مدیر كل امور اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه: ۲۵ درصد مراکز بهداشتی و درمانی کشور موقوفه اند

مدیر كل امور اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه: ۲۵ درصد مراکز بهداشتی و درمانی کشور موقوفه اند

مدیر كل امور اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه: ۲۵ درصد مراکز بهداشتی و درمانی کشور موقوفه اند

به گزارش مدل کودک خراسان رضوی مدیر کل امور اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به فعالیتهای فراوان سازمان اوقاف و نهاد وقف در حوزه درمان، اظهار داشت: ۲۵ درصد ظرفیت های بیمارستانی و درمانی کشور موقوفه است.

رضا معممی مقدم در افتتاحیه سومین مرحله از هشتمین دوره طرح زائرین رضوی که شامگاه یکشنبه، ۱۶ آبان، در مجتمع آموزشی امامت مشهد برگزار شد، اظهار نمود: در جهت اجرای امینانه نیات واقفین خیراندیش، هشتمین مرحله طرح زائرین رضوی با هدف تکریم و تجلیل از کادر درمانی و بهداشتی و مبلغان جهادی عرصه سلامت در چارچوب چهار دوره سه روزه و با حضور ۱۴۰۰ نفر در مجتمع فرهنگی امامت طراحی شده است.

وی بیان نمود: سه دوره اول این طرح که ویژه کادر بهداشت و درمان است، از ۱۰ تا ۱۹ آبان ماه و دوره چهارم در آذرماه ویژه مبلغان جهادی عرصه سلامت و با حمایت اداره کل اوقاف استان برگزار می گردد.

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت های سازمان اوقاف و امور با اشاره به اینکه رویکرد این سازمان ایجاد آرامش و بهره بردن از این سفر زیارتی است، افزود: فعالیتهای سازمان اوقاف و نهاد وقف در حوزه درمان بسیار زیاد است، در یک سال و نیم گذشته در زمینه اجرای نیات واقفین، ۲۱۴ میلیارد تومان کمک هزینه درمانی به ۱۰۲ هزار و ۳۰۰ نفر تقدیم شده است.

معممی مقدم تصریح کرد: مساحت رقبات با نیت بهداشت و درمان، ۱۰ میلیون متر مکعب در کشور است و به تعبیری ۲۵ درصد ظرفیت های بیمارستانی و درمانی کشور موقوفه است.

وی اضافه کرد: در کل کشور ۲۰۷ هزار موقوفه داریم که از این تعداد موقوفه ۳۱۳۶ موقوفه در رابطه با سلامت، ۱۷۰۵ موقوفه در رابطه با دارو و درمان، ۶۷۸ موقوفه در رابطه با مراکز درمانی و ۷۵۳ موقوفه در رابطه با مراکز درمانی خاص و آسایشگاهی است.

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت های سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: از این تعداد رقبات، ۲۹۷ هزار و ۴۱۴ رقبه در ارتباط با موقوفات در رابطه با عرصه سلامت و ۱۶۲ هزار رقبه برای مبحث دارو و درمان است. همینطور بیشتر از ۶۷ هزار رقبه برای مراکز درمانی و بیشتر از ۶۷ هزار رقبه برای مراکز درمانی خاص و آسایشگاهی وقف شده است.

معممی مقدم افزود: بر مبنای تبادل اطلاعاتی که بین سازمان اوقاف و وزارت بهداشت و درمان انجام شده، یک هزار و ۱۲۷ مرکز درمانی خیریه و موقوفه داریم که این رقم شامل ۱۳۳ بیمارستان، ۴۰۲ درمانگاه، ۲۳۷ مرکز بهداشتی، ۴۱ پایگاه بهداشت، ۲۷۰ خانه بهداشت، مرکز جراحی، مرکز توان بخشی، مراکز آزمایشگاهی، مراکز فوریت های پزشکی و مراکز اداری آموزشی حوزه سلامت می شود.

وی با اشاره به اینکه بین نهاد وقف و بهداشت و درمان یک ارتباط محکم و استوار وجود دارد؛ اظهار داشت: با عنایت به این که حوزه کالبدی و فیزیکی اماکن درمانی و بهداشتی وقفی مورد توجه قرار گرفته اند، اما تابحال به حوزه نرم افزاری ظرفیت های بهداشتی و درمانی توجه نشده است. اعزام کادر بهداشت و درمان، اولین قدم برای توجه دادن و تعامل با جامعه هدف بیمارستان ها و درمانگاه های وقفی است.

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت های سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: مجاهدت های کادر بهداشت و درمان در حافظه تاریخی مردم ایران ماندگار شد. گزاره ای به نام سرمایه اجتماعی وجود دارد، امروز سرمایه اجتماعی به نام کادر بهداشت و درمان، در بالاترین رنکینگ و مرتبه میان مردم ایران قرار دارد و امروز بیشتر از هر زمان دیگری سلامت و بهداشت مردم ایران وامدار تلاشهای آنها است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، معممی مقدم اظهار نمود: یکی از دستاوردهای به وجود آمده در طرح زئران رضوی در دور اول و دوم این بود که کادر بهداشت و درمان به صورت خودآگاه مشوق و مروج سنت حسنه وقف شدند.

وی با تکیه بر توجه مسئولین در حوزه معیشت کادر بهداشت و درمان، بیان نمود: امروز مسئولین باید نسبت به تأمین حوزه معیشتی و رفاهی مدافعان سلامت اقدام نمایند.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~