۱۰ عادت روزانه برای پیشگیری از کمردرد

۱۰ عادت روزانه برای پیشگیری از کمردرد

۱۰ عادت روزانه برای پیشگیری از کمردرد

به گزارش مدل کودک رعایت چند عادت روزانه به شما کمک می نماید که در بلندمدت کمری سالم داشته باشید و گرفتار کمردرد نشوید. در ادامه با این عادات آشنا می شوید.

به گزارش مدل کودک به نقل از مهر، باآنکه تعیین علت کمردرد می تواند دشوار باشد اما اقدامات مختلفی وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید کمردرد خویش را کاهش دهید یا از بدتر شدن این درد جلوگیری کنید. همه این اقدامات به کاهش فشار، کاهش کشیدگی، محافظت از ستون فقرات و تقویت عضلات برمی گردند. رعایت چند عادت روزانه به شما کمک می نماید که در بلندمدت کمری سالم داشته باشید و گرفتار کمردرد نشوید. در ادامه با این عادات آشنا می شوید.
۱. عضلات مرکزی بدنتان را تقویت کنید
مطمئنا به خوبی می دانید که ورزش کردن چقدر برای سلامتی مفید می باشد. داشتن برنامه ورزشی منظم که بر عضلات مرکزی بدن شما متمرکز است می تواند برای کاهش خطر صدمه های در رابطه با کمر مانند کشیدگی یا اسپاسم عضلانی بسیار موثر باشد. بنابراین، تلاش کنید هر هفته حداقل دو بار ورزش های تقویت کننده شکم و کمر را انجام دهید تا بتوانید کمری قوی تر و انعطاف پذیرتر داشته باشید.
۲. تشک جدید بخرید

مطالعات مختلف نشان می دهند که تشک مناسب می تواند در کاهش کمردرد اهمیت زیادی داشته باشد. در این میان، آنچه بسیار مهم تر است، جدید بودن تشک است. اگر نه یا ۱۰ سال است که بر روی یک تشک می خوابید وقت خرید یک تشک جدید رسیده است. حدودا هر تشک جدیدی جایگزین بهتری برای تشک قدیمی و کهنه است. تشک رویال آسایش یکی از تشک های موجود در بازار است که قیمت مناسبی دارد و شما می توانید تشک یک نفره یا دونفره اصل آنرا از مراکز فروش، نمایندگی یا دیجی کالا بخرید.
۳. مصرف کلسیم و ویتامین D را افزایش دهید
قوی بودن استخوان ها می تواند در جلوگیری از پوکی استخوان بسیار موثر باشد. پوکی استخوان یکی از شایع ترین علل کمردرد در مراحل بعدی زندگی و بخصوص در زنان است. بنابراین، وقتی کلسیم و ویتامین D کافی دارید استخوان های ستون فقرات شما قوی نگه داشته می شوند. کلسیم در منابع زیر یافت می شود:
شیر
ماست
سبزیجات
مکمل های ویتامین
ویتامین D هم در منابع زیر یافت می شود:
ماهی چرب
زرده تخم مرغ
جگر گاو
پنیر
به یاد داشته باشید که همیشه لازم است پیش از مصرف هرگونه مکملی با پزشک مشورت کنید.
۴. کفش های خویش را تغییر دهید
برای جلوگیری از کمردرد کفش راحت و پاشنه کوتاه بپوشید. این گونه کفش ها می توانند فشار بر روی کمر شما را در حالت ایستاده کاهش دهند. کفش هایی با پاشنه کمتر از سه سانتی متر بهترین گزینه هستند.
۵. با یک بالش در زیر زانو بخوابید
به پشت خوابیدن می تواند به ستون فقرات شما فشار وارد کند. کمی بالا بردن پاها در هنگام خواب باعث می شود فشار کمتری به کمر شما وارد شود. می توانید با قرار دادن یک بالش در زیر زانوها فشار به کمر خویش را به نصف برسانید. علاوه بر این مورد خرید تشک با کیفیت و جدید را فراموش نکنید. یکی از بهترین تشک های موجود در بازار تشک زست آلمان است که مدل کامفورت، موناکو و فایوزد دارد و شما می توانید با مقایسه قیمت هر یک از آنها در فهرست قیمت، مبادرت به خرید مناسب ترین تشک از نمایندگی کنید.
۶. صاف بایستید
وضعیت بدنی خوب تنها برای زیباتر بودن نیست. این امر به شما کمک می نماید که از بخش های پیچیده ستون فقرات خود محافظت کنید و آنها را سالم نگه دارید تا به درستی کار کنند. وضعیت نامناسب بدن به کمر شما فشار وارد می نماید و می تواند ساختار ستون فقرات شما را تغییر دهد. بنابراین، هنگام ایستادن از گرد کردن شانه ها یا خم شدن اجتناب کنید.
۷. سیگار نکشید
همه ما می دانیم که سیگار کشیدن مضرات بسیار زیادی برای سلامتی مان دارد و افرادی که سیگار مصرف می کنند در مقایسه با افرادی که سیگار نمی کشند کمردرد بیشتری را تجربه می کنند. یکی از علل این مساله این است که نیکوتین، جریان خون به دیسک های ستون فقرات را محدود می کند. این مساله می تواند سبب خشک شدن، ترک خوردن یا پارگی دیسک ها شود. از طرفی، سیگار می تواند میزان اکسیژن را در خون کم کند که این مساله باعث کاهش تغذیه ماهیچه ها و تاندون های پشت می شود. هرچه کمر ناسالم تر و ضعیف تر باشد در مقابل اتفاقات صدمه پذیرتر است.
۸. روی میز قوز نکنید

وقتی روی صندلی اداری می نشینید باز هم مهم می باشد که از همان روشی که برای وضعیت بدنی خود در حالت ایستاده استفاده می کنید استفاده کنید. داشتن وضعیت بدنی خوب و پشتیبانی از کمر در هنگام نشستن اهمیت بسیار زیادی در کاهش کمردرد دارد. این امر بخصوص در شرایطی مهم می باشد که شما ساعتهای زیادی در طول روز پشت میز می نشینید. صندلی باکیفیتی را انتخاب کنید که حمایت مناسبی از کمر شما فراهم می آورد و در هنگام نشستن مطمئن شوید که زانوهایتان کمی بالاتر از باسنتان است.
۹. چیزهای سنگین بلند نکنید
بلند کردن نادرست چیزها یا بلند کردن چیزهای سنگین یکی از علل رایج کمردرد است. بااین حال، این فقط برای افرادی که جعبه های سنگین را در محل کار بلند می کنند اتفاق نمی افتد. حمل کیف لپ تاپ، چمدان، دوربین یا مقدار زیادی مواد غذایی می تواند به کمر شما فشار وارد می نماید. به جهت اینکه بتوانید سنگینی وسایل خویش را کاهش دهید در صورت امکان، وزن کمتری را بلند کنید، وزن وسایل را در دو طرف بدن توزیع کنید یا وزن را از شانه ای به شانه دیگر خود منتقل کنید. همچنین، می توانید برای بارهای سنگین تر مثل کیسه های مواد غذایی یا جعبه های وسایل، از چرخ دستی استفاده کنید.
۱۰. تمرینات کششی انجام دهید
ایستادن، نشستن یا دراز کشیدن طولانی مدت در یک مکان می تواند برای کمر شما مفید نباشد. بنابراین، هر وقت که می توانید با بلند شدن، راه رفتن یا انجام تمرینات کششی، فشار روی کمر خویش را کاهش دهید. این کار به بهبود گردش خون شما کمک می نماید. همچنین، می تواند هرگونه فشار یا درد ناشی از عدم فعالیت را از بین ببرد.
درنهایت، چه کمردرد شدیدی دارید و چه کمردردتان مبهم است، این درد می تواند بسیار جدی باشد. علل مختلفی برای کمردرد وجود دارد که رایج ترین آن عدم رعایت وضعیت بدنی مناسب می باشد. بااین حال، رعایت نکردن برخی نکات دیگر هم می توانند در این مساله نقش داشته باشند. بنابراین، اگر گرفتار کمردرد هستید می توانید با رعایت نکاتی که در این مقاله عنوان شد آنرا تا حد زیادی کاهش دهید.
این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~