تجلیل وزیر فرهنگ لبنان از رایزن ایران و رهبر ارکستر رودکی

تجلیل وزیر فرهنگ لبنان از رایزن ایران و رهبر ارکستر رودکی

تجلیل وزیر فرهنگ لبنان از رایزن ایران و رهبر ارکستر رودکی

محمد وسام المرتضی، وزیر فرهنگ لبنان طی مراسمی ویژه از عباس خامه یار، رایزن فرهنگی ایران، و بردیا کیارس، رهبر ارکستر بنیاد رودکی تجلیل نمود.
به گزارش مدل کودک به نقل از خبرگزاری رسمی لبنان الوطنیه، در این مراسم که با حضور اعضای ارکستر بنیاد رودکی و یک هیئت ایرانی در کتابخانه ملی لبنان برگزار شد، محمد وسام المرتضی با اهدای دو لوح از جانب وزات فرهنگ لبنان، از خامه یار و کیارس قدردانی نمود.
در این مراسم وزیر فرهنگ لبنان با اشاره به اجرای ارکستر بنیاد رودکی در سالن یونسکو و تبریک به اعضای ارکستر به خاطر هنرنمایی آن شب، اظهار داشت: اجرای ارکستر در سالن یونسکو یک کار عظیم و بی سابقه در تاریخ روابط دو کشور بود و با واکنش های بسیار مثبتی همراه بود بطوریکه تمام چهره هایی که به تماشای اجرای آن شب نشستند همچنان از آن اجرای فوق العاده سخن می گویند.
او با ابراز خرسندی از حضور ارکستر بنیاد رودکی در لبنان اظهار داشت: این ارکستر در ایام حضور در لبنان تصویری متمدنانه و فاخر از ایران به نمایش گذاشت.
او در قسمتی از سخنان خود به حمایت های ایران از لبنان اشاره و اظهار نمود: مایه مباهات ایرانیان است که کشورشان در سخت ترین شرایط در کنار مردم لبنان ایستاد و از آنها حمایت کرد، درحالی که خیلی از کشورها ضعف ناشی از بحران ایجادشده در لبنان را فرصتی برای سو استفاده قلمداد کردند. آن کشورها که تعدادی از مسئولان خواهان دریافت کمک از آنها هستند هیچگاه خیر و صلاح کشورمان را نمی خواهند.
المرتضی اشاره کرد: ایران این روحیه را در لبنان ایجاد کرد که با تقویت توان داخلی می توان اقتدار کشور را محقق ساخت. تهران همین طور به لبنان کمک کرد بخش بزرگی از اراضی اشغالی خودرا از چنگال اشغالگران صهیونیست آزاد کند.
او در ادامه اظهار داشت: اگر حمایت های ایران نبود، لبنان نمی توانست با گروههای تکفیری روبرو شود، گروه هایی که اگر نقشه های شومشان در لبنان به سرانجام می رسید من حالا در میان شما نبودم و هیچ شهروند لبنانی جایگاهی در کشور خود نداشت.
المرتضی اشاره کرد: حمایت های ایران موجب شد لبنان حاکمیت و تمامیت اراضی خودرا حفظ کند.
وزیر فرهنگ لبنان در انتهای سخنان خود به تاثیر افزایش توان مقاومت اسلامی لبنان اشاره نمود و اظهار داشت: رژیم صهیونیستی امروز از لبنان رعب و وحشت دارد، وحشتی که این رژیم را از هرگونه تجاوز به خاک لبنان، منابع و مردم آن باز می دارد، بدین سبب لبنان امروز کشوری است که می تواند از حاکمیت و تمایت ارضی خود دفاع کند.
عباس خامه یار، رایزن فرهنگی ایران نیز در سخنانی از وزیر فرهنگ لبنان به خاطر پشتیبانی از برنامه های هفته فرهنگی ایران تقدیر و تشکر و اشاره کرد که هنر زیباترین و تأثیرگذارترین مقوله در گسترش روابط فرهنگی بین کشورها است.
او با تشکر از مؤسسه فرهنگی و هنری رودکی و هنرمندان توانمند شرکت کننده در هفته فرهنگی کشورمان اظهار داشت: با هنر فاخر و والا همچنان در کنار مردم هنر دوست و متمدن لبنان، باقی خواهیم ماند.
ارکستر بنیاد رودکی به رهبری «بردیا کیارس» با حضور نوازندگانی از لبنان و با آواز اشکان کمانگری، روز چهارشنبه در سالن یونسکو بیروت به روی صحنه رفت. این رویداد دومین اجرای ارکستر بنیاد رودکی در هفته فرهنگی ایران بود که با استقبال روبه رو شد.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~