پیام وزیر ارشاد برای درگذشت ابومحمد عسگرخانی

پیام وزیر ارشاد برای درگذشت ابومحمد عسگرخانی

پیام وزیر ارشاد برای درگذشت ابومحمد عسگرخانی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت ابومحمد عسگرخانی، استاد روابط بین الملل را تسلیت گفت.
به گزارش مدل کودک به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، متن پیام محمدمهدی اسماعیلی به این شرح است:
«با تأسف و دریغ، خبر درگذشت استاد عزیز جناب آقای دکتر ابومحمد عسگرخانی را دریافت کردم.
دکتر عسگرخانی، دانشمندی انقلابی، میهن­ دوست، متخلق و متواضع بود که غیرت­مندانه از مصالح و عزت ایران و ایرانی در حوزه بین ­الملل دفاع می­ کرد.
از شخصیت­ های تأثیرگذاری بود که ادبیات علمی بازدارندگی را در کشور نظریه­ پردازی کرد و با صراحت و شجاعت از آرمان­­ های انقلاب اسلامی در حوزه سیاست خارجی دفاع و پشتیبانی می­ کرد.
آشنایی این جانب با این استاد کم­­ نظیر از دهه هفتاد و در کلاس­ های درس دوره ارشد دانشکده وزارت خارجه شروع شد و به افتخار همکاری در دانشگاه تهران تا روز وفات ادامه یافت. عسگرخانی عزیز به رغم برخی ناملایمات و کم مهری ­ها تلاش ­های علمی و عملی و روشنگری هایش را کاهش نداد و در این راه شاگردان بسیاری را تربیت کرد.
اینجانب با اندوه و غم، این مصیبت را به خانواده، همکاران دانشگاه تهران، شاگردان و علاقه مندان این استاد والامقام تسلیت عرض می کنم و از خداوند رحمان و رحیم عاجزانه مسألت می­ کنم در این ایام اربعین حسینی(ع) او را میهمان لطف و کرم بی­ حساب خود کند، ان شاء­الله.»
ابومحمد عسگرخانی متولد سال ۱۳۳۰ بود که امروز (سه شنبه، ۳۰ شهریور) بر اثر مبتلا شدن به کرونا دار فانی را وداع گفت. او دکترای روابط بین الملل را از دانشگاه کوئینز کانادا دریافت کرده و دانشیار روابط بین الملل دانشگاه تهران بود.
رژیم های بین المللی یکی از مهم ترین حوزه های فعالیتهای دانشگاهی او بود.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~