تفکیک جنسیتی در کافه بازی های مشهد

تفکیک جنسیتی در کافه بازی های مشهد

تفکیک جنسیتی در کافه بازی های مشهد

به گزارش مدل کودک خراسان رضوی بر مبنای دستور معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد برگزاری بازی در کافه بازی های شهر به صورت مختلط ممنوع شده است.

«حسب دستور معاونت محترم دادستان عمومی و انقلاب مشهد برگزاری هرگونه بازی بصورت مختلط در کافه بازی ها ممنوع می باشد. در صورت عدم رعایت، واحد صنفی پلمب و متصدی واحد صنفی می بایست شخصاً پاسخگو باشد». این اطلاعیه ای است که از طرف اتحادیه محصولات فرهنگی، بازی و سرگرمی و معاونت دادستان عمومی و انقلاب مشهد صادر شده و انتقادات بسیاری را در فضای مجازی به همراه داشته است.

مرتضی اسکافی، رییس اتحادیه محصولات فرهنگی، بازی و سرگرمی مشهد در گفت و گو با ایسنا با تأیید صدور این اطلاعیه، اظهار نمود: در سال ۱۳۹۷ کافه بازی ها به اتحادیه محصولات فرهنگی، بازی و سرگرمی سپرده شده اند. در طول این مدت جلساتی مختلفی در امتداد رفع مشکلات این مجموعه ها با صاحبان آنها و بازی گردان ها برگزار کرده ایم. خیلی از مشکلات رفع شده است، اما دادستانی معتقد می باشد همچنان مشکلاتی پا برجاست.

وی اضافه کرد: طبق دستور اسماعیل رحمانی، معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد و رییس دادسرای ناحیه ۶ مشهد به اداره اماکن، تمام کافه بازی های مشهد پلمب شده یا اخطار گرفته اند. از کافه بازی ها تعهد گرفتنه اند که بصورت شیفتی به مراجعان خانم و آقا خدمت عرضه کنند.

اسکافی با اشاره به تعطیلی کلیه کافه بازی های مشهد، اشاره کرد: در مشهد ۴۰ مجموعه با عنوان کافه بازی داریم که هم اکنون همه آنها تعطیل شده ‍ اند. همین طور ۵ مجموعه درخواست ابطال پروانه شان را داشته اند.

وی با اعلان اینکه اتحادیه محصولات فرهنگی، بازی و سرگرمی دنبال راهکاری جهت راه اندازی مجدد کافه بازی هاست، اظهار داشت: یکی دیگر از دغدغه های دادستانی سناریوی مافیا است که در تلاشیم آنرا به فرهنگ ایرانی نزدیک تر نماییم.

رئیس اتحادیه محصولات فرهنگی، بازی و سرگرمی مشهد اشاره کرد: متأسفانه اخبار، تصاویر و فیلم هایی از کافه بازی های بدون مجوز در فضای مجازی انتشار یافته و به دست معاون دادستان رسیده است که در آن اتفاقاتی می افتد که دادستانی آنرا در امتداد ترویج فساد تعبیر کرده اند. با این وجود این مطالب سبب ایجاد دغدغه هایی شده است که کاملاً بجاست.

اسکافی بیان کرد: در متن نامه دادستانی آمده است که کنار هم نشستن دختر و پسر سبب ایجاد ابتذال و جریحه دار شدن عفت عمومی شده است. در نتیجه این کار سبب فعل حرام می شود و درآمد حاصل از این امر حرام است. در این خصوص جلساتی با هادی شریعت یار، معاون حقوق عامه و پیش گیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی و دادیارشان برگزار کرده ایم و راهکارهایی برای حضور هم زمان خانم ها و آقایان مطرح کرده ایم. همین طور در خود دادستانی جلساتی جهت بررسی پیشنهادات برگزار شده است.

وی اشاره کرد: هنوز دستور جدیدی به ما ابلاغ نشده است و تا رسیدن تصمیمات بعدی دادستان باید تمهیداتی برای بازگشایی باردیگر کافه بازی ها و ایجاد اقبال عمومی با همین شرایط اندیشید. ما معتقدیم می شود با تامین نظر دادستان و مردم کافه بازی ها به کار ادامه بدهند. فضای بازی های فکری و کافه بازی ها خانوادگی است و اجرای دستور دادستان مستلزم همکاری خانواده هاست.

رئیس اتحادیه محصولات فرهنگی، بازی و سرگرمی مشهد با اشاره به برنامه های پیش روی این اتحادیه، افزود: اکنون درحال برنامه ریزی برگزاری مسابقات بازی مافیا هستیم. همین طور یکی دیگر از برنامه های اتحادیه برای دهه فجر برگزاری مسابقات و ساخت نرم افزاری برای کافه بازی هاست که گرداننده های مجاز در آن ثبت شوند و افراد با ثبت نام در این نرم افزار در کافه بازی ها حضور پیدا کنند. بازی ها نیز بصورت تفکیک جنسیتی انجام گیرد و گرداننده خانم برای خانم ها و گرداننده آقا برای آقایان در محل حاضر باشند.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~