاستگذاران، برنامه ریزان، طراحان و مجریان راه اندازی فضاهای فرهنگی ایران مصاحبه های عمیق صورت گرفته است و بزودی در دسترس علاقه مندان قرار می گیرد.
مدیرعامل موسسه کمک به توسعه فرهنگ و هنر به تدوین اسناد فضاهای فرهنگی کلان شهرها هم اشاره و بیان نمود: از برنامه های این موسسه در سال ۱۴۰۰ همکاری با شهرداری ها برای تدوین این اسناد و تهیه طرح های موضوعی و موضعی توسعه فرهنگی به تفکیک بخش ها و پهنه ها و ترسیم فضای فرهنگی شهرها است.
آخرین جلسه هیات امنای موسسه کمک به توسعه فرهنگ و هنر در دولت دوازدهم به ریاست سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد و اعضا بعد از شنیدن گزارش حسابرس قانونی موسسه، صورت های مالی در سال ۱۳۹۹ را تصویب کردند.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~