نحوه انتخاب بهترین کفش برای پیاده روی طولانی

نحوه انتخاب بهترین کفش برای پیاده روی طولانی

نحوه انتخاب بهترین کفش برای پیاده روی طولانی

مدل کودک: در ادامه با نحوه انتخاب بهترین کفش برای پیاده روی طولانی آشنا می شوید اما پیش از آن لازم است در مورد اهمیت انتخاب کفش مناسب برای پیاده روی بیشتر بدانید.

به گزارش مدل کودک به نقل از مهر، خیلی از ما یک جفت کفش ورزشی داریم که از آن در موقعیت های مختلف استفاده می نماییم. برای مثال، آنرا برای دویدن، پیاده روی و حتی استفاده از تجهیزات ورزشی باشگاه می پوشیم. باآنکه کفشی که تقریباً در هر مکانی می پوشید حتما راحت است اما امکان دارد همیشه کاربردی نباشد. وقتی صحبت از پیاده روی طولانی می شود لازم است مطمئن شوید کفشی که می پوشید بیومکانیک مخصوص پا را تقویت می کند. در ادامه با نحوه انتخاب بهترین کفش برای پیاده روی طولانی آشنا می شوید اما پیش از آن لازم است در مورد اهمیت انتخاب کفش مناسب برای پیاده روی بیشتر بدانید.
چرا انتخاب کفش مناسب برای پیاده روی طولانی مهم است؟
بیومکانیک پای شما در هنگام راه رفتن با زمان دویدن متفاوت می باشد. برای مثال، پای شما در هنگام راه رفتن معمولا با پاشنه با زمین برخورد می کند. از طرف دیگر، در هنگام دویدن، پای شما در جایی در قسمت میانی پا به زمین برخورد می کند. بنا بر این است که کفش مخصوص به دویدن یا رانینگ در دسته ای جدا از دسته کفش های پیاده روی قرار دارد.
کفش های دویدن سبک ترند و بیشتر از حد موردنیاز برای پیاده روی، کنترل حرکتی فراهم می کنند. از طرف دیگر، خصوصیت های دیگر کفش های رانینگ مانند داشتن زیره محکم تر و پاشنه بلند امکان دارد نحوه برخورد پای شما با زمین را در هنگام پیاده روی تغییر دهند و درنهایت منجر به درد پا شوند. اسکچرز یکی از برندهای معروف بوت، کفش ورزشی و کفش طبی مردانه و زنانه است که می توانید محصولات آنرا از نمایندگی فروش اسکیچرز چه حضوری و چه با خرید اینترنتی تهیه کنید. کفش های اصل برند اسکچرز (اسکیچرز) در زمان حراج قیمت مناسب تری هم دارند.
چگونه کفش مناسب برای پیاده روی طولانی را انتخاب کنید؟

اگر حالا متقاعد شده اید که برای پیاده روی به کفشی مناسب نیاز دارید لازم است در هنگام خرید آن به چند نکته توجه کنید. این نکات در ادامه مطرح شده اند.
۱. کفش های پیاده روی باید راحت باشند
ممکن است این مورد بدیهی بنظر می رسد اما بهرحال مطرح کردن آن ضروری است: اگر وقتی کفشی را می پوشید و بلافاصله احساس راحتی نمی کنید آن کفش برای پای شما مناسب نمی باشد. همه ما در هنگام کفش خریدن امکان دارد با کفش کمی تنگ مشکلی نداشته باشیم اما مهم می باشد که در هنگام خرید کفش پیاده روی به این نکته توجه کنید و به هیچ عنوان کفش تنگ نخرید.
اگر پوشیدن کفش موردنظر و کمی راه رفتن در فروشگاه سبب احساس ناراحتی در شما می شود احتمالاً پیاده روی طولانی با آن باعث تاول و پینه دردناک می گردد. بنابراین، حتما کفشی را در نظر بگیرید که برای شما راحت باشد. یکی از برندهای مناسب برای تهیه کفش ورزشی، برند آندر آمور است که علاوه بر کفش، محصولات دیگری مثل هودی، تیشرت و لگ ورزشی زنانه و مردانه هم تولید می کند. شما می توانید انواع کفش و کتونی های اورجینال آندر آرمور را از نمایندگی با قیمت مناسب تهیه کنید.
۲. پاهای شما باید فضا داشته باشند اما نه بیش ازحد
وقتی می خواهید کفش پیاده روی بخرید کفشی را انتخاب کنید که صرف نظر از برند یا سایز آن، کاملاً به پای شما فیت باشد. ابتدا، قسمت پنجه کفش باید به اندازه ای جادار باشد که انگشتان پای شما فضای زیادی برای حرکت کردن داشته باشد اما این فضا نباید بیش ازاندازه زیاد باشد. بعنوان یک قاعده کلی، مطمئن شوید که بین انگشت شست پا و جلوی کفش حدوداً به اندازه عرض یک انگشت فاصله وجود دارد. فضای جانبی هم در کفش اهمیت دارد.
اگر پای شما پهن است بهتر است به دنبال کفشی باشید که عرض آن نسبت به کفش های دیگر بیشتر است. همچنین، اگر یکی از پاهای شما بزرگ تر از پای دیگرتان است بهتر است کفش را نیم سایز بزرگ تر تهیه کنید تا مطمئن شوید که کفش با هر دو پای شما مطابقت کافی دارد. به یاد داشته باشید جورابی که می خواهید برای پیاده روی بپوشید را در هنگام خرید کفش هم بپوشید چونکه ضخامت جوراب در مناسب بودن کفش تأثیر می گذارد.
۳. کفش پیاده روی باید متناسب با قوس کف پا باشد

قوس کف پای با هدایت مجدد فشار واردشده به پا در حین حرکت می تواند پشتیبانی لازم برای پیاده روی را فراهم آورد. قوس کف پا همینطور به پایتان کمک می نماید تا با سطوح مختلفی که هنگام راه رفتن با آنها برخورد می کنید، ارتباط استوارتری برقرار کند. بااین حال، همه قوس های پا یکسان نیستند و این امر لازم است در هنگام خرید کفش پیاده روی موردتوجه قرار گیرد. سه نوع قوس پا وجود دارد که عبارت اند از:
قوس نرمال: این نوع قوس عموماً ازنظر بیومکانیکی صحیح است و اگر قوس کف پای شما به این شکل است به دنبال کفشی باشید که زیره سفت و انعطاف پذیر و همینطور ثبات پاشنه داشته باشد.
کف پای صاف: این نوع قوس کف پا باعث حرکت بیش ازحد پا می شود و اگر شما هم کف پایتان صاف است باید به دنبال کفشی باشید که کنترل حرکت و ثبات زیادی را به شما عرضه نماید.
قوس زیاد: این نوع قوس کف پا باعث می شود پا نتواند به خوبی ضربه را جذب نماید. بنابراین، به دنبال کفشی باشید که ضربه گیر و ثبات زیادی دارد.
۴. ضربه گیر و کشش کفش پیاده روی اهمیت زیادی دارد
کفشی را انتخاب کنید که استرس واردشده به پاهای شما در هنگام برخورد با زمین را کم کند و همینطور ثبات و چسبندگی ایجاد نماید. کفی مناسب کفش برای این منظور اهمیت زیادی دارد اما مهم می باشد احساس کنید که کفش از قوس کف پای شما هم به خوبی محافظت می کند.
زیره میانی لایه دیگری از ضربه گیر در کفش است که معمولا از فوم، هوا یا ژل ساخته شده است. این لایه در هنگام برخورد پا با زمین به گرفتن ضربه کمک می نماید. زیره بیرونی کفش هم باید مناسب باشد و کشش کافی ایجاد نماید. پاشنه هم باید ضربه گیر باشد و از تاندون و مچ پای شما پشتیبانی کند.
درنهایت، اگر تصمیم دارید مسیری طولانی را پیاده روی کنید کفش مناسب را هیچگاه فراموش نکنید. در غیر این صورت، نه تنها نمی توانید به اندازه ای که می خواهید پیاده روی کنید بلکه صدمه های جسمی گوناگونی را هم تجربه خواهید کرد. بنابراین، با عنایت به نکاتی که عنوان شد کفش مناسب برای پیاده روی را انتخاب کنید و سپس ورزش را شروع کنید.
این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~