در افتتاحیه كنفرانس بین المللی موزه ها و مراكز علم دنیا مطرح شد تغییرات اقلیمی به مرحله خطرناکی رسیده

در افتتاحیه كنفرانس بین المللی موزه ها و مراكز علم دنیا مطرح شد تغییرات اقلیمی به مرحله خطرناکی رسیده

در افتتاحیه كنفرانس بین المللی موزه ها و مراكز علم دنیا مطرح شد تغییرات اقلیمی به مرحله خطرناکی رسیده

به گزارش مدل کودک دبیر علمی کنفرانس سیموست ۲۰۲۱ تهران با اشاره به اینکه تغییرات اقلیمی به مرحله خطرناکی رسیده و اثرات آن روی زندگی بشر بیش از هر زمان واضح شده است، اظهار داشت: هدف اصلی این کنفرانس جلب توجه بیشتر نسبت به تغییرات آب و هوایی و همین طور تغییرات اقلیمی و همین طور ارائه راهکارهایی برای آموزش و آگاه کردن مردم در این راستا است.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، سیف الله جلیلی، رییس موزه ملی علوم و فناوری ایران امروز در افتتاحیه چهل و هشتمین کنفرانس بین المللی موزه ها و مراکز علم دنیا (سیموست ۲۰۲۱ تهران) با عنوان «نقش موزه ها و مراکز علم در حفاظت از محیط زیست» که بصورت مجازی به میزبانی موزه ملی علوم و فناوری ایران برگزار شد، اظهار نمود: بنظر می رسد تغییرات اقلیمی به مرحله خطرناکی رسیده و اثرات آن روی زندگی بشر بیش از هر زمان واضح شده است. آنچه مسلم است این تغییرات ناشی از کارهای امروز و روز گذشته ما نبوده است. این تغییرات حاصل سالهای متمادی بی توجهی بشر به طبیعت و استفاده بیش از اندازه از منابع طبیعی و سوخت های فسیلی است. باید توجه داشت که تغییرات آب و هوایی اثرات کوتاه مدت و تغییرات اقلیمی اثرات بلندمدت فعالیت مخرب بشر در محیط زیست است.

وی افزود: بااینکه حدود ۸۰ درصد از گازهای گلخانه ای ناشی از فعالیت کشورهای صنعتی است، اثرات این تغییرات دامن گیر همه بشر در این کره خاکی شده است. آنچه که بدیهی به نظر می آید، این است که بایستی راهی برای جلوگیری از خطرات تغییرات به وجود آمده درمحیط زیست و آب و هوا پیدا کرد و هر کشوری و حتی هر نفر باید در این راستا قدمی بردارد.
رییس موزه ملی علوم و فناوری ایران اشاره کرد: بااینکه وظیفه موزه ها و مراکز علم حفاظت از میرات ملموس و ناملموس و میراث فرهنگی بشر است، بنظر می رسد در صورتیکه نتوانیم کاری نماییم که محیط زیست را از وضعیت فعلی نجات دهیم، شاید در آینده میراثی باقی نماند که بتوان از آن محافظت کرد. اما هم اکنون، کاری که ما می توانیم انجام دهیم، آگاهی بخشی است.

جلیلی اشاره کرد: هدف اصلی این کنفرانس جلب توجه بیشتر نسبت به تغییرات آب و هوایی و همین طور تغییرات اقلیمی و همین طور ارائه راهکارهایی برای آموزش و آگاه کردن مردم در این راستا است. امید است این گردهمایی بعنوان یکی از معتبرترین کنفرانس های موزه های علوم و فناوری گامی هر چند کوچک در جهت آگاهی بخشی به اقشار مختلف جامعه باشد.

وی اظهار نمود: در آخر از تمام کسانی که ما را در برگزاری این کنفرانس همراهی کردند سپاسگزارم. لازم می دانم از همکارانم در موزه ملی علوم فناوری، کمیته علمی و کمیته اجرائی کنفرانس و همین طور از همه همکارانخارج از ایران که برای برگزاری این کنفرانس زحمت کشیدند تشکر و قدردانی کنم. از رئیس ایکوم بین المللی، دیمالی رئیس کمیته سیموست و استاد طباطبایی رئیس ایکوم ایران سپاسگزارم که هر آنچه در توان داشتند برای برگزاری این کنفرانس بکار گرفتند.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~