مشاور وزیر ارشاد: حسن خلق لازمه امور تربیتی و مدیریتی است

مشاور وزیر ارشاد: حسن خلق لازمه امور تربیتی و مدیریتی است

مشاور وزیر ارشاد: حسن خلق لازمه امور تربیتی و مدیریتی است

از گیلان مشاور وزیر ارشاد اظهار داشت: در امور تربیتی و مدیریتی حسن خلق اهمیت دارد، برای اینکه اخلاق خوب رشته های محبت را استوار می کند و هر مربی و مدیری باید محبت عملی داشته باشد.
حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا ارباب سلیمانی، مشاور فرهنگی و دینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گردهمایی فعالان طرح چهره به چهره که در تالار مرکزی رشت برگزار شد، با اشاره به شروع طرح چهره به چهره از سال ۸۰ با همکاری ستاد اقامه نماز و کانون های فرهنگی و هنری مساجد، اظهار نمود: نسل جوان و نوجوان در معرض بمباران شبهات دینی و فرهنگی قرار دارند و در امتداد طرح چهره به چهره به این هجمه ها پاسخ داده خواهد شد.
وی با اعلان اینکه پاسخ به سوالات دانش آموزان را نباید محدود به برنامه های رسمی آموزش و پرورش و صدا و سیما و ارشاد اسلامی نماییم، اضافه کرد: نسل جوان و نوجوان ما فطرت پاک دارند، اما در معرض خطر هستند و باید طرح های تربیتی چهره به چهره را افزایش دهیم.
رییس شورای سیاست گذاری طرح چهره به چهره وزارت ارشاد، با اشاره به حضور بیش از ۲۰۰۰ مربی در طرح چهره به چهره، عنوان کرد: تا حالا ۲۰ هزار دانش آموزان ۱۱ تا ۱۸ سال که در گروه سنی ویژه ای هستند، در طرح مذکور شرکت کردند.
حجت الاسلام ارباب سلیمانی، با اعلان اینکه بیش از ۵۰۰۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سطح کشور داریم، اظهار داشت: پیش گیری از آسیب های اجتماعی همیشه مورد توجه رهبر انقلاب قرار داشته و پس ایشان همه دستگاه ها همچون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را مامور کردند تا برای کاهش آسیب های اجتماعی برنامه ریزی کنند.
وی هدف از اجرای طرح چهره به چهره وزارت ارشاد را کاهش آسیب های اجتماعی دانست و بیان کرد: طرح چهره به چهره را در قالب «چکامه»(کاهش آسیب های اجتماعی محله ها) دنبال کردیم و طی دو سال اخیر این طرح با شتاب اجرائی می شود.
مشاور وزیر ارشاد، با تاکید بر لزوم پیش گیری از طلاق و اعتیاد و… در قالب طرح مذکور، افزود: باتوجه به ظرفیت های موجود، طرح چهره به چهره گیلان می تواند به الگوی ملی تبدیل گردد.
وی مولفه های طرح چهره به چهره چکامه را قابل بهره برداری در حوزه های تربیتی و مدیریتی دانست و اشاره کرد: با اهمیت ترین خاصیت یک مربی و یک مدیر اخلاص است، یعنی باید کارها را برای رضای خدا انجام دهیم تا آثار و برکات آن ماندگار شود؛ همین طور نباید دنبال اجر و تشکر دیگران باشیم.
حجت الاسلام ارباب سلیمانی، محبت و دلسوزی را لازمه امور تربیتی و مدیریتی دانست و عنوان کرد: یک مربی یا یک مدیر باید با زیرمجموعه با ارباب رجوع خون با محبت رفتار کند. در حقیقت اگر محبت و دلسوزی به مخاطب منتقل شود، مشکلات حل می شود.
رییس شورای سیاست گذاری طرح چهره به چهره وزارت ارشاد، محبت را عامل تحکیم خانواده و تربیت صحیح فرزندان و پیش گیری از آسیب های اجتماعی دانست و اظهار داشت: در امور تربیتی و مدیریتی حسن خلق نیز اهمیت دارد، برای اینکه اخلاق خوب رشته های محبت را استوار می کند و هر مربی و مدیری باید محبت عملی داشته باشد.
وی تقویت علم و ایمان را از آموزه های قرآنی دانست و تصریح کرد: در بحث های تربیتی و مدیریتی مسئله یادگیری باید در دستور کار قرار گیرد و دائما درحال یادگیری باشیم و چشم اندازها را در نظر بگیریم.
حجت الاسلام ارباب سلیمانی، رمز موفقیت یک مربی و یک مدیر را عبور از موانع و سختی ها دانست و اشاره کرد: استقامت و پایداری در برخورد با مشکلات باید در راه خدا باشد؛ نه خودخواهی ها.
وی عمل به گفتار و عدم تبعیض بین مخاطبان را از دیگر سرمایه های تربیتی و مدیریتی دانست و اظهار نمود: نظم یکی از مصادیق برجسته تقواست و پس خیلی از مشکلات ناشی از بی نظمی است و پس مربیان و مدیران آراستگی و وارستگی را در دستور کار قرار دهند و نعمت شماری داشته باشند.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~