تفاهم نامه ای برای ارتقای سواد دیرینه شناسی بچه ها

تفاهم نامه ای برای ارتقای سواد دیرینه شناسی بچه ها

تفاهم نامه ای برای ارتقای سواد دیرینه شناسی بچه ها

مدل کودک: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و موزه ملی ایران بمنظور احیا و شناخت فرهنگ و تمدن ایران با یکدیگر تفاهم نامه همکاری امضا کردند.
به گزارش مدل کودک به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون، امضای تفاهم نامه میان کانون پرورش فکری و موزه ملی ایران موجب افزایش اطلاعات به روز و شگرف در عرصه آموزش تاریخ به کودکان و نوجوانان و ایجاد زمینه های همکاری تخصصی خواهد بود.
در امتداد گسترش همکاری میان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و موزه ملی ایران و بمنظور هم افزایی، رشد مهارت ها و ارتقای سطح علمی با بهره بردن از پتانسیل های موجود در دو مجموعه، به درخواست معاونت تولید کانون تفاهم نامه ای با امضای مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و رئیس کل موزه ملی ایران منعقد شد.
این تفاهم نامه در حوزه ارتقای سواد دیرینه شناسی کودکان و نوجوانان و گسترش همکاریهای ترویجی و فرهنگی در زمینه آموزش به کودکان و نوجوانان انجام شده است.
اهمیت آموزش تاریخ و کارهای ترویجی در امتداد ارتقای سواد تاریخی عمومی برکسی پوشیده نیست، در این میان کودکان و نوجوانان جایگاه ویژه ای در این انتقال فرهنگی دارند. بدین جهت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با دارا بودن مجموعه موزه تاریخ کانون بعنوان نخستین موزه تخصصی کودک و نوجوان در خاورمیانه در اهتمام به این امر سال ها فعالیت مستمر داشته است.
بر طبق این خبر، باتوجه به خاصیت های کانون پرورش فکری و از طرف دیگر اهمیت موزه ملی ایران که در عرصه جهانی زبانزد است، همکاری این دو مجموعه موجب افزایش اطلاعات به روز و شگرف در عرصه آموزش تاریخ به کودکان و نوجوانان و ایجاد زمینه های همکاری تخصصی خواهد بود.
با درنظر گرفتن علاقه و دغدغه این دو مجموعه نسبت به همکاری با یکدیگر، امضای تفاهم نامه از طرف مهدی علی اکبرزاده مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و جبرئیل نوکنده رئیس کل موزه ملی ایران می تواند نتایج خوبی در کارهای مرتبط این دو مجموعه در امتداد احیا و شناخت فرهنگ و تمدن گذشته این مرز و بوم داشته باشد.
انجام پژوهش و مقالات علمی و تخصصی مشترک در زمینه کودک و نوجوان، برگزاری نشست های علمی تخصصی در رابطه با کارهای مشترک در جهت بالا بردن سطح آگاهی عمومی، برگزاری مسابقات و جشنواره های مشترک بر طبق مضامین تاریخی، فرهنگی و دیرینه شناسی و بهره گیری از امکانات رسانه ای طرفین در اطلاع رسانی فعالیت ها و فرهنگ سازی در عرصه اجرای طرح های مطالعاتی همچون تعهدات طرفین در این تفاهم نامه است.
موزه تاریخ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از مراکز قدیمی این مجموعه است که در میدان شهدای تهران، ابتدای خیابان پیروزی واقع شده است.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~