اعلام برنامه های شهر پرستاره برای هفته دفاع مقدس

اعلام برنامه های شهر پرستاره برای هفته دفاع مقدس

اعلام برنامه های شهر پرستاره برای هفته دفاع مقدس

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برنامه های این سازمان به مناسبت هفته دفاع مقدس با عنوان «شهر پرستاره» را تشریح نمود.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، سید علیرضا فاطمیان پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از برگزاری برنامه های ویژه این سازمان به مناسبت هفته دفاع مقدس اطلاع داد و اظهار داشت: همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس، بسته برنامه «شهر پرستاره» با شعار «ما مقتدریم» و با دو رویکرد محتوایی افزایش آگاهی تاریخی مردم نسبت به دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پیشبینی شده است.
وی با معرفی ویژه برنامه «چهل چراغ» اظهار داشت: این برنامه به برگزاری شب خاطره در کنار ۲۶ مزار شهید گمنام در نقاط مختلف شهر تهران اختصاص دارد و تجلیل از خانواده شهدا و توزیع محصولات فرهنگی از بخش های آن است. برنامه «مهرآیین» که در این دوره با هدف تجلیل از ایثارگران در منازل ایشان و آسایشگاه های جانبازان برگزار می گردد هم به مناسبت هفته دفاع مقدس ۷۰ اجرا خواهد داشت. همینطور بسته فعالیت جهادی «جهاد ادامه دارد» با هدف شناسایی و جلب مشارکت گروه های مردمی و جهادی برای کمک رسانی به نیازمندان در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران برگزار می گردد.
فاطمیان پور اظهار نمود: ویژه برنامه «خوانش پایدار» با مشارکت انتشارات دفاع مقدس در محل سالن اصلی پردیس تئاتر تهران برگزار می گردد و شامل دو بخش نمایشنامه خوانی و گفتگو با هنرمندان و صاحب نظران عرصه تئاتر دفاع مقدس و مقاومت است. در این برنامه ۱۴ نمایشنامه با مبحث دفاع مقدس توسط هنرمندان خوانش می شود و پادکست هایی از این اجراها تولید و منتشر خواهد شد. همینطور برنامه «راویان مقاومت» با اجرای ۴۵ نمایش خیابانی توسط هفت گروه در هفت روز هفته دفاع مقدس در اماکن پرتردد شهر و ایستگاه های مترو پیشبینی شده است.
وی با اشاره به اینکه تولید و انتشار محصولات فرهنگی هنری در فضای مجازی یکی از بخش های اصلی بسته برنامه «شهر پرستاره» است، اضافه کرد: محصولات مجازی «شهر پرستاره» توسط فرهنگ سراها تولید و منتشر خواهد شد و هر یک از مناطق و فرهنگ سراهای خاص ۷۰ محصول فرهنگی با مبحث دفاع مقدس تولید می کنند. قسمت تازه کمیک موشن «چهل سردار» هم تولید و در فضای مجازی منتشر خواهد شد. کانون های تولید محتوای سازمان فرهنگی هنری هم به مناسبت هفته دفاع مقدس بسته برنامه مجازی «ملتِ شهادت» را با مبحث دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت تولید می کنند. همینطور مسابقه «ایده های فرهنگی» به منظور جلب مشارکت مخاطبان و فعالان فرهنگی در عرضه ایده برای برگزاری برنامه های فرهنگی هنری برگزار می گردد.
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری افزود: پوئم سمفونی «اروند» با مبحث دفاع مقدس و نقش اروند در آن دوران با آهنگسازی امیرحسین سمیعی و بر مبنای شعری از مصطفی محدثی خراسانی ایجاد می شود. این اثر ارکسترال در چهار یا پنج موومان با همراهی گروه کُر تولید می شود و بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس، منطقه آزاد اروند و مرکز موسیقی صداوسیما در آن مشارکت دارند.
وی از برگزاری مسابقه کتابخوانی «کتاب ماه» اطلاع داد و اظهار داشت: این مسابقه برای سه گروه سنی جوانان، نوجوانان و کودکان به ترتیب بر مبنای کتاب های «ماه همراه بچه هاست»، «نخل های بی سر» و «عطر شیرین» برگزار و به برگزیدگان جوایزی اهدا می شود. ویژه برنامه «جنگی که بود؛ راهی که هست» با سه نشست تخصصی با حضور پژوهشگران دفاع مقدس و حضور محدود مخاطبان جوان و نوجوان برگزار می گردد و بخش هایی از این نشست ها که به بررسی لایه های پنهان دفاع مقدس می پردازد، از صداوسیما و فضای مجازی پخش خواهد شد.
فاطمیان پور ضمن اشاره به برگزاری نمایشگاه هایی به مناسبت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: نمایشگاه «با ستاره ها» با ساخت ماکت و فضاسازی در محل فرهنگ سرای بهمن، میزبان مخاطبان است و شهروندان می توانند به صورت خودرویی از این نمایشگاه بازدید نمایند. سه برنامه استیج هم در حاشیه این نمایشگاه برگزار می شود. همینطور نمایشگاه فرهنگی دفاع مقدس و ادوات نظامی با عنوان «یاد یاران» با مشارکت سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران در میدان امام حسین(ع) برگزار می شود. باغ موزه قصر هم با برگزاری نمایشگاه «دفاع مقدس» به مرور تاریخ جنگ و گرامی داشت شهدا و ایثارگران می پردازد. نمایشگاه «ستارگان جاوید» در منطقه ۱۷ دارالشهدای تهران برگزار می شود و نگاه گذر «ایستاده چون سرو» هم در چارچوب پنج طرح متفاوت با نمایش ۴۰۰ تابلو با مبحث دفاع مقدس در ایستگاه های متروی تهران پذیرای مخاطبان است.
وی افزود: دومین دوره مسابقه بازی های کامپیوتری و موبایلی «جام فتح» با مبحث بازی موبایلی سرافرازان، برگزار می گردد و جوایزی به برگزیدگان اهدا خواهد شد. در ویژه برنامه «سلام فرمانده» هم فرماندهان جنگ شناسایی شده و با دعوت از دوستان و همرزمان ایشان، مراسم دیدار و خاطره گویی و تجلیل برگزار می گردد. همینطور آیین رونمایی از کتاب دوجلدی «کتاب آهنگران» شرح خاطرات و نوحه های حاج صادق آهنگران تألیف علی اکبری مزدآبادی با مشارکت انتشارات یا زهرا(س) برگزار می گردد. سومین دوره ویژه برنامه «با این ستاره ها» هم با مشارکت سازمان و با روایتگری راویان دفاع مقدس و مرثیه سرایی مداحان خاندان به مدت سه شب در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) اجرا خواهد شد.
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری در انتها اظهار داشت: به جز برنامه های ذکرشده، مدیریت فرهنگی هنری مناطق ۲۲ گانه و فرهنگ سراهای خاص بیشتر از ۷۰ برنامه محله ای-منطقه ای به مناسبت هفته دفاع مقدس خواهند داشت.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~