وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی: شیوه انفعالی و اداری برای بسیج پسندیده نیست

وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی: شیوه انفعالی و اداری برای بسیج پسندیده نیست

وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی: شیوه انفعالی و اداری برای بسیج پسندیده نیست

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اشاره به جایگاه و ساختار بسیج، خاطرنشان کرد: مجموعه ای که نام بسیج را دارد باید ضمن تحول آفرینی، از شکل انفعالی و اداری خارج شده و نقشی کاملا فعال داشته باشد.
به گزارش مدل کودک به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر محمد مهدی اسماعیلی روز سه شنبه در دیدار با فرماندهان پایگاه های بسیج وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان ها و مراکز تابعه در محل سالن همایش وزارت خانه با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای والا مقام، به جایگاه و ارزش کار بسیج اشاره نمود و اظهار داشت: توقع من از بسیج وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بالاست ازاین رو شکل انفعالی و اداری را برای این جایگاه سم مهلکی می دانم و این شیوه را نمی پسندم.
عضو کابینه دولت سیزدهم، بسیجی بودن این دولت را افتخار بزرگی برای آن دانست و اظهار داشت: بسیج مردم است و در دولت مردمی در واقع بسیج همه مردم است.
اسماعیلی عنوان کرد: امروز این توقع از بسیج وجود دارد که ضمن ایجاد تحول در آن، شان ساختاری خوبی هم پیدا کند به شکلی که با سیلی از مطالبات برای انجام فعالیتهای فرهنگی و هنری مواجه شویم.
رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور در ادامه به خصوصیت ها و شاخصهای بسیجی هم اشاره نمود و اضافه کرد: بسیجی باید ضمن الگو بودن، فعال و کارا باشد، از ناملایمات روزگار نترسد، کار جهادی و مضاعف کند، پر انرژی و محکم و استوار برای کسب رضای الهی در میدان حضور داشته باشد.
اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از زحمات همه بسیجیان وزارت خانه و سازمان ها و مراکز زیر مجموعه آن، تاکیدکرد: به دنبال تحول جدی، نقشی کاملا فعال و هدفمند در مرکز بسیج وزارت خانه هستیم که با انجام کارهای استاندارد و در واقع پایلوت شدن برای همه فعالیتهای فرهنگی و هنری، بتواند در بخش مهمی از کارهای ما مداخله کند.
به قول وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بسیج را بعنوان عناصر پیش رو در اهداف دولت اسلامی در این وزارت خانه به کار خواهیم بست ازاین رو باید دوستان در وزارت خانه برای به روزرسانی، ساختار سازی، تعریف شکل جدیدی از فعالیت ها و… با هدف را برای ارتقای فعالیتهای بسیج ارائه نمایند.
اسماعیلی با تکیه بر این که بسیج باید برای رشد و ارتقا و بالا آمدن خود نقش آفرینی کند، افزود: ما هم ضمن افزایش فضای کنشگری، همواره پشتیبان و همراه بسیج وزارت خانه خواهیم بود.
در ادامه این دیدار رئیس بسیج وزارت خانه هم با تشریح عملکرد این پایگاه، اظهار داشت: بسیج وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نگاه تخصصی به کارکرد بسیج دارد.
حسین حاجی همینطور نگاه بسیج به فرهنگ را فرا فرهنگی عنوان نمود و اضافه کرد: انتظارات ما از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حفظ استقلال و حراست از سرشت فرهنگی است.
وی ضمن اشاره به این که بسیج هیچ گاه هزینه جریان های سیاسی نشده است، تصریح کرد: پاسداری از دستاوردهای اصیل انقلاب اسلامی و نظام از مهم ترین اهداف بسیج وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
رئیس بسیج هنرمندان هم مطالبی را پیرامون بسیج و نحوه فعالیتهای هنرمندان بیان کرد.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~