۸ بعلاوه ۱ ترفند برای طولانی کردن عمر باتری انواع تلفن همراه

۸ بعلاوه ۱ ترفند برای طولانی کردن عمر باتری انواع تلفن همراه

۸ بعلاوه ۱ ترفند برای طولانی کردن عمر باتری انواع تلفن همراه

مدل کودک: اگر می خواهید باتری تلفن همراهتان بیشتر دوام بیاورد، در ادامه با ما همراه باشید.

به گزارش تجاری خبرگزاری مهر، این روزها گوشیهای هوشمند حدودا از همان سرعتی برخوردار می باشند که ما از آنها انتظار داریم. این امر با ابعاد مختلفی ازجمله عمر باتری ارتباط دارد. با وجود این که همه تولیدکنندگان تراشه ها و فروشندگان نرم افزار می کوشند محصولات خودرا برای افزایش عمر باتری ها بهینه کنند، حقیقت ساده این است که ما روزبه روز بیشتر از پیش از تلفن همراه خود استفاده می نماییم. بااینکه شارژ کردن بهبود پیدا کرده است و آسان تر و سریع تر شده است اما عمر خود باتری های تلفن همراه چندان نیست. بنا بر این ما در این مقاله به چند ترفند ساده می پردازیم که برای طولانی کردن عمر باتری در انواع تلفن همراه مفید می باشد. بنابراین، اگر می خواهید باتری تلفن همراهتان بیشتر دوام بیاورد، در ادامه با ما همراه باشید.
۱. روشنایی صفحه نمایش را کم کنید
یکی از مولفه هایی که در مصرف زیاد باتری تلفن همراه نقش بسیار مهمی دارد، روشنایی صفحه نمایش است. به همین دلیل، مهمست که بصورت دستی و نسبتا وسواس گونه، روشنایی صفحه نمایش تلفن همراه را تنظیم کنید. اهتمام کنید روشنایی صفحه نمایش را در پایین ترین حالت قرار دهید و به تنظیم خودکار صفحه نمایش اکتفا نکنید.
گوشی هایی مثل گوشی هواوی این امکان را به شما می دهند که صفحه نمایش موبایل خودرا در حالت های مختلف تنظیم کنید شما می توانید می توانید آخرین مدل موبایل هواوی را از نمایندگی فروش گوشی Huawei خریداری کنید اما بهتر است پیش از خرید تازه ترین هواوی گوشی، بررسی تخصصی گوشیهای هواوی همراه با قیمت مدلها را مطالعه کنید. قیمت امروز گوشیهای هواوی در اینترنت نیز دردسترس است.
۲. بررسی کنید که چه چیزی از باتری گوشی استفاده می کند
با هر چرخه شارژ، باتری تلفن همراه کمی تحلیل می رود. چرخه شارژ شامل تخلیه کامل باتری و شارژ آنست. تولیدکنندگان باتری مطرح می کنند که بعد از حدود ۴۰۰ چرخه شارژ، ظرفیت باتری گوشی تا ۲۰ درصد کاسته می شود. در این شرایط، باتری می تواند ۸۰ درصد از انرژی ای را که ذخیره می کرده است ذخیره کند. این مسئله سبب می شود که عمر باتری تلفن همراه به تدریج کاهش پیدا کند.
اگر می خواهید عمر باتری تلفن همراه خودرا افزایش دهید لازم است بدانید اساسا هرچه باتری تلفن همراه کمتر تخلیه شود و کمتر نیاز به شارژ داشته باشد، بیشتر دوام می آورد. به همین دلیل، اهتمام کنید با بهره گیری از برخی راه ها مصرف انرژی باتری را کاهش دهید. تعدادی از این راه ها شامل استفاده کمتر از گوشی و کاهش روشنایی صفحه نمایش تلفن هم راه است.
۳. حالت ذخیره باتری را روشن کنید
فکر کنید در شرایطی گرفتار شده اید که نیاز دارید باتری تلفن همراهتان بیشتر از معمول دوام بیاورد. در این شرایط، کافی است تلفن همراه خودرا در حالت ذخیره باتری قرار دهید. این حالت سبب می شود که عملکردهایی که می توانند سبب کاهش شارژ باتری شوند کاهش پیدا کند. برای روشن کردن این حالت لازم است وارد قسمت تنظیمات گوشی خود شوید و حالت ذخیره باتری را پیدا کنید.
۴. از گرما و سرمای شدید اجتناب کنید

اگر تلفن همراه بسیار سرد یا بسیار گرم شود می تواند سبب فرسودگی باتری شود و طول عمر آنرا کم کند. بنابراین، اگر هوای بیرون به شدت سرد است یا بسیار گرم و آفتابی است، گوشی خودرا در داخل ماشین قرار ندهید. در غیر این صورت عمر باتری کاسته می شود.
۵. از شارژ سریع اجتناب کنید
شارژ سریع به باتری گوشی فشار وارد میکند. بنابراین، اگر به شارژ سریع گوشی نیاز ندارید از استفاده از این امکان اجتناب کنید. درواقع، هرچه باتری گوشی آهسته تر شارژ شود بهتر است. به همین دلیل، اگر مشکلی با شارژ آهسته ای که یک شب طول می کشد ندارید از این نوع شارژ استفاده کنید. شارژ کردن تلفن همراه با کامپیوتر یا استفاده از برخی دوشاخه های هوشمند می تواند جریان ورودی انرژی به گوشی همراه را محدود کند و درنتیجه، سرعت شارژ گوشی را کم کند.
۶. از خالی کردن باتری گوشی تا ۰ درصد یا شارژ آن تا ۱۰۰ درصد پرهیز کنید

برای باتری های قدیمی بهتر این بود که گوشی خودرا تا صفر درصد می رساندید و سپس آنرا تا صد درصد شارژ می کردید اما باتری های جدید به شکل متفاوتی کار می کنند. اگر باتری به صفر درصد یا ۱۰۰ درصد برسد تحت فشار قرار می گیرد و این مسئله سبب کاهش طول عمر باتری می شود. بنابراین، بهتر است شارژ تلفن همراه خودرا بالاتر از ۲۰ درصد و کمتر از ۹۰ درصد نگه دارید.
از سوی دیگر، لازم است بدانید گوشی شیائومی یکی از تازه ترین گوشیهای موجود در بازار است که باتری بسیار عالی و با عمر طولانی بالا دارد. شما می توانید فهرست قیمت بهترین مدلهای این گوشی را از نمایندگی در تهران یا هر شهر دیگری دریافت کنید. بروز ترین قیمت، عکس و فهرست قیمت انواع گوشیهای خوب شیائومی را بررسی کنید و سپس برای خرید موبایل باتوجه به قیمت روز آن اقدام کنید.
۷. زمان روشن ماندن صفحه نمایش (قفل خودکار) را کاهش دهید
وقتی از تلفن همراه خود استفاده نمی کنید بعد از مدتی و بطور معمول بعد از یک یا دو دقیقه، صفحه نمایش خاموش می شود. شما می توانید با کاهش زمان روشن ماندن صفحه نمایش در مصرف انرژی صرفه جویی کنید. بهتر است زمان روشن ماندن صفحه نمایش را بر روی یک دقیقه و نیم تا دو دقیقه تنظیم کنید تا شارژ باتری دیرتر تخلیه شود و درنتیجه عمر آن افزایش پیدا کند.
۸. تم تیره را برای تلفن همراه خود انتخاب کنید
در صفحه نمایش های OLED، برای نمایش رنگ مشکی، پیکسل ها مسدود نمی شوند. در عوض، اصلا چیزی نمایش داده نمی گردد. این امر سبب می شود که تضاد میان مشکی و رنگ بسیار زیبا و واضح شود. همچنین، به این معنا است که وقتی تم مشکی را انتخاب می کنید مصرف شارژ باتری کاسته می شود. بنابراین، اگر صفحه نمایش تلفن همراه شما OLED یا AMOLED است می توانید با انتخاب تم تیره، مصرف باتری را کاهش دهید و درنتیجه طول عمر آنرا افزایش دهید. اگر علاقمند هستید که بدانید چطور تم سیاه و تیره به عمر باتری گوشی موبایل کمک می کند، این مقاله را مطالعه کنید.
۹. در تصویر پس زمینه و ابزارک ها تجدیدنظر کنید
از استفاده از تصاویر پس زمینه متحرک اجتناب کنید برای اینکه برای متحرک بودن این تصاویر به مصرف انرژی بیشتری نیاز است. از طرف دیگر، بااینکه ابزارک ها بسیار وسوسه انگیز و راحت هستند اما آنها اساسا برنامه ای فعال می باشند که سبب فعال ماندن تلفن همراه می شوند. درنتیجه، می توانند سبب کاهش بیشتر شارژ باتری و درنتیجه کاهش عمر تلفن همراه شوند.
درنهایت، باتری یکی از قطعات تلفن هم راه است که می تواند خیلی زود خراب شود و نیاز به تعویض پیدا کند. بااین حال، با بهره گیری از برخی راه حل ها می توانید عمر تلفن همراه خودرا افزایش دهید و به این ترتیب، تعویض باتری را تا جای ممکن به تعویق بیندازید. بنابراین، راهکارهایی که در این مقاله عنوان شد را انجام دهید تا از سلامت باتری تلفن همراه خود مراقبت کنید.
این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~