در گزارش مدل كودك اعلام شد؛ تکذیب آمار گمرک در زمینه واردات برنج

در گزارش مدل كودك اعلام شد؛ تکذیب آمار گمرک در زمینه واردات برنج

در گزارش مدل كودك اعلام شد؛ تکذیب آمار گمرک در زمینه واردات برنج

دبیر انجمن واردکنندگان برنج اظهار داشت: در ۶ ماهه امسال ۵۲۸ هزار تن برنج وارد کشور شده که ۱۲۸ هزار تن آنرا دولت و ۴۰۰ هزار تن آنرا بخش خصوصی وارد کرده است.

مسیح کشاورز در گفتگو با خبرنگار مهر در واکنش به اظهارات سخنگوی گمرک در خصوص افزایش ۳۳ درصدی ترخیص برنج از گمرکات در نیمه اول امسال اظهار داشت: ما میزان واردات را با سال ۹۸ مقایسه می نماییم که شرایط کشور عادی بود و نه نرخ ارز تغییر کرده بود و نه با شیوع ویروس کرونا مواجه بودیم که بر این اساس، در کل سال ۹۹ نسبت به کل سال ۹۸ با کاهش ۵۰ درصدی واردات برنج مواجه بودیم.
وی با اشاره به این که در سال ۹۹ ممنوعیت فصلی برای واردات برنج اعمال نشده بود، اضافه کرد: با این وجود در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ شاهد کاهش ۵۰ درصدی واردات بودیم.
این فعال بخش خصوصی توضیح داد که در ۶ ماه سال قبل (۱۳۹۹) ۴۴۱ هزار تن برنج وارد کشور شد ضمن این که در ۴ ماهه امسال ۴۰۰ هزار تن برنج وارد کردیم و با وجود این که ستاد تنظیم بازار اعلام نمود که ممنوعیت فصلی واردات برنج امسال هم اعمال نمی گردد اما باتوجه به تغییر دولت، بسیاری از واردکنندگان ریسک نکرده و برنج وارد نکردند اما برخی دیگر از واردکنندگان این کار را انجام دادند و هم اکنون نیز محموله های آنها به میزان حدود ۷۰ هزار تن در گمرکات رسوب کرده و اجازه ترخیص داده نمی گردد.
کشاورز اشاره کرد: بدین سبب در ۶ ماهه امسال جمعاً ۵۲۸ هزار تن برنج وارد کشور شده که ۱۲۸ هزار تن آنرا دولت و ۴۰۰ هزار تن آنرا بخش خصوصی وارد کرده است.
دبیر انجمن واردکنندگان برنج اشاره کرد: در این راستا نامه ای را به وزیر جهاد کشاورزی نوشتیم و پیشنهاد دادیم باتوجه به میزان واردات برنج و شرایط بازار که قیمت ها صعودی است، دوره ممنوعیت واردات امسال در مهر ماه ۱۴۰۰ به اتمام برسد و واردکنندگان بتوانند از ماه مهر واردات را از سر بگیرند تا هم بازار به آرامش برسد و هم برنج های مانده در گمرکات امکان ترخیص پیدا کند که متأسفانه وزیر این پیشنهاد را قبول نکرد و فرمان داد تا نسبت به توزیع برنج های دولتی که شرکت تجاری دولتی آنرا بعنوان ذخایر راهبردی وارد کرده، اقدام و بازار از این طریق تنظیم شود.
به گزارش مدل کودک به نقل از مهر، در ایام گذشته سخنگوی گمرک در اظهارنظری عجیب اعلام نمود که در شهریور ماه امسال ۵۲۸ هزار تن برنج به ارزش ۴۴۰ میلیون دلار و در ۶ ماهه نخست امسال ۷۱۴ هزار تن برنج به ارزش ۶۰۸ میلیون دلار ترخیص شده که نسبت به ۶ ماهه نخست سال قبل ۳۳ درصد از لحاظ وزن و ۲۴ درصد از لحاظ ارزش افزایش داشته است.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~