معاون وزیر صمت اعلام كرد؛ رشد ۵۰ درصدی تولید خودرو

معاون وزیر صمت اعلام كرد؛ رشد ۵۰ درصدی تولید خودرو

معاون وزیر صمت اعلام كرد؛ رشد ۵۰ درصدی تولید خودرو

به گزارش مدل کودک معاون وزیر صمت از پیشبینی رشد حدود ۵۰ درصدی تولید خودرو در سال آینده اطلاع داد و اظهار داشت: قانونی برای ممنوعیت واردات خودرو نداریم و بر مبنای تعرفه باید کنترل صورت بگیرد.

به گزارش مدل کودک به نقل از وزارت صمت، مهدی صادقی نیارکی در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه دو سیما از پیشبینی رشد حدود ۵۰ درصدی تولید خودرو کشور در سال آینده اطلاع داد و اظهار داشت: خودروسازان بخش خصوصی درحال کوشش برای افزایش عرضه هستند. خودروسازان انواع و اقسام شرایط و لیزینگ را مطرح می کنند.
معاون امور صنایع وزارت صمت در ادامه ضمن اشاره به این که سال ۹۰ یک میلیون و ۴۲۰ هزار خودروی سواری تولید کردیم، اضافه کرد: بیشترین واردات خودرو در ارتباط با سال ۹۳ می شود. ۱۰۳ هزار دستگاه در سال ۱۳۹۳ وارد کشور شده و در سال ۹۶ حدوداً ۷۰ هزار دستگاه وارد شده است.
وی ضمن اشاره به این که در سال ۱۳۹۶، یک میلیون و ۵۵۰ هزار دستگاه خودرو در کشور تولید و به بازار ارائه شد، اظهار داشت: در آن سال هزار دستگاه وارد شده بود و حداکثر تولید یک میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه اعلام گردید.
معاون امور صنایع وزارت صمت ضمن اشاره به این که حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه تقاضای موثر در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: تولید یک میلیون دستگاه خودرو برای سال جاری پیشبینی شده است که برای سال آینده رشد حدود ۵۰ درصدی را پیشبینی می نماییم.
صادقی نیارکی افزود: اگر قیمت خودرو قیمت واقعی باشد، بسیاری از تقاضاها امکان دارد وجود نداشته باشد ولی اگر تقاضا را یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه در نظر بگیریم باید ببینیم که چه میزان می توانیم صادر و چه میزان تولید نماییم.
معاون امور صنایع وزارت صمت همینطور اظهار داشت: تقاضای موثر عددی است که باید به صورت کارشناسی شده و موثر مطرح شود، قانونی برای ممنوعیت واردات خودرو نداریم و مانند تمام کالاهایی که قانون واردات و صادرات داریم، بر مبنای تعرفه باید کنترل صورت بگیرد.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~