طنین سرود ای ایران در سالن یونسکو پیچید

طنین سرود ای ایران در سالن یونسکو پیچید

طنین سرود ای ایران در سالن یونسکو پیچید

مدل کودک: بعد از اجرا در مراسم گشایش هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان، ارکستر بنیاد رودکی در دومین اجرا در سالن یونسکو (بزرگترین سالن فرهنگی و هنری لبنان) به روی صحنه رفت تا بیروت بار دیگر شاهد اجرای این ارکستر باشد.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، دومین روز برنامه های هفته فرهنگی ایران با اجرای ارکستر بنیاد رودکی به رهبری «بردیا کیارس» و با آواز «اشکان کمانگری» در تالار یونسکو ادامه یافت.
این مراسم با سخنرانی محمد وسام المرتضی وزیر فرهنگ لبنان، و حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد جلال فیروزنیا سفیر و عباس خامه یار رایزن فرهنگی کشورمان، سفرای کشورهای خارجی مقیم لبنان از جمله: الجزایر، عراق، ونزویلا، سوریه، روسیه، نروژ، فیلیپین، رومانی، شیلی و نیز ده ها شخصیت سیاسی، فرهنگی، نظامی، مذهبی و اصحاب رسانه و هنر اجرا شد.
وزرای فرهنگ، نفت و انرژی، کار، حمل و نقل، صنعت، دادگستری، اعضای شورای عالی قضایی، رییس و اساتید دانشگاه های لبنان، معارف، اسلامیه، عده ای از روحانیون مسلمان و کشیشان مسیحی همچون دیگر شرکت کنندگان بودند.
در ابتدای این مراسم محمد وسام المرتضی، وزیر فرهنگ لبنان اظهار داشت: حضور مردم در فضاهای آرامبخش امری ضرروی است تا بتوانند برای لحظاتی از هیاهوی عالم و صدای تیر و گلوله که از همه جا به گوش می رسد، دور بمانند. در آن لحظات انسان با حقیقت شفاف انسانی یکی می شود.
وی اشاره کرد: هنر و فرهنگ بهترین راه برای مقاومت و مقابله با جنگ، خشونت و طغیانگری در جهان است.
ایرانیان و لبنانی ها همیشه پیوند نزدیکی داشته اند خصوصاً در حوزه های فرهنگی، فکری، هنری و مقاومت؛ بدین سبب این دو ملت به مفهوم واقعی کلمه برادرند.

در ادامه ارکستر بنیاد رودکی به رهبری بردیا کیارس بر روی صحنه رفت. در ابتدا چند قطعه موسیقی کلاسیک، چند قطعه بی کلام و باکلام ایرانی اجرا شد.
سپس آندره الحاج ارکستر لبنانی بر روی صحنه رفت تا ارکستر رودکی را برای اجرای نماهنگ «بیروت درد تو درد من است» رهبری کند.
آندر الحاج قبل از اجرای این نماهنگ در سخنانی کوتاه اظهار داشت: نماهنگ «ای ایران» قبل از این بمنظور گرامیداشت یاد قربانیان انفجار مهیب بندر بیروت، بنا به دعوت و پیشنهاد دکتر عباس خامه یار دوست عزیز و رایزن فرهنگی ایران در لبنان پیشنهاد و توسط گروه ارکستر سمفونی مؤسسه فرهنگ و هنری رودکی بمنظور ابراز همدردی با حادثه دیدگان و بازماندگان در تهران به اجرا درآمده بود.
وی ادامه داد: نوازندگان ایرانی به طرز فوق العاده این نماهنگ را به اجرا درآورده و به مردم بیروت بعد از آن فاجعه دردناک اهدا کردند.
در ادامه گابریل عبدالنور، موزیسین و خواننده لبنانی بر روی صحنه رفت و به اتفاق اشکان کمانگیری سرود «ای ایران ای مرز پرگهر» را اجرا کرد.

هفته فرهنگی ایران در لبنان به مدت یک هفته (از ۹ تا ۱۴ اسفند) به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان با همکاری وزارت فرهنگ لبنان و انجمن هنری «رسالات» لبنان، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی انجام می شود.
برگزاری چند میزگرد و هم اندیشی در موضوع های علمی، هنری و همین طور برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای ایرانی به همراه پخش فیلم های ایرانی و شب موسیقی ایران و لبنان همچون برنامه های هفته فرهنگی ایران در بیروت است.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~