مدیرعامل بانك صادرات عنوان كرد: ظرفیت سالانه ۲ میلیارد دلاری نظام بانکی برای تامین مالی پتروشیمی

مدیرعامل بانك صادرات عنوان كرد: ظرفیت سالانه ۲ میلیارد دلاری نظام بانکی برای تامین مالی پتروشیمی

مدیرعامل بانك صادرات عنوان كرد: ظرفیت سالانه ۲ میلیارد دلاری نظام بانکی برای تامین مالی پتروشیمی

صیدی از ظرفیت سالانه یک و نیم تا ۲ میلیارد دلاری نظام بانکی برای تامین مالی صنعت پتروشیمی آگاهی داد و اظهار داشت: ظرفیت تولید سالانه ۲۵۰ میلیون تن محصولات پتروشیمی تا ۱۰ سال آینده برقرار است.

به گزارش تجاری خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بانک صادرات ایران، حجت اله صیدی در آئین افتتاحیه سومین «نمایشگاه و همایش تخصصی پشتیبانی از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی» به نمایندگی از نظام بانکی از زحمات همه تلاشگران صنعت نفت، گاز و پتروشیمی قدردانی کرد و اضافه کرد: افتخار داریم که یکی از مهم ترین آرزوهای مقام معظم رهبری و مردم و یکی از والاترین آرمان های انقلاب اسلامی که همان استقلال کشور است و امروز با مفهوم اقتصاد مقاومتی تعریف می شود، در صنعت پتروشیمی متبلور شد.
وی با اعلان اینکه جنبه اقتصادی استقلال از اهمیت به سزایی برخوردار است، اظهار نمود: در صنعت پتروشیمی مؤلفه های سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی تبلور یافته است. صیدی اشاره کرد: درون گرایی اقتصاد، مردم بنیان بودن، تعامل با خارج و ابتنا بر اقتصاد دانش بنیان به خوبی در صنعت پتروشیمی محقق شده است. مدیرعامل بانک صادرات ایران با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری و مسئولان عالی کشور درباب اقتصاد و انتظارات از نظام بانکی برای هدایت اعتبار به سمت تولید، اظهار داشت: بانکها اعتبارات و منابع را به سمت تولید هدایت می کنند و برمبنای اعداد و ارقام اعلام شده در صنعت پتروشیمی، سهم به سزایی در این خصوص دارند.
وی با اعلان اینکه بانکها در این حوزه دو کار بزرگ انجام داده اند، اضافه کرد: یکی از این دو اقدام، تامین مالی زنجیره پتروشیمی در بخش سرمایه ثابت و سرمایه در گردش است که طی آن سه بانک صادرات ایران، ملت و تجارت در سالهای اخیر بطور متوسط سالانه یک میلیارد دلار برای توسعه طرح های پتروشیمی هزینه کرده اند. صیدی دومین اقدام بزرگ نظام بانکی در صنعت پتروشیمی را مدیریت وجوه حاصل از صادرات محصولات این صنعت خواند و اضافه کرد: زمانی که درآمدهای ارزی کشور کسب شد، انتقال و تبدیل آن به کالا، کالاهای واسطه ای و زیرساخت در کشور، نتیجه فعالیت بانک هاست که با بیش از ۲۰۰ هزار همکار خود در شبکه بانکی برای کسب این موفقیت تلاش نموده اند. مدیرعامل بانک صادرات ایران درون زا بودن، قابلیت ارتقا و امتیازات ایران در منطقه در صنعت پتروشیمی را عاملی مهم برای افزایش تولید سرانه ۲ و نیم تا ۳ تن محصولات پتروشیمی و رسیدن به قله موفقیت در بازه زمانی مشخص دانست و اظهار نمود: تولید ۲۵۰ میلیون تن محصولات پتروشیمی با دست یابی به محصولات نهایی قابل تحقق است؛ چونکه امروزه فروش متانول و اتیلن نیز که زمانی محصول نهایی بود، خام فروشی بشمار می رود و این مواد باید به محصولات نهایی مورد نیاز صنعت خودرو، لوازم خانگی، نساجی و دیگر صنایع تبدیل شوند. صیدی با بیان آمادگی نظام بانکی برای تامین مالی و مدیریت وجوه در صنعت پتروشیمی، اشاره کرد: سه بانک بزرگ صادرات ایران، ملت و تجارت از سال ۱۴۰۱ به بعد سالانه بطور متوسط یک و نیم تا ۲ میلیارد دلار بصورت نقدی و اعتبارات اسنادی برای بخش ساخت داخل، سرمایه در گردش و پیمانکاران مختلف این صنعت تامین مالی خواهند کرد.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~