كشاورزی در هفته ای كه گذشت؛ قیمت نهاده های دامی تغییر نکرد

كشاورزی در هفته ای كه گذشت؛ قیمت نهاده های دامی تغییر نکرد

كشاورزی در هفته ای كه گذشت؛ قیمت نهاده های دامی تغییر نکرد

تخصیص ارز ۴۲۰۰تومانی به نهاده های دامی در دی ماه، افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ و درخواست تشکل ها برای تداوم فعالیت سامانه بازارگاه پس از حذف ارز ترجیحی مهم ترین اخبار کشاورزی در هفته جاری بود.

به گزارش مدل کودک به نقل از مهر، تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به نهاده های دامی در دی ماه، افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ و درخواست تشکل ها برای تداوم فعالیت سامانه بازارگاه پس از حذف ارز ترجیحی مهم ترین اخبار کشاورزی در هفته جاری بود.
در همین راستا رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران اظهار داشت: بنا بر اعلام معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی، نهاده های دامی در دیماه هم با ارز ۴۲۰۰ تومانی در اختیار تولیدکنندگان قرار می گیرد.
ناصر نبی پور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی اعلام نموده که نهاده های دامی در دیماه هم با ارز ۴۲۰۰ تومانی در اختیار تولیدکنندگان قرار می گیرد. (جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید)
همچنین معاون بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی در این راستا اعلام نمود: برخلاف شایعاتی که این روزها در بعضی محافل مطرح می شود ارز ترجیحی تأمین گندم، دانه های روغنی و نهاده های دامی برای دیماه تخصیص یافت. (جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید)
مطرح شدن مباحث در خصوص حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و عدم نظارت و مدیریت دقیق بر بازار کالاهای اساسی باعث احتکار و افزایش قیمت این کالاها شد به صورتی که قیمت تخم مرغ که تا ۳۹ هزار تومان در هر شانه هم رسیده بود، مجدداً گران شده و در بعضی مناطق از ۶۰ هزار تومان هم گذشته است همینطور قیمت مرغ که به ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان رسیده بود مجدداً افزوده شد و به ۳۱ هزار تومان است. (اینجا و اینجا بخوانید)
از دیگر اخبار مهم هفته جاری آزاد شدن صادرات ۴ فرآورده لبنی بود. در این حوزه سعید عباسپور، مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات در نامه ای به مدیرکل دفتر صادرات گمرک جمهوری اسلامی ایران ضوابط صادرات شیرخشک صنعتی، کره، خامه و روغن حیوانی حاصل از کره را ابلاغ نمود.
بر این اساس مابه التفاوت صادرات شیر خشک صنعتی هر کیلوگرم ۱۰ هزار تومان، مابه التفاوت صادرات کره هر کیلوگرم ۱۵ هزار تومان، مابه التفاوت صادرات خامه (تا چهل درصد چربی) هر کیلوگرم ۶ هزار تومان و مابه التفاوت صادرات روغن حیوانی حاصل از کره هر کیلوگرم ۲۰ هزار تومان تعیین شده است.
بر این اساس در صورت عدم عرضه مجوز سیستمی صادرات شیر خشک صنعتی مشمول عوارض صادراتی هر کیلوگرم ۱۶، ۰۰۰ تومان خواهد بود.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~